بانک-بیمه-بورس

پژوهشکده بیمه منتشر کرد: كتاب پایداری و ریسك‌های مالی؛ تأثیر تغییر اقلیم، تخریب محیط زیست و نابرابری اجتماعی بر بازارهای مالی

کتاب «پایداری و ریسک‌های مالی» ترجمه دکتر لیلی نیاکان، دکتر احمد صلاح‌نژاد قلعه‌جوقی و خانم سعیده رجائی هرندی، از سری مطالعات انتشارات پالگریو در خصوص تأمین مالی مؤثر است که با تمرکز بر مباحث مربوط به پیوند بین ریسک‌های مرتبط با پایداری و ریسک‌های مالی در مؤسسات مالی به‌ویژه بانک‌ها و شرکت‌های بیمه در آگوست 2020 منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، امروزه بسیاری از شرکت‌های بیمه در جهان در تلاش برای نیل به اهداف توسعه پایدار هستند. اهداف توسعه پایدار مجموعه‌ای مرتبط با آینده است که رؤسای دولت‌ها، نمایندگان بلندپایه نهادهای تخصصی سازمان ملل متحد و جامعه مدنی در سپتامبر 2015 گرد هم آمده و در مجمع عمومی سازمان ملل متحد این دستور کار را تصویب کردند. توسعه پایدار نیاز نسل فعلی را بدون به خطر انداختن توانایی نسل‌های آینده در تأمین نیازهایشان برآورده می‌کند.

نادیده گرفتن اهمیت تأثیر ریسک‌های مرتبط با پایداری برای فعالان مالی می‌تواند دو اشکال اساسی داشته باشد. از یک سود می‌تواند منجر به ارزیابی ضعیف از تعهد صنعت مالی به حمایت از انواع سرمایه‌گذاری‌های پایدار به ویژه در مناطق جغرافیایی و بخش‌های اقتصادی که انتظار می‌رود تأثیر بیشتری از ریسک‌های مرتبط با پایداری داشته باشند شود. از سوی دیگر دست‌کم گرفتن احتمالی بانک‌ها و شرکت‌های بیمه از تأثیر بلندمدت ریسک‌های مرتبط با پایداری بر کسب‌و‌کار آن‌ها، می‌تواند در نهایت با گسترش و تداوم این موضوع به ثبات مالی آن‌ها صدمه وارد کند.

بر این اساس کتابِ حاضر، با هدف تعمیق دانش اندک موجود در خصوص رابطه بین ریسک‌های مرتبط با پایداری و ریسک‌های مالی و در پنج فصل شامل «رابطه پایداری-ریسک مالی» ، «تأثیر ریسک‌های اقلیمی بر صنایع بیمه و بانکداری» ، «دارایی‌های متروک و انتقال به اقتصاد کم‌کربن» ، «ریسک‌های مرتبط با پایداری، چارچوب‌های مدیریت ریسک و افشای غیرمالی» ، و «ریسک‌های مرتبط با پایداری و ثبات مالی: دیدگاه سیستمی و نتایج مقدماتی» سازمان یافته است.

با توجه به اهمیت مباحث پایداری در امور مدیریت و راهبری شرکتی شرکت‌های بیمه و کمبود منابع در این زمینه، مطالب این کتاب می‌تواند به تعمیق دانش موجود در خصوص رابطه بین ریسک‌های مرتبط با پایداری و ریسک‌های مالی کمک نماید.

علاقه‌مندان جهت خرید کتاب «پایداری و ریسک‌های مالی؛ تأثیر تغییر اقلیم، تخریب محیط زیست و نابرابری اجتماعی بر بازارهای مالی» می‌توانند به فروشگاه اینترنتی کتاب پژوهشکده بیمه پژوهشکده بیمه مراجعه نمایند.

 

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=75890
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن