کارآفرینی

کارآفرین‌های برتر دنیا از کجا شروع کرده‌اند؟

خلاصه محتوا کارآفرین‌های برتر دنیا زمانی مشهور می‌شوند که در قله موفقیت ایستاده‌اند. اما نباید فراموش کرد نقطه آغاز و مسیر حرکت آنها اهمیت بیشتری دارد. بررسی این مسیر نشان می‌دهد اغلب این افراد از همان ابتدا رؤیای خود را پیدا کرده و برای رسیدن به آن از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

به گزارش تفاهم آنلاین، کارآفرین‌های برتر دنیا زمانی شناخته می‌شوند که در قله موفقیت ایستاده‌اند. این موفقیت و ثروت چنان درخششی دارد که کمتر کسی نقطه شروع آنها را می‌بیند. نقطه‌ای که شاید افراد زیادی هم‌زمان با این افراد و حتی در همان مسیر حرکت خود را آغاز کرده باشند ولی موانع و پیچ و خم‌های مسیر، اغلب آنها را از پا انداخته تا تنها این افراد به قله رسیده باشند. در حالی که آغاز حرکت و اراده قوی برای تداوم مسیر، بیشترین اهمیت را دارد. اینکه بدانیم کارآفرین‌های برتر دنیا از کجا شروع کرده‌اند شاید انگیزه‌ای برای شروع حرکت ما در مسیر موفقیت باشد.

جف بزوس؛ مالک آمازون
نام جف بزوس در صدر فهرست کارآفرین‌های برتر دنیا در سال 2020 قرار دارد. او که در سال 1964 در مکزیک به دنیا آمد دارای مدرک دانشگاهی در دو رشته مهندسی برق و علوم کامپیوتر از دانشگاه پرینستون است. او در ابتدا برای شرکت‌های مختلف سیستم تجاری راه‌اندازی می‌کرد. پس از آن وارد صنعت بانکداری شد. ولی در نهایت در سال 1994 تصمیم گرفت شرکت خود را راه‌اندازی کند. او برای این کار 300 هزار دلار از والدین خود گرفت و یک فروشگاه آنلاین کتاب با نامCadabra تأسیس نمود. او به تدریج فروشگاه خود را گسترش داد تا به یکی از غولهای عرصه تجارت الکترونیک با نام آمازون تبدیل شد. آمازون در سال 2002 تا مرز ورشکستگی کامل پیش رفت ولی جف بزوس توانست شرکت خود را از مهلکه نجات داده و به ثروت افسانه‌ای امروزش برسد.

بیل گیتس؛ مالک مایکروسافت
بیل گیتس که نام او بارها به عنوان ثروتمندترین مرد دنیا اعلام شده موفقیت و ثروت خود را مدیون رؤیاهای نوجوانی خود است. او که در خانواده‌ای تحصیلکرده تربیت شده در سن 13 سالگی وارد مدرسه معروف Lakeside می‌شود. این مدرسه در آن زمان یکی از اولین کامپیوترهای جنرال الکتریک را برای دانش‌آموزان تهیه کرده بود. بیل گیتس آنقدر برای برنامه‌نویسی برای این کامپیوتر اشتیاق داشت که مسئولین مدرسه او را از حضور در برخی کلاس‌ها معاف می‌کردند تا به کشف رموز برنامه‌نویسی کامپیوتر بپردازد. او تمام دوران تحصیل خود به همراه دوست صمیمی‌اش پل آلن مشغول این کار بود. در دانشگاه نیز او گرچه به اصرار خانواده رشته حقوق را انتخاب کرد ولی عملاً تنها در کلاس‌های ریاضی و کامپیوتر شرکت می‌کرد. در نهایت نیز او تحصیلات دانشگاهی را ناتمام رها کرد و به همراه دوست دوران تحصیلش شرکت مایکروسافت را در پارکینگ خانه‌شان راه‌اندازی کرد.

مارک زاکربرگ؛ موسس فیس بوک
علاقه مارک به برنامه‌نویسی از همان دوران کودکی آغاز شد. در ابتدا پدر مارک برای سرگرمی، اصول برنامه‌نویسی بیسیک را به او آموزش داد. ولی اشتیاق و استعداد او به قدری زیاد بود که پدر از یک معلم خصوصی برای این کار کمک گرفت. سرعت پیشرفت او در یادگیری حیرت معلم خصوصی او را نیز برانگیخت. مارک به هر بهانه‌ای از این استعداد خود استفاده می‌کرد. او برای تفنن، برنامه‌ بازی‌های کامپیوتری را تغییر می‌داد. کمی بعد او برنامه یک شبکه خانگی پیام‌رسان برای ارسال پیام بین خانه و محل کار پدرش طراحی و اجرا کرد. در دانشگاه نیز او همین روال را ادامه داد و برنامه‌هایی برای کمک به دانشجویان یا سرگرمی آنها طراحی می‌کرد. شهرت او در زمینه برنامه نویسی سبب شد تا تعدادی از دوستانش برای راه‌اندازی ایده خود که یک شبکه اجتماعی دانشجویی بود از او کمک بگیرند. پس از مدتی همکاری، ایده شبکه اجتماعی فیس‌بوک به ذهن مارک رسید. پروژه او به قدری سریع رشد کرد که مارک تحصیلات دانشگاهی خود را رها کرد و پس از جذب سرمایه‌گذار توانست پروژه خود را توسعه دهد. حال او نه تنها در فهرست کارآفرین‌های برتر دنیا قرار دارد بلکه توسط مجله تایم به عنوان مؤثرترین شخصیت سال نیز انتخاب شده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=59688
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن