اجتماعی

چگونه یک مبل پارچه ای را بدون آب تمیز کنیم

 

مبل در اتاق نشیمن ما به عنوان مکانی برای سرگرمی یا استراحت در مرکز قرار می گیرد. همچنین زباله ها و لکه های ناشی از ریختن مواد غذایی و نوشیدنی، حیوانات خانگی و پاهای کثیف را جمع می کند. در نهایت، مبل باید تمیز شود. اما چگونه می‌توان مبل‌هایی را که با پارچه روکشی پوشانده شده است تمیز کرد که نمی‌تواند پاک‌کننده‌های مبتنی بر آب (کد S) را تحمل کند؟ می توانید با یک متخصص شستشوی مبل در منزل تماس بگیرید یا این مراحل را در مورد نحوه تمیز کردن مبل پارچه ای بدون آب دنبال کنید.
چند بار یک مبل پارچه ای را بدون آب تمیز کنید

ریزش ها و لکه ها باید به سرعت درمان شوند و مبل باید حداقل ماهانه جاروبرقی شود تا گرد و غبار و خاک سست شود. تمیز کردن کامل دو بار در سال باید ظاهر پارچه را به بهترین شکل حفظ کند.
قبل از اینکه شروع کنی

چگونه متوجه شوید که پارچه مبل را نمی توان با آب تمیز کرد؟ قبل از اینکه با عملیات مبل شویی و تمیز کردن مبل با آب و صابون به پارچه آسیب بزنید یا روکش را کوچک کنید، باید روش صحیح تمیز کردن پارچه را تأیید کنید.

کدهای برچسب مراقبت از اثاثه یا لوازم داخلی

کد W: پارچه را می توان با محصولات پاک کننده مبتنی بر آب تمیز کرد.
کد S: پارچه را فقط می توان با تمیز کردن خشک یا حلال بدون آب برای از بین بردن لکه ها و خاک تمیز کرد.
کد W-S: پارچه اثاثه یا لوازم داخلی را می توان با محصولات مبتنی بر آب یا بر پایه حلال تمیز کرد.
کد X: پارچه را فقط می توان با جاروبرقی یا توسط یک متخصص تمیز کرد. هر نوع محصول تمیز کننده خانه می تواند باعث ایجاد لکه و چروک شدن شود.

مبل را جاروبرقی بکشید

جارو برقی منظم گرد و غبار و کثیفی را که در نهایت در اثاثه داخلی ته نشین می شود را از بین می برد و آن را کدر و کثیف می کند. موثرترین جاروبرقی، جاروبرقی است که دارای شلنگ و اتصالات اثاثه یا لوازم داخلی مانند ابزار شکاف، سر برق و برس اثاثه یا لوازم داخلی باشد. با این حال، حتی یک جاروبرقی دستی نیز به حذف گرد و غبار سطحی کمک می کند.

از بالای مبل شروع کنید و به آرامی جاروبرقی را روی اثاثه یا لوازم داخلی آن حرکت دهید. اگر ضمیمه اثاثه یا لوازم داخلی ندارید، از یک برس نرم استفاده کنید تا قبل از جاروبرقی خاک را به آرامی شل کنید. به یاد داشته باشید که زیر بالشتک های جداشدنی، پشت مبل و کناره های پارچه ای متصل به قاب را کاملا تمیز کنید.

بهبود گردش هوا و از بین بردن خطرات
قبل از استفاده از هر حلال خشکشویی، همه منابع آتش سوزی (شمع، واکس گرم کن، شومینه) باید خاموش شوند یا مبل را قبل از تمیز کردن به مکان دیگری منتقل کنید.
در حین استفاده از حلال های خشکشویی از سیگار کشیدن یا استفاده از سیگارهای الکترونیکی خودداری کنید.
دودهای حاصل از حلال‌های خشکشویی قوی هستند، بنابراین تهویه اتاق را با باز کردن پنجره‌ها یا درها یا اضافه کردن یک فن گردشی بهبود دهید.
سطوح چوبی رنگ شده و تمام شده (کف و تزئینات) را با یک پارچه قطره ای محافظت کنید. حلال می تواند به طور دائم به پایان آسیب برساند.
درب جلو برای گردش هوا برای تمیز کردن مبل پارچه ای باز است
یک نقطه آزمایش با حلال تمیز کننده خشک انجام دهید

قبل از تمیز کردن لکه ها یا مناطق بسیار کثیف، یک آزمایش با حلال تمیز کننده خشکی که انتخاب کرده اید در یک نقطه نامحسوس انجام دهید. یک پارچه میکروفایبر سفید را با مقداری حلال مرطوب کنید و آن را روی یک قسمت پنهان زیر یک بالشتک بمالید. اجازه دهید منطقه خشک شود. به تغییر رنگ یا انتقال رنگ به پارچه توجه کنید. اگر هیچ کدام وجود نداشته باشد، استفاده از محصول برای تمیز کردن مناطق بزرگتر بی خطر است.

 

حلال‌های خشک‌شویی بر روی لکه‌های روغنی برای مبل یا موکت شویی بسیار موثر هستند، اما ممکن است تمام آثار لکه‌های مبتنی بر آب مانند Kool-Aid یا شراب حاوی رنگ یا تانن را از بین نبرند.
تکیه گاه دستی مبل پارچه ای پارچه میکروفایبر مرطوب
اثاثه یا لوازم داخلی را خشک کنید

با قرار دادن یک فن در نزدیکی اثاثه یا لوازم داخلی تازه تمیز شده، زمان خشک شدن را سرعت دهید. برای تسریع در خشک شدن از سشوار یا بخاری استفاده نکنید. تا زمانی که تمام دودها از بین نرود، هیچ شعله ای در نزدیکی قطعه نداشته باشید.
مبل پارچه ای بادبزن هوا برای خشک کردن

نکاتی برای تمیز نگه داشتن اثاثه یا لوازم داخلی Code S

اثاثه یا لوازم داخلی را به طور منظم جاروبرقی بکشید.
اثاثه یا لوازم داخلی تازه تمیز شده را با یک اسپری محافظ پارچه درمان کنید.
از دسته های بازو با روکش های قابل شستشو محافظت کنید.

این مقاله به سفارش قالیشویی نوآوران تهیه شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا