مناطق آزاد-گردشگری

پرونده‌های وام کرونا در چه وضعیتی است؟

معاون گردشگری از ارسال بیش از ۸۳۰۰ پرونده درخواست تهسیلات حمایتی کرونا با ارزش مالی حدود ۴ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری اظهار کرد: طبق آخرین گزارش دریافتی از نتایج بررسی پرونده متقاضیان این وزارتخانه برای استفاده از تسهیلات بانکی ویژه بحران کرونا، تا کنون بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ پرونده با ارزش مالی حدود ۴ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال تکمیل و به بانک‌های عامل ارسال و از این تعداد بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: تعداد پرونده‌های ذکرشده بیش از ۳۶ هزار نفر شاغل در صنعت گردشگری کشور را پوشش می‌دهد که تا تاریخ ۱۱ مردادماه جاری در سامانه وزارت کار ثبت شده است.

تیموری با اشاره به این‌که جمعی از خسارت‌دیدگان این حوزه متقاضی دریافت وام اما فاقد بیمه بوده‌اند، گفت: بخش‌هایی از جمله اقامتگاه‌های بوم‌گردی، راهنمایان تور، هنرمندان صنایع‌دستی و حتی برخی از فعالان سایر تاسیسات گردشگری فاقد بیمه بوده‌اند که از این تعداد بالغ بر ۶۰ هزار پرونده هم‌اکنون در مسیر پرداخت قرار گرفته است که باید به سرعت ثبت‌نام خود را در سامانه «کارا» تکمیل و نهایی کنند.

او از متقاضیانی که پرونده‌های آن‌ها به مرحله نهایی اخذ وام رسیده است، درخواست کرد که با مراجعه به بانک‌های عامل تسهیلات قطعی‌شده را دریافت کنند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=37291
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن