فرهنگی

چقدر برای سینماداران و پخش کنندگان واریز شده است؟

سازمان سینمایی در شهریور ماه بیش از 500 میلیون تومان برای حمایت از شرکت‌های پخش و 171 میلیون تومان هم برای حمایت از سینماها واریز کرده است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، حمایت این سازمان از سینماها و شرکت‌های پخش در اکران شهریور واریز شد.

این حمایت طبق اعلام روابط عمومی سازمان سینمایی؛ پیرو مصوبه جلسه دوازدهم کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما بوده مبنی بر اختصاص درآمد فروش فیلم‌ها به سالن‌های سینما و پرداخت معادل فروش خالص آن‌ها به شرکت پخش که مقرر شد با توجه به نیم بها شدن قیمت بلیت، طی ماه‌های مرداد، شهریور و مهر این میزان برای سینما و شرکت پخش به قیمت بلیت تمام بها برای فیلم‌های ایرانی اکران اول در نظر گرفته شود و مابه‌التفاوت به صورت حمایت از سوی سازمان سینمایی به شرکت‌های پخش و سینماها در پایان اکران هر فیلم پرداخت شود.

حمایت اخیر که شامل 72 سالن سینماها و 5 شرکت پخش می‌شد امروز واریز شده است.

در این فهرست سینماهایی به چشم می‌خورند که در یک ماه کمتر از  10 بلیت فروخته‌اند و طبق فرمول بالا هم رقم حمایتی خاصی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد بویژه آنکه بسیاری از سینماهایی که در شهرهای مختلف مخاطب ندارند فعلا تعطیل هستند.

براساس این گزارش شرکت‌های پخش 9 فیلم سینمایی هم حمایت شده‌اند که بیشترین کمک برای فیلم «زن‌ها فرشته‌اند 2» است که بیش از دیگر فیلم‌ها بلیت فروخته است. این فیلم با 6083 بلیت فروخته شده، حدود 245 میلیون تومان حمایت شده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=49054
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن