«پلنت» نمونه بارز تحول دیجیتال در صنعت بیمه است
به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین، دکتر حمید رضا نور علی زاده که در پانزدهمین رویداد «فیناپ» با موضوع «اینشورتک» حضور داشت با بیان این که شرکت بیمه سامان همواره به موضوع «نوآوری باز» نگاه جدی داشته است، اظهار کرد: چالش های این بخش مانند محتوای کتاب « مردان مریخی، زنان ونوسی» است و من نام آن را « شرکت های مریخی، استارت آپ های ونوسی» گذاشته ام!
وی بر ضرورت درک متقابل و دیدن ارزش در سراسر زنجیره ارزش بیمه تاکید کرد و گفت افزود: استارت آپ ها و شرکت های بیمه در عین این که به هم نیاز دارند، اما باید به درک متقابلی از مسائل حوزه های خود برسند که این درک متقابل و شناخت، تنها از طریق گفت و گو ایجاد می شود.
به گفته دکتر نورعلی زاده، استارت آپ ها برای شروع فعالیت به « داده» نیاز دارند، در حالی که شرکت های بیمه پیش از ارائه هر گونه اطلاعات، از سوابق و کارکرد استارت آپ ها می پرسند، بنابراین باید برای توجه به «اهمیت» یا « فوریت» که دغدغه هر کدام از آنهاست، زاویه دید را تغییر داد.
جانشین مدیرعامل شرکت بیمه سامان در تحول دیجیتال با اشاره به این که «برخی افراد فکر می کنند فقط خودشان خلق ارزش کرده اند، در حالی که نمی داند دیگران هم در ایجاد پیش زمینه های آن دخیل بوده اند»، اظهار کرد: همه باید حقوق یکدیگر را به رسمیت بشناسند و در جهت تحقق آن بکوشند.
دکتر نورعلی زاده تاکید کرد که در چنین شرایطی، استارت آپ باید فعالیت خود را از ابتدایی ترین وجوه آغاز کرده و در ادامه با یک نگاه چابک و خلق کمینه محصول، فعالیتش را توسعه دهد.
به گفته او، «تاب آوری» و «تمرکز» از الزامات فعالیت کارآفرینانه و استارت آپی است، بنابراین افرادی که ریسک پذیر نیستند، مشغله فراوان دارند، از نظر روانی در مقابل فراز و فرود تاب آوری ندارند و یا فرصت کافی در اختیارشان نیست، نمی توانند در این حیطه قرار بگیرند.
پانزدهمین رویداد «فیناپ» پنچ شنبه 20خردادماه 1400 در محل شبکه نوآفرینی پلنت برگزار شد. در این رویداد صاحبنظران و متخصصان صنعت بیمه و فناوریهای این حوزه به بیان عقاید و نظرات خود پرداختند.