گیلان

پیگیری مطالبات پاداش بازنشستگان سال ۹۸ دانشگاه علوم پزشکی گیلان

نشست سه تن از بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به نمایندگی از ۴۷۰ بازنشسته این دستگاه خدمات‌رسان با مسئولان این دانشگاه به ‌منظور پیگیری مطالبات پاداش با حضور ارسلان سالاری-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش تفاهم آنلاین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با بیان اینکه پیش از اعتراض بازنشستگان نسبت به دریافت پاداششان، دانشگاه علوم پزشکی استان اقداماتی را داشته، اظهار کرد: پیگیری مطالبات دانشگاهیان اعم از پرسنلی، غیر پرسنلی و همچنین بازنشستگان از گذشته تاکنون از وظایف دانشگاه علوم پزشکی گیلان است و در این مسیر هیچ کوتاهی پذیرفتنی نیست.

سالاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا، تشدید تحریم‌ها و همچنین کاهش درآمد در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: برخی‌ها به خلاف مدعی هستند که دانشگاه در پرداخت مطالبات آن‌ها کوتاهی کرده درحالی‌که پیگیری مطالبات بازنشستگان در کنار سایر مطالبات اولویت دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی یک سال اخیر از دولت به‌ویژه در سازمان برنامه‌وبودجه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به پرداخت حجم بالای مطالبات حوزه سلامت استان، گفت: از بدهی‌های بالغ‌بر ۶۰۰ میلیارد تومانی علوم پزشکی گیلان بیش از نیمی از مطالبات طی یک سال اخیر پرداخت‌شده که این پرداختی‌ها مرهون تلاش مضاعف تیم مدیریتی دانشگاه و همچنین مساعدت سازمان برنامه‌وبودجه کشور بوده است.

وی با بیان اینکه ۴۷۰ بازنشسته سال ۹۸ دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۵۲۰ میلیارد ریال از دولت به‌عنوان پاداش پایان خدمت طلب دارند، خاطرنشان کرد: بازنشستگان نباید مطالبات خود را از مسیر غیرقانونی یا با تمسک به رسانه‌های معاند استیفا کنند.

نمایندگان بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز پیش از شنیدن اقدامات دانشگاه از سوی دکتر سالاری به بیان دغدغه‌های خود پرداختند و با اشاره به تسویه پاداش بازنشستگان در چند دانشگاه علوم پزشکی کشور، خواستار تسریع در پرداخت پاداش خود شدند.

به اذعان بازنشسته‌ها ارزش پول ملی کاهش و نرخ تورم در کشور فراتر رفته و تعویق بیش‌ازاندازه دولت در پرداخت پاداش آن‌ها، نمی‌تواند گره‌ای از مشکلاتشان باز کند.

طبق قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری به کارکنان دولت، به کارکنان رسمی ثابت و دارای عناوین مشابه وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۰ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی مشمول مقررات استخدامی هیئت‌علمی دانشگاه تهران در هنگام بازنشستگی، ازکارافتادگی و یا فوت در مقابل کلیه سوابق خدمت دولتی «به ازای هرسال خدمت معادل یک ماه آخرین حقوق و فوق‌العاده‌های دریافتی» که ملاک کسور بازنشستگی است به‌عنوان پاداش پایان خدمت پرداخت می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=50286
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن