کارآفرینی

کارآفرین باید حمایت شود نه تحقیر

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی:  بعضی اوقات دیوان‌سالاری آن قدر شدید می شود که کارآفرین و سرمایه‌گذار را بی‌حوصله می کند که اصلاً دیگر حوصله‌اش سر می رود و آماده نیست کاری بکند.( بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت).

رئیس جمهور : باید درمیدان رفت و کنار کارآفرین نشست، حرفش را شنید و مشکلش را حل کرد. برخی استان‌ها وقتی با کارآفرین صحبت می‌کنیم ، می‌گوید: این مشکل اگر حل بشود من کارخانه را شش ماهه راه اندازی می‌کنم، مسأله‌ای که در هماهنگی با مسئولان همان استان هم قابل حل است. باید یک به یک و مصداقی مساله را حل کرد.

رئیس قوه قضاییه: باور دارم که نه امروز بلکه در همه زمان‌ها، مسئله کار، کارآفرینی، خلاقیت و افزایش بهره‌وری به اشکال مختلف، یک ارزش فوق‌العاده دارد.امروز یکی از مسائل مهم برای استقلال کشور در همه ساحت‌ها، اهتمام ورزیدن به امر تقویت اقتصاد پویا، سالم و تولیدگر است و چنانچه اقتصاد و تولید قوی نداشته باشیم، برخی امور به ما تحمیل خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی : اکنون زمان آن است که کارآفرینان به میدان بیایند و ما نیز وظیفه داریم موانع پیش پای آنان را برطرف کرده و اجازه ندهیم فرصت کار و نقش‌آفرینی از کارآفرینان و افراد خلاق گرفته شود.

می گویند کارآفرینان کسانی هستند که اقتصاد و سازمان‌ها را زنده می‌کنند. حمایت از کارآفرینی و تولید و نهایتا حمایت از نظام ، دولت ، ملت و اعتلای کشورمان ایران است ؛ تا بتواند با موفقیت از این مرحله تاریخی و سرنوشت ساز عبور نماید. انرژی کارآفرینان و فعالان اقتصادی نباید به جای تمرکز برکار و تولید ، بر سر و کله زدن با بروکراسی اداری پیچیده و عبور از خوان های بی شمار بانکی و … متمرکز شود که حاصلی در پی ندارد. آیا بهره وری ، اشتغال زایی ، افزایش تولید و توسعه بازار در این شرایط ممکن است و یا تاکنون تحقق یافته است؟ آیا رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی در این شرایط ممکن است و طی سال های اخیر تحقق یافته است؟ یکی از ارکان مهم برای غلبه بر تحریم ها و تامین منابع مالی مورد نیاز کشور و دولت، مالیات است آیا با سخت کردن شرایط کار برای فعالان اقتصادی، این هدف تحقق می یابد؟ آیا در چنین شرایطی، مشارکت فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و کارآفرینان در سازندگی کشور و پرداخت مالیات به دولت ممکن است؟ و …

رهبری معظم انقلاب اسلامی طی همه این سال ها با نام گذاری اقتصادی آغاز سال جدید ، ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و دیدار با کارآفرینان و تولید کنندگان و قشرهای مختلف مردم از تولید و کارآفرینی و استقلال اقتصادی کشور حمایت می کنند و سران قوا همه تلاش های خود را برای حل مشکلات تولید و کارآفرینی به کار می بندند اما چرا مشکلات واحدهای تولیدی حل نمی شود؟ چه اراده ای وجود دارد که نمی گذارد واحدهای تولیدی با کیفیت راه اندازی شوند و یا از چنگال بانک ها رهایی یابند؟ چرا بانک ها، از اجرای بسیاری از قوانین و مقررات و مصوبات امتناع می نمایند؟ آیا صرف بانک دولتی بودن ، مصونیتی ایجاد می کند که با تخلفات آنان برخورد نشود؟ چرا در این گونه موارد به صورت پنهان و پیدا ، در ایفای وظایف قانونی و برخورد با متخلف طفره می روند و یا حتی حمایت می کنند؟!

کارآفرین کیست؟
کارآفرین کیست؟
  • کارآفرین باید به طور مشروع و قانونی حمایت شود و نه تحقیر !
  • کارآفرین نباید برای تشکیل سرمایه خود که طی سال ها ارزش افزوده پیدا کرده ، متهم به سرمایه داری و مرفه بی درد شود.
  • کارآفرین نباید به دادن نیمی از مایملک و دارایی خود به بانک تحت فشار قرار گیرد .
  • کارآفرین نباید تهدید شود که اگر به آن چه که می خواهند و می گویند عمل نکند به زندان می رود .
  • کارآفرین باید امیدوار به حمایت از سرمایه گذاری و امنیت سرمایه خود باشد.
  • کارآفرین نباید شاهد دستکاری عوامل بانکی در مصوبات نهایی دستگاه ها باشد و نتواند دم هم بر آورد .
  • کارآفرین نباید هر روز به دهها دستگاه تولید خود بنگرد و مثل شمع بسوزد و آب شود که چرا نمی تواند تولید کند و کسی هم به فریادش نرسد .
  • کارآفرین نباید با هزاران میلیارد تومان سرمایه، برق کارخانه اش به دلیل چند میلیون تومان بدهی قطع شود!.
  • کارآفرین نباید به دلیل شکایت کارگری برای مطالبه چند میلیون تومانی، تابلوی شرکتش توقیف شود ؟
  • کارآفرین نباید با هزاران میلیارد سرمایه ، هزینه پرداخت درمان خود را نداشته باشد و با تن بیمار خود بسازد .
  • کارآفرین نباید شاهد نامه رسمی بانک مبنی بر عدم پذیرش مصوبات قانونی مسئولان استان باشد و کسی هم دم نزند که چه می گوید؟
  • کارآفرین نباید هزینه شایعات و عملیات روانی رقبا و افراد حسود و آلوده را با به خطر افتادن و نابودی امنیت و سرمایه بدهد.
  • کارآفرین نباید هزینه بی عملی نهادهای دست اندرکار را برای تصمیم گیری درست و به موقع بدهد.
  • کارآفرین امنیت و حمایت می خواهد نه این که علیه اش توطئه شود تا سرمایه اش را به تاراج ببرند…

من کارآفرینی را می شناسم که همه این مصیبت ها را دیده و حبس کشیده و رنج دیده اما به عشق اسلام و نظام و ایران و گیلان همچنان ایستاده و مقاوم ، امیدوار است که دستی از غیب برآید و کاری بکند! . من کارآفرینی را می شناسم که وقتی برای وضو گرفتن و اقامه نماز ، جورابش را در آورد و به پایش نگاه کردم ، صحنه ای دیدم که گریستم . پایش شبیه یک تابلوی فرش هزاران نقش بود؟! این همه رنج را تحمل کردن ، واقعا غیرقابل تحمل است . آیا برای جهاد اقتصادی و تلاش برای تولید و اشتغال زایی و تاب آوری اقتصاد کشور باید این همه هزینه داد؟! . نمی دانم آیا آنانی که مسئولیت دارند،شب ها با وجدان آرام و آسوده ، سر بر بالین می گذارند ؟!

انتظار می رود که استانداری، دستگاه قضایی و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی اجازه ندهند که دستگاهی با  نادیده گرفتن مصوبات قانونی، اقتدار حاکمیت و دولت را تضعیف نماید و یا چنین شرایطی در گیلان تداوم یابد. مدیران متمرد و ضد قانون و ضد توسعه و ناکارامد را نه طرد که محاکمه کنید.

 نقی هدایتی – فعال رسانه ای

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=90236
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن