اقتصادی

کاهش ۸۰ درصدی تقاضای تزئینات داخلی ساختمان درپی شیوع ویروس کرونا

بهروز چوداری میلانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کارهای فصلی از جمله تزئینات داخلی ساختمان از جمله رنگ و کاغذ دیواری ساختمان‌ها جزء مشاغل فصلی هستند که عموما در آستانه عید نوروز رونق می‌گیرند، اما سال ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا عمده این مشاغل با خسارات هنگفتی مواجه شدند.

وی با بیان اینکه اینگونه مشاغل عموما پرداخت دیون خود را طی سال به شب عید موکول می‌کنند، تصریح کرد: تقاضا برای تزئینات داخلی ساختمان در شب عید سال ۹۸ بیش از ۸۰ درصد نسبت به سال‌های قبل کاهش داشت. همچنین با توجه به نگرانی مردم از حضور کارگران در منازل از دهم اسفند به بعد کار این صنف به طور کامل تعطیل شد.

رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان درباره وضعیت بیمه کارگران این صنف نیز گفت: فروشندگانی که در فروشگاه‌های مربوط به تزئینات ساختمان فعالیت می‌کنند بیمه هستند، اما نصاب‌هایی که برای فروشگاه‌ها کار می‌کنند بیمه نیستند و به ندرت هم از بیمه اختیاری استفاده می‌کنند. بنابراین در حال حاضر علاوه بر اینکه درآمد این افراد به صفر رسیده بیمه‌ای هم ندارند که از خدمات آن استفاده کنند.

وی همچنین با اشاره به تعطیلات فروردین ماه برای کنترل شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: بعد از بازگشایی واحدهای صنفی نیز وضعیت تغییری نکرده، چرا که به دلیل ویروس کرونا مردم همچنان نگران حضور کارگران در منازل هستند و از طرف دیگر الآن فصل مشاغل اینگونه مشاغل نیست. بنابراین افت تقاضا در این صنف همچنان ادامه دارد.

شیوع ویروس کرونا و کم شدن رفت‌وآمدها برای پیشگیری در ماه پایانی سال که عمدتا روزهای پررونقی برای کسب وکارهای خرد و کارگران فصلی است، باعث شده فعالان تجاری، اصناف مختلف و کارگران دچار آسیب‌های جدی شوند؛ به‌طوری‌که براساس گزارش دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صمت در روزهای پایانی سال گذشته بخش‌های مختلف اقتصادی بین ۳۵ تا ۱۰۰ درصد کاهش تقاضا داشتند و بیشترین آسیب هم مربوط به خدمات گردشگری و باشگاه‌های ورزشی بوده که تقاضای آن‌ها در اسفند ماه به صفر رسیده بود. همچنین فعالیت اصناف غیرضروری از ۸ تا ۳۰ فروردین در تهران و تا ۲۳ فروردین در سایر استان‌ها برای کنترل شیوع ویروس کرونا ممنوع بو

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=22954
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن