بین الملل

پی بی اس: حملات سایبری گسترده برای امنیت ملی آمریکا ویرانگر است

یک رسانه آمریکایی گزارش داد، «آژانس امنیت سایبری و زیرساختی» مشخص کرده که حملات هکری به دولت، زیرساخت‌های مهم و بخش خصوصی خطری جدی برای امنیت ملی است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از تسنیم، شبکه تلویزیونی «پی بی اس» گزارش داد، اطلاعات جدید و نگران کننده ای درباره حمله سایبری گسترده در آمریکا وجود دارد. «آژانس امنیت سایبری و زیرساختی» مشخص کرده که حملات به دولت، زیرساخت های مهم و بخش خصوصی خطری جدی برای امنیت ملی است.

بر اساس این گزارش، مقامات «آژانس امنیت سایبری و زیرساختی» همچنین گفتند که حذف کد مخرب کامپیوتری از شبکه های رایانه ای آسیب دیده بسیار پیچیده و چالش برانگیز است.

چند روزی است که مراکز و نهادهای مهم آمریکا مانند وزارتخانه‌های دفاع، خزانه‌داری، خارجه، تجارت و امنیت داخلی، هدف حملات قدرتمند سایبری هکرها قرار گرفته‌اند.

«رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید سه شنبه سفر خود به کشورهای اروپایی را به دلیل حمله هکری به نهادهای دولتی آمریکا نیمه تمام رها کرده است.

در همین حال، دو کمیته مهم مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات مشترک خود درباره این حملات سایبری را آغاز کردند.

روسای این دو کمیته مهم مجلس نمایندگان آمریکا در نامه مشترکی به مدیران اف بی آی، اطلاعات ملی و وزارت امنیت داخلی ایالات متحده نوشتند: کمیته های ما به دنبال دستیابی به اطلاعاتی درباره نفوذ گسترده هکرها به چندین نهاد دولتی و فدرال، زیرساخت های مهم و حیاتی و شبکه های فناوری اطلاعات بخش خصوصی، هستند.

در این نامه همچنین آمده است: در حالی که تحقیقات و تجزیه و تحلیل های ما بر اساس اطلاعات اولیه همچنان ادامه دارد، این مساله کاملا روشن و آشکار است که حمله سایبری اخیر تبعات خسارت بار و مخربی برای امنیت ملی ایالات متحده به همراه خواهد داشت.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=57810
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن