کارآفرینی

چرایی تبلیغات در دنیای کسب و کار؟

مهندس امین رشیدی

تبلیغات و نقش انکارناپذیر آن در دنیای کسب و کار برای همه واضح و روشن است . همه ما روزانه شاهد ورود محصولات و برندهای گوناگون  به دنیای کسب و کار و بازار هستیم و مسلما افرادی در این رقابت می توانند پیروز میدان شوند که بیشترین میزان خلاقیت را در تبلیغات خود داشته باشند. حضور اینترنت در زندگی مردم، دنیای تبلیغات را وارد عصر جدیدی کرده است. به همین دلیل، داشتن بودجه کافی میزان دیده‌شدن شما را تضمین نخواهد کرد، بلکه ایده‌‌‌های خلاقانه تبلیغاتی می‌تواند بهترین راهکار برای دیده شدن کسب و کارتان باشد و این امر  شما را از دیگر رقبا متمایز کند.

حتما شما هم تبلیغات محصولات نام های تجاری مطرح را روزانه ، بارها و بارها در رسانه ها دیده و شنیده اید و با یک سئوال بزرگ در ذهن تان روبرو شده اید. این نام های تجاری بزرگ با این حجم از معروفیت و محبوبیت و گردش عظیم مالی دیگر چه نیازی به تبلیغ دارند. بطور مثال نام های تجاری بزرگی که کمتر کسی است آن ها را نشناسد و با حاشیه ی امنی که نسبت به سایر رقبا برای خود ایجاد نموده اند، چه نیازی به تبلیغات دارند. پاسخ این سئوال شما براحتی در روش های نوین بازاریابی قابل دسترس است. تبلیغات برای هر نام تجاری هر چند مطرح نه یک امر اختیاری بلکه یک امر اجباری برای بقا است. طبق این اصل ، نام های تجاری بزرگ و با قدمت دریافته اند که هر چه بیشتر دیده و شنیده شوند، در ذهن ها بیشتر باقی می مانند.

اگرچه شاید این موضوع در بازار کسب و کار کشور کمی غیر معمول بنظر برسد، اما تجارت های جهانی به طور مداوم در حال سرمایه گذاری روی تبلیغات شرکت های خود می باشند و سال هاست که بزرگ ترین و محبوب ترین نام های تجاری جهان دریافته اند، که لحظه ای دست از تبلیغات بر ندارند و هزینه های اختصاص یافته به حوزه ی تبلیغات نسبت به سایر هزینه ها همواره در ارجحیت قرار دارد.

اما آنچه در بازارهای وطنی به چشم می خورد این است که تبلیغات در اولویت آخر برنامه ریزی ها و البته اختصاص سرمایه قرار دارد که شاهکار آن هم اختصاص بودجه ای برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی کنار می گذارد. این عدم برنامه ریزی و تخصیص سرمایه در حوزه ی تبلیغات نشات گرفته از چندین عامل است. بسیاری از نام های تجاری و استارت آپ های تازه کار، هنوز بازار هدفشان را به صورت اختصاصی نمی شناسند و حتی اشرافیت کامل نسبت به سایر رقبای خود ندارند. در حالیکه با وجود حجم وسیعی از محصولات و رقابت های تنگاتنگ، تبلیغات با هدف قراردادن مخاطبان به شکل جذاب و خلاق، یکی ازعوامل اساسی در تشویق آن ها برای خرید است. یافتن عناصری که محصول شما را به مرحله ی فروش برساند، جزء استراتژی های بازاریابی است و کار نسبتا مشکلی است.

یادتان باشد تبلیغات هرگز یک هزینه کرد اضافی نیست و نام های بزرگ تجاری در جهان سال هاست که به این باور رسیده اند که از صد دلار درآمدشان ، نود دلار برای تبلیغات هزینه می کردند. سرمایه گذاری بلند مدت که اگر درست و اصولی پی ریزی شود، می تواند آینده ی کسب و کارها را تغییر دهد.

البه نوع و چگونگی تبلیغ هم در این جهش موفقیتی ، هرگز بی تاثیر نخواهد بود. ساخت یک تیزر تبلیغاتی حرفه ای می تواند با ایجاد نوعی رقابت در بازار هدف، مشتریانتان را برای قرار گرفتن در صف های طولانی خرید مجاب نماید. شرکت های معتبری در جهان با استفاده از ابتکار و نبوغ فکری خود توانستند با کارهایی خاص و ایده های نو، تبلیغاتی تاثیرگذار در ذهن مصرف کننده ی خود رقم بزنند. یادتان باشد تبلیغات از ضروری ترین هزینه کردهای دنیای کسب و کار است و این همان مطلب مهمی است که نام های تجاری بزرگ و مطرح جهان را مجاب کرده است حتی با پیشینه های صد ساله لحظه ای از تبلیغات دست نکشند.

منبع: نقش نیوز

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=94994
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن