اقتصادی

پیشبرد اهداف مالی ، همگام با اهداف کاری

در کسب و کارتان از پیشبرد اهداف مالی در کنار اهداف کاری غافل نشوید.موفقیت در حوزه های کاری در میان رقبای سرسخت بدون سوددهی مالی غیرمنطقی بنظر می رسد. اما بسیاری از کارآفرینان جوان با وجود مسلط بودن به حوزه ی کاریشان ، ضعف های شدیدی در حوزه های مالی و مدیریت پول دارند و همین امر به عنوان یک نقطه ی ضعف بزرگ ، عامل شکست آن ها در کسب و کارشان می شود. چرا که مدیریت سرمایه و پولی که در دست داریم از اصول مهمی است که به موفقیت مالی و اقتصادی ما منجر خواهد شد. مدیریت سرمایه های در دسترس؛ تسلط کامل بر منابعی است که پول خود را در آن ها هزینه و یا سرمایه گذاری می کنید. شاید در شروع کار، آنقدر عوامل جانبی از جمله تولید، کیفیت و حتی بازاریابی ذهن تان را مشغول کند که از هزینه کرد خود غافل شوید. اگر هزینه های خود را پیگیری نکنید، قطعا هرگز متوجه نخواهید شد که چگونه پولتان را خرج کرده اید و این دقیقا زمانی است که ورودی ها با خروجی ها منطبق نیست و ورشکستگی در یک کسب و کار  رخ می دهد.

ازهزینه کرد خود در فعالیت های کارآفرینانه غافل نشوید. این موضوع دقیقا عامل اصلی موفقیت و یا شکست بسیاری از فعالیت های کارآفرینانه است. یادتان باشد ، موفق ترین کارآفرینان جهان با هرمیزان درآمد و ثروت، اگر نظارتی بر روی درآمد و یا به اصطلاح دخل و خرجشان نداشته باشند در مقطعی از زمان با مشکلات بزرگی روبرو خواهند شد. تنظیم اهداف مالی در راستای اهداف کاری می تواند دو مولفه ی لازم برای موفقیت کسب و کارتان به شمار آید.

به همین علت یکی از تفاوت های عمده بین افراد ثروتمند و کسانی که از ثروت چندانی برخوردار نیستند، آن است که ثروتمندان از سرمایه ی خود بهره ی لازم را کسب  کرده ، در حالیکه سایر اقشار جامعه از این مهم غافلند. از اینرو سرمایه می تواند، ابزاری برای رسیدن به اهداف مالی تعیین شده از این دست به حساب آیند.

اهداف مالی در راستای موفقیت
اهداف مالی در راستای موفقیت

اما چگونه می توانیم با وجود تمام مشغله های کاری در یک فعالیت کارآفرینانه حواسمان به دخل و خرجمان باشد. یکی از اولین گام های مدیریت سرمایه، بودجه ‌بندی است. این موضوع به شما کمک می کند تا تصویر دقیقی از موقعیت اقتصادی تان داشته و با گروه بندی آن براحتی، مخارج غیرضروری را تقلیل داده و یا حذف کنید. بودجه می تواند راهنمای تعیین اهداف مالی شما باشد و بهترین وسیله ای است که می‌توانید در کنار درآمد مالی  خود، تولید ثروت نمایید. چه اهداف کوتاه مدت و چه اهداف بلند مدت که به شدت با موفقیت کسب و کارها گره خورده است. چرا که یکی از عوامل موثر برای دستیابی به استقلال مالی و موفقیت در فعالیت های تجاری، توجه به میزان پول و بودجه ای است که برای امور مختلف خود صرف می نمایید. بر مسیر مالی کار و زندگی خود واقف باشید و همواره اطلاعات لازم و دقیقی از ورودی ها و خروجی های خود داشته باشید. به این منظور از افراد کاربلد استفاده نمایید. تقسیم وظایف کنید، حتی اکر در این مسیر متحمل هزینه های اضافی می شوید. چرا که این هزینه کرد اندک، صرفه های اقتصادی هنگفتی را به جیب شما برمی گرداند.

البته برنامه ریزی هدفمند در کنار بودجه بندی، نقش اساسی را در زندگی کارآفرینان بزرگ و مطرح دنیا بازی می کند. چرا که اکثریت آنان بر این عقیده‌اند که برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت باعث ثبات در تصمیم گیری های بزرگ شده و اجازه ی غلبه هیجانات لحظه ای در کسب و کارتان را هرگز نخواهد داد. مثل اتفاقی که در این دوسال همه گیری کرونا افتاد. شاید بسیاری از کسب و کارها ، تاب مقاومت در برابر این بحران مالی را نداشتند. اگر قبل از بروز این تغییرات مالی و بحران های احتمالی، برنامه پولی روشن و مشخصی داشته باشید به سرعت با این تغییرات سازگار شده و لطمات واردشده بر کسب و کارتان به حداقل خواهد رسید.

حساب ورودی و خروجی های سرمایه خود را داشته باشید تا بتوانید از عهده انواع بدهی ها و وام‌های بانکی و پرداخت اقساط شان برآیید. چرا که تسویه دیونی از این قبیل یک نیروی فزاینده‌ای برای صاحبان کسب و کار ایجاد می‌نماید که سرعت پیشرفت تان را چندین برابر خواهد کرد و در نهایت داشتن مجموعه ای از اهداف برای پس‌انداز و سرمایه گذاری می تواند برای شما بسیار مفید بوده و انگیزه ی مضاعفی برای کسب و کارتان محسوب گردد. اهداف مالی در کنار اهداف کاری شما را به موفقیت نزدیک تر می سازد. اگر بیش از نود درصد استارت آپ ها در همان شروع کار خود شکست می خورند، به جرات می توان گفت ، بزرگ ترین عامل در تجربه ی این شکست، شکست مالی است که بی تردید از روشن نبودن اهداف مالی کسب و کارها نشات می گیرد.

مهندس امین رشیدی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=88289
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن