انرژی

کاهش ۸۶۰ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت آمریکا در سال جاری

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که انتظار می‌رود تولید نفت خام این کشور ۸۶۰۰۰۰ بشکه در روز در ۲۰۲۰ کاهش یافته باشد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از تسنیم، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که انتظار می‌ رود تولید نفت آمریکا 860000 بشکه در روز در 2020 کاهش یافته و به 11.39 میلیون بشکه در روز برسد. این در حالی است که قبلا پیش‌ بینی می‌ شد کاهش تولید آمریکا برابر با 800 هزار بشکه در روز باشد.

تولید نفت خام آمریکا نسبت به ماه می که به پایین‌ترین رقم طی دو سال و نیم گذشته رسیده بود، بهبود یافته است چر اکه تولیدکنندگان شیل به دنبال افزایش قیمت نفت، دوباره چاه‌ های خود را فعال کردند.

ولی اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد که تولید نفت خام این کشور به تدریج کاهش یافته و در سه ماهه دوم 2021 به طور متوسط برابر با 11 میلیون بشکه در روز باشد چرا که حفاری‌ های جدید نمی‌ توانند کاهش تولید از چاه‌ های موجود را جبران کنند. این اداره انتظار دارد که میزان حفاری‌ ها در سال 2021 افزایش یافته و تولید این کشور در سه ماهه پایانی سال آینده میلادی به 11.3 میلیون بشکه در روز برسد.

پیش‌ بینی می‌ شود که کل تولید نفت آمریکا در 2021، 290 هزار بشکه در روز کاهش یافته و به 11.1 میلیون بشکه در روز برسد. قبلا یک کاهش 360 هزار بشکه‌ ای پیش‌ بینی شده بود.

بخش آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد که مصرف نفت و سایر سوخت‌ های مایع در این کشور در سال جاری میلادی 2.38 میلیون بشکه در روز پایین آمده و به 18.16 میلیون بشکه در روز برسد. این در حالی است که قبلاً پیش بینی می‌ شد مصرف در این کشور 2.31 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌ بینی می‌ کند مصرف نفت و سوخت‌ های مایع در کل جهان در 2020 برابر با 92.9 میلیون بشکه در روز باشد یعنی 8.6 میلیون بشکه در روز کمتر از 2019 ولی مصرف 5.9 میلیون بشکه در روز در 2021 افزایش می‌ یابد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=54175
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن