کارآفرینی

چرایی مهارت های مدیریتی در یک کسب و کار نوپا ؟

سیده مینا دیوبند- سردبیر

 

در جوامع مدرن امروزی ، راه اندازی یک کسب و کار و یا به زبان افراد متخصص در این حوزه ، استارت آپ ، به عنوان یکی از مهم ترین رکن های اقتصادی مورد توجه اقشار آن جامعه بالاخص جوانان قرار گرفته است و در حال افزایش و گسترش است. این نوع کسب و کارها با وجود امکانات محدود، قدرت خلاقیت و نوآوری بالایی دارند و حتی در بسیاری از موارد برای رقابت با شرکت های بزرگ آماده اند . اما در این میان موضوعی که بسیار مورد اهمیت قرار می گیرد ، الزام وجود مهارت مدیریتی برای مدیریت هرچه بهتر چالش های پیشرو است ، زیرا این موضوع می تواند موجب موفقیت یا شکست آن ها گردد.

مدیریت یک کسب و کار نوپا ، دارای چندین وجه است . یکی از اصلی ترین مهارت هایی که افراد باید در جهت مدیریت کسب و کارهای نوپا برای موفقیت به دست آورند، مهارت های مربوط به رهبری کردن تیم است. وجوه دیگر آن که باید مورد توجه شما قرار گیرد ، برنامه ریزی و اجرای قدرتمند، مدیریت منابع انسانی و مالی، مدیریت زمان است که از اهمیت بسزایی برای استارت آپ شما برخوردار می باشد.

آنچه که سبب می شود که از شما به عنوان یک مدیر موفق یاد کنند و از مدیران معمولی متمایز شوید، اقداماتی است که مدیران موفق انجام می دهند تا نه تنها موفقیت خود را افزایش دهند، بلکه به رشد تیم خود نیز کمک کنند. مدیران موفق، هدف اجتماعی  شرکت را فارغ از اهداف فردی نمی دانند به طور تفکیک ناپذیری با شایستگی های اصلی کسب و کار ادغام می کنند. تمامی موارد ذکر شده بسیار مهم است ، چرا که کسب و کار شما را به سمت موفقیت هدایت می کند. با رهبری درست و اصولی ، افراد تیم خود را به سوی اهداف مشترک هدایت کرده و با خصوصیاتی چون انگیزه بالا ، اثر بخشی ارتباطات ، تصمیم گیری های استراتژیک و توانایی برنامه ریزی قابل اجرا باعث پیشرفت استارت آپ خود حتی در صورت مواجه با چالش ها می شوید.

مدیریت منابع انسانی، به شما به عنوان صاحب کسب و کار کمک می کند تا با بهره گیری درست و صحیح از توانایی های افراد شاغل در محیط تان ، بهترین عملکرد مناسب و بازدهی لازم را از کارکنان خود به دست آورید. در این میان از نقش تاثیرگذار مدیریت مالی و مدیریت زمان نیز غافل نشوید . این دو  از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند.

مدیریت مالی، به شما اطمینان می دهد که استارت آپ مورد نظر ، در قالب بودجه تعیین شده و با استفاده از منابع مالی موجود، بهترین شکل ممکن از آنها استفاده کرده و مدیریت زمان نیز سبب می شود که با استفاده از تحلیل و بررسی دقیق، در کمترین وقت ، به بهترین نتیجه ممکن در راستای تحقق اهداف خود برسید.

 مهارت های مدیریتی
مهارت های مدیریتی

شما اگر به ایده آل ترین روش ممکن نیز رفتار کنید ، باز هم ممکن است با چالش های قابل توجهی روبرو شوید . به خاطر داشته باشید ، مدیران استارت آپ های نوپا ، هر روزه با چالش های متفاوتی نظیر منابع پولی، کمبود نیروی کار، مسائل مربوط به خدمات مشتری و موارد دیگر روبه رو هستند که باید به سرعت و به طور پیوسته با تغییرات هماهنگ شوند، و از سوی دیگر باید کارکنان خود را نیز بدون از دست دادن تمرکز بر اهداف سازمان ارتباط برقرار نمایند.

در صورت وجود چالش و یا مواجه شدن با شرایط نامطلوب، مهارت های ارتباطی و تفکر استراتژیک شما نیز از اهمیت بالایی برخوردار می شود. چرا که این ارتباطات در صورت قوی و موثر بودن، می تواند کمک کننده ی شما باشد و باعث ایجاد اعتماد و همکاری بین اعضای تیم شود و به دنبال آن دستیابی به اهداف مشترک آسان تر می شود. در غیر این صورت ؛ متاسفانه کسب و کار شما به جای حرکت به سمت موفقیت ، به سوی شکست می رود.

و در نهایت می توان گفت ، مهارت های مدیریتی در کسب و کارهای نوپا یکی از عوامل حیاتی برای موفقیت آنها محسوب می شود. با توجه به مشکلات های پیشرو و شرایط متغیر بازار، تقویت و توسعه این مهارت ها، امری ضروری و مهم برای کارآفرینان و مدیران کسب و کارهای نوپاست. ارتقای این مهارت ها،  به عنوان یک اولویت اساسی برای موفقیت کسب و کارهای نوپا، باید به آن توجه ویژ ه ای شود ، زیرا به شما کمک می کند که تا به عنوان یک مدیر بهترین عملکرد را داشته باشید .

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=104932
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن