یادداشت

چرا برچسب گذاری محتوا برای بازاریابی مهم است؟

چرا برچسب گذاری محتوا برای بازاریابی مهم است؟

برچسب گذاری محتوا مفهومی است که امروزه بسیاری از متخصصان و بازاریابان، درک اشتباهی از آن دارند. هنگامی که از بازاریابی محتوا و تولید محتوا یاد می کنیم، برچسب ها برای طبقه بندی و سازماندهی محتوا مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما محدود کردن کاربرد و تعریف برچسب گذاری به این موضوع، درست نیست. برچسب گذاری چیزی بیشتر از افزودن لایه ای به ساختار است. برچسب گذاری فرصت های خوبی برای بهبود کسب و کار و عملکرد سایت، فراهم می کند. در ادامه همراه ما باشید تا با برچسب گذاری بیشتر آشنا شوید.

برچسب گذاری محتوا چیست؟

برچسب‌ گذاری محتوا به معنای سازمان ‌دهی محتوا و فایل‌ ها به گونه ‌ای است که یک چارچوب قابل استفاده ایجاد شود تا در نهایت کسب و کار شما و رسیدن به اهداف تولید محتوا آسان ‌تر و کارآمد تر شود. شما هر استراتژی ای را هم برای مدیریت و اجرا در پیش گرفته باشید، سازماندهی حرف اول را در موفقیت کارتان می زند.

برچسب ها سبب می شوند تا شما یک چارچوب کاری موثر برای سازماندهی محتوا با روشی ساختار یافته و منظم ایجاد کنید. برچسب گذاری محتوا رشد کاری شما را در پیش خواهد داشت. این رشد کاری می تواند تجربه را افزایش دهد.

چارچوب برچسب گذاری محتوا

  1. کشف و تعریف برچسب

در اولین قدم برای ایجاد یک چارچوب قوی برای برچسب گذاری محتوا، باید به کامپایل تگ های فعال توجه کنید. برای کشف و تعریف برچسب ها ابرداده های لازم را جمع آوری کنید. پس از آن، درک بهتری از نحوه سازماندهی اطلاعات خود و برچسب گذاری به دست خواهید آورد. انواع مختلف طبقه بندی محتوا می تواند بر اساس موارد زیر انجام شود:

  • دسته بندی ها
  • انواع محتوا
  • منابع
  • موضوعات
  • نوع فایل ها
  • تاریخ آن ها
  • نویسنده محتوا

این طبقه بندی ها تمام آنچه در حوزه برچسب گذاری محتوا وجود دارد، نیست؛ بلکه نقطه شروعی برای مدیریت برچسب ها است.

  1. تگ تخصیص

در گام دوم برای برچسب گذاری محتوا، محتوای خود را با دقت بررسی کنید و اگر احساس می کنید، وجود برچسب هایی در محتوا می تواند به کاربران کمک کند و این برچسب ها در حال حاضر در محتوا وجود ندارند، آن ها را اضافه کنید. البته این کار به طبقه بندی محتوای شما و نحوه سازماندهی آن ها بستگی دارد.

این نکته را در نظر داشته باشید که تمرکز تگ شما باید بر وجود ارتباط باشد. هرچه برچسب‌ های شما مرتبط ‌تر و دقیق ‌تر با موضوع محتوا باشد، به کاربران و بازدیدکنندگان سایت شما کمک می ‌کند تا پیامی که در پی انتقال آن هستید را بهتر درک کنند.

  1. تجزیه و تحلیل و ردیابی

یکی از مزیت های برچسب گذاری محتوا این است که شما می توانید با بررسی و تجزیه و تحلیل برچسب ها متوجه شوید که کدام برچسب ها بیشترین تعامل را ایجاد کرده اند و ترافیک بیشتری را به سایت شما جذب کرده اند. برای مثال، بیشتر سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، به شما نشان می دهند که برخی از برچسب ها در مقایسه با برچسب های دیگر چه تاثیر مثبتی دارند و چگونه عمل می کنند.

شما پس از اینکه متوجه شدید کدام برچسب ها بیشترین تعامل را ایجاد می کنند و ترافیک بیشتری را به همراه دارند، می توانید تمرکز محتوای خود را بر روی این برچسب ها قرار دهید تا به موفقیت کسب و کارتان نزدیک شوید.

 

برچسب گذاری محتوا برای اینستاگرام

یکی از محبوب ترین روش های استفاده از برچسب ها مربوط به دنیای اینستاگرام و هشتگ ها است. شما یک محتوای تصویری برای اینستاگرام خود تولید می کنید. بعد از تولید محتوای تصویری (عکس یا فیلم) توضیحات مربوط به آن را اضافه می کنید. در حقیقت در این شبکه اجتماعی تولید محتوای متنی و تصویری، هر دو، انجام می شود. در آخر، یک هشتگ مرتبط با محتوا به مطلبتان اضافه می کنید.

برچسب‌ ها برای پست‌ های اینستاگرام بسیار کاربردی هستند؛ زیرا روشی کاربردی برای دیده شدن محتوای شما هستند. اگر می ‌خواهید که برچسب گذاری محتوا به دیده شدن پیج شما و افزایش فالور هایتان کمک کند، در ابتدا برچسب های پربازدید را پیدا کنید. تعدادی از هشتگ های پربازدید اینستاگرام عبارت هستند از:

#insta، #loveyourself، #viral، #likes و…

توجه به هشتگ های پربازدید ضروری است؛ اما کافی نیست. همانطور که پیش از این نیز بیان کردیم، تمرکز برچسب گذاری محتوا باید بر ارتباط باشد. شما باید از برچسب هایی استفاده کنید که با محتوا مرتبط هستند. استفاده از برچسب های غیر مرتبط حفظ مخاطب را دشوار می کند و میزان تعامل را پایین می آورد.

برچسب گذاری محتوا برای سئو

 

تگ ها در دنیای سئو ارزش زیادی دارند. اگر به برنامه ریزی مدون تولید محتوا برای پست ها و مقالات وبلاگ ها و قسمت مجلات سایت ها می پردازید، مهم است که محتوا را سازماندهی کنید. علاوه بر سازماندهی محتوا، به معنای قرار دادن آن ها در دسته بندی های خاص خود، برچسب گذاری محتوا هم می تواند به خوانندگان کمک کند تا اطلاعات بیشتری در مورد محتوایی که می خوانند به دست آورند.

اگر بازدید کنندگان سایت و محتوای شما به دنبال خواندن محتوای دیگری در حوزه یکسان باشند، می توانند محتوای سایت شما را بر اساس برچسب ها بررسی کنند.

مزایای برچسب گذاری محتوا

استفاده از برچسب ها راهی موثر برای مدیریت و سازماندهی محتوا است؛ اما این تنها مزیت آن نیست. برخی از مزایای دیگر این کار عبارت هستند از:

  • بهبود تجربه کاربر اینترنت از حضور در سایت شما
  • کاهش نرخ پرش از سایتتان
  • بهبود عملکرد سئو تخصصی سایت
  • بهبود ساختار وبسایت
  • دسترسی آسان تر به محتوای مرتبط
  • دسترسی آسان تر به محتوایی با موضوع خاص

نتیجه گیری

همانطور که توضیح دادیم، استفاده از برچسب گذاری محتوا برای کسب و کار ها مزایای زیادی به همراه دارد. این کار آسان و موثر می تواند به شما کمک کند تا هنگام تولید محتوا و تعامل با بازدید کنندگان مطالب خود را سازمان دهی کنید. ما در این مطلب سعی کردیم تا به صورت فشرده شما را با اهمیت برچسب گذاری محتوا آشنا کنیم. همچنین سه گام ضروری در برچسب گذاری (کشف برچسب ها، تگ تخصیص، تجزیه و تحلیل و بررسی) را به شما توضیح دادیم.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=89765
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن