اقتصادی

کارگزاری بورس چیست و چه خدماتی ارائه می‌دهد؟ با نگاهی به کارگزاری اقتصاد بیدار

امروزه کارگزاری‌ها از مهم‌ترین بخش‌های بازار بورس و سرمایه به حساب می‌روند که به نوعی پل بین خریداران و فروشندگان در بازار بورس هستند. کارگزاری‌ها بستر افزایش سرمایه کل کشور را فراهم می‌کنند. اما سوالی که مطرح است این است که شرکت کارگزاری چیست و چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟ در ادامه این با ما همراه باشید.

 کارگزاری چیست؟

کارگزاری به ارگانی تلقی می‌شود که با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و رسمیت داشتن در کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار، به فعالیت قانونی در بازار بورس مشغول شود. کارگزاری‌ها به نوعی مشاور و وکلای شما سرمایه‌گذاران بازار بورس سهام، کالا، اوراق بهادار و اوراق مبتنی بر کالا در این بازار می‌باشند که در مقابل هر معامله، مبلغی اندک را تحت عنوان کارمزد از خریدار و فروشنده دریافت می‌کنند. در نگاه سطحی فعالیت کارگزاری‌ها همانند یک بنگاه تجاری است. چراکه در بنگاه تجاری و کارگزاری‌ها، نحوه انجام معامله بعد از ثبت سفارش شما به عنوان خریدار یا فروشنده، یکسان است. مزیت اصلی کارگزاری‌ها فراهم کردن پنل‌های آنلاین است که این بستر را برای شما فراهم میکند تا بدون نیاز به جستجو برای یافتن طرف دیگر معامله، خرید یا فروش خود را انجام دهید.

کارگزاری‌ها چه خدماتی ارائه می‌دهند؟

حال که می‌دانید اصلی‌ترین تاثیر کارگزاری‌ها در بورس، مهم است با خدمات شرکت‌های کارگزاری آشنا شوید. در نگاه اول خدمات کارگزاری‌های بورس اوراق بهادار مشابه هم به‌نظر می‌آیند اما کیفیت و میزان ارائه خدمات از یک کارگزاری مانند کارگزاری اقتصاد بیدار ebidar.com است که موجب رضایت حداکثری کاربران و کسب عناوین برتر در رتبه بندی‌های سالانه سازمان بورس می‌شود. در ادامه با خدماتی که توسط کارگزاری‌ اقتصاد بیدار، به عنوان یکی از پیشروهای صاحب نام در بین شرکت‌های کارگزاری، آشنا می‌شوید.

انجام انواع معاملات

اولین و مهم‌ترین خدمتی که کارگزاری‌ها به شکلی نوین آن را به سرمایه‌گذاران ارائه دادند، فراهم کردن بستری برای و خرید و فروش سهام، اوراق بهادار، اوراق بدهی، معاملات آتی، حق تقدم سهام و اوراق مشتقات دربازارهای مختلفی مانند بورس، فرا بورس، بورس انرژی و کالا است. این خدمات در ابتدا حضوری اما امروزه، در بستر اینترنت صورت می‌گیرد. سامانه معاملات برخط کارگزاری اقتصاد بیدار یکی از پیشرو‌های این حوزه  است که  بستری برای خرید و فروش و همین طور اعمال انواع مختلف از ابزارهای تحلیل تکنیکال را نیز برای شما عزیزان فراهم کرده است.

ارائه خدمات آموزشی

برای افرادی که به‌ تازگی وارد دنیای سرمایه‌ گذاری شده‌اند، درک اهمیت آموزش در  بورس و روش یادگیری قدم به قدم یکی از مهم‌ترین نیازهایی است که دیده می‌شود. به همین جهت یکی از اصلی‌ترین خدمات کارگزاری‌ها از جمله کارگزاری اقتصاد بیدار، برگزاری دوره‌های آموزشی به‌صورت حضوری و مجازی بوده و هست به‌طوری که کامل نیاز شما را در زمینه‌ی آموزش برطرف نماید. از آن جا که آموزش موضوعات مرتبط با تحلیل بسیار پیچیده است، کارگزاری اقتصاد بیدار تنوع خوبی را در این بخش دارد. این خدمات شامل تهیه‌ی انواع مقالات آموزشی رایگان و همین‌طور برگزاری انواع دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی متنوع با مدیریت اساتید برجسته بازار بورس می‌شود.

اعتباردهی

یکی از پرطرفدارترین خدماتی که یک شرکت کارگزاری مانند اقتصاد بیدار دارد، تخصیص اعتبار معاملاتی به سرمایه‌گذاران است. اعتبار معاملاتی مانند در اختیار قرار دادن وام افراد است تا بتوانند حتی بیش از توان مالی خود، به کسب سود بپردازند. این ویژگی کارگزاری‌ها، می‌تواند بر اساس مقدار گردش مالی فرد در سبد بورسی باشد. این اقدام منجر به افزایش حجم معاملات و رونق بازار می‌گردد. در قرارداد مشخصی بیان می‌شود که مدت بازپرداخت این اعتبار چه زمانی است و چگونه عودت می‌گردد. نکته قابل توجه این است که گرفتن اعتبار از کارگزاری‌ها، بسیار ساده‌تر از تسهیلات بانکی پر بهره است.

ارائه تخفیف در کارمزد معاملات

در ابتدای این مطلب بیان شد که کارگزاری‌ها در مقابل خدمات آنلاین خود هزینه‌ای را تحت عنوان کارمزد دریافت می‌کنند. میزان کارمزدی که کارگزاری‌های بورسی از شما می‌گیرند از طریق سازمان بورس تصویب و به کارگزاری‌ها اطلاع رسانی می‌شود. اما برخی کارگزاری‌ها با هدف جذب مشتریان بیشتر تخفیف‌های ویژه‌ای را در قالب کاهش میزان کارمزد در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. این کاهش کارمزد برای افرادی که معاملات سنگینی را انجام می‌دهند و همین‌طور برای نوسان‌گیران که تعداد معاملات زیادی دارند، بسیار مهم و جذاب است.

سبدگردانی (مدیریت پورتفو)

سبدگردانی یا مدیریت پورتفو یکی دیگر از خدماتی است که گروه مالی اقتصاد بیدار آن را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. این خدمت ویژه برای سرمایه‌گذارانی که زمان یا آگاهی لازم برای مدیریت سرمایه و سهام خود را ندارند، بسیار عالی است چراکه این مهم را به کارگزاری که دارای متخصصان با دانش و تجربه است، محول می‌کنند. در کارگزاری اقتصاد بیدار سبد سهام و سرمایه شما  بر اساس مقدار سرمایه و میزان ریسک‌پذیری‌تان تکمیل می‌شود و توسط کارگزاری به شکلی دقیق، مدیریت می‌شود. وضعیت سبد به طور منظم به شما به عنوان سرمایه‌گذار گزارش می‌شود. این سرویس ویژه، دارای مجوز رسمی از سازمان بورس و نهادهای ناظر است.

ارائه مشاوره

ارائه مشاوره یکی دیگر از خدمات کارگزاری‌ها است. این مشاوره‌ها به شما کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتری به سرمایه‌گذاری بپردازد و ریسک معاملات خود را کاهش دهید. برخی از کارگزاری‌ها این خدمات مشاوره‌ای را فقط برای گروه خاصی از سرمایه‌داران، که ارزش سبد بالایی دارند ارائه می‌دهند. بنابراین در نتخاب کارگزاری خود توجه لازم را داشته باشید. مشاوران با تجربه‌ی اقتصاد بیدار آماده‌اند تا به ابهامات شما در خصوص سرمایه‌گذاری در بورس پاسخ دهند و شما را راهنمایی کنند.

چرا کارگزاری اقتصاد بیدار؟

همان‌طور که گفته شد، همه‌ی کارگزاری‌های برتر دارای خدمات تقریبا مشابهی هستند اما کیفیت و نحوه‌ی ارائه‌ی این خدمات است که تفاوت‌ها را رقم می‌زند. کارگزاری اقتصاد بیدار با بیش از ۱۵ سال تجربه در زمینه بازار بورس، همواره از برترین کارگزاری‌ها از نظر رضایت مشتریان  و تنوع خدمات بوده است. در ادامه به برخی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد این کارگزاری خواهیم پرداخت.

آموزش کاربردی بورس برای تمام افراد از مبتدی تا حرفه‌ای

شما برای شروع فعالیتی سودآور، نیاز دارید تا به خوبی با مفاهیم و ابزارهای بازار بورس آشنا شوید. کارگزاری اقتصاد بیدار همواره تلاش کرده است که ساده‌ترین مسیر آموزشی را برای شما فراهم کند تا در این راه پیچیده، دچار تردد و سردرگمی نشوید.

سرمایه‌گذاری توسط تحلیلگران متخصص اقتصاد بیدار

کارگزاری اقتصاد بیدار، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم را با ۲ روش سبد گردان اقتصاد بیدار و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اختیار شما قرار داده است. صندوق‌های ارزش‌آفرین بیدار و سپر سرمایه، ۲ صندوق برای آن دسته از افرادی میان شما هستند که با ریسک کم می‌خواهند در بازار فعالیت داشته باشند.

ابزارهای متنوع معاملاتی برای بازارهای مختلف

بازارهای بورس اوراق بهادار، بورس کالا و بورس انرژی همه و همه در مجموعه‌ی کارگزاری اقتصاد بیدار وجود دارند. شما می‌توانید با سرعت بالای ارسال و ثبت معاملات توسط کارگزاری اقتصاد بیدار به انجام معاملات خود بپردازید.

تخفیف کارمزد

اگر در کارگزاری اقتصاد بیدار کد معاملاتی خود را دریافت کرده و عضو باشگاه مشتریان بیدار شوید، می‌توانید بر اساس گردش حساب و معاملات خود، از تخفیف کارمزد، نهایت لذت را ببرید.

  پشتیبانی آنلاین

با توجه با اینکه بسیاری از خدمات امروزه آنلاین و غیر حضوری می‌باشد، پشتیبانی یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب کارگزاری است. کارگزاری اقتصاد بیدار با گروهی متشکل از جوانان با انگیزه و با تجربه به این فاکتور مهم (پشتیبانی آنلاین) توجه‌ی خاصی دارد تا به هیچ عنوان شما به هنوان سرمایه‌گذار متحمل ضرر نشوید.

جمع‌ بندی

با در نظر گرفتن اهمیت و جایگاه کارگزاری‌ها، انتخاب بهترین کارگزاری که با کیفیت‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد، حیاتی است. در این مطلب سعی شد تا شما، با چیستی و انواع خدمات و وظایف کارگزاری‌ها آشنا شوید. حال شما قادر هستید با آگاهی نسبت به انتخاب کارگزاری بورس، اقدام کنید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=79428
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن