صنعت-معدن-تجارت

پروفيل زد چيست؟ ( مزایا ، کاربرد و قیمت پروفيل زد سوله )

 

پروفیل زد یکی از انواع پروفیل های فولادی با شکل مقطع خاص و شبیه به حرف انگلیسی Z است. امروزه پروفیل زد کاربرد زیادی در صنعت ساخت و ساز از جمله اسکلت ساختمان و سقف سوله ها دارد. استحکام بسیار مناسب، سرعت مونتاژ و نصب بالا در کنار مقرون به صرفه بودن از مزایای پروفيل زد است.در این مطلب می خواهیم به بررسی ویژگی ها، مزایا ، کاربرد و قیمت پروفيل زد ( Z ) بپردازیم. پس اگر به دنبال آشنایی با این پروفیل فولادی و یا خرید آن هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید!

پروفیل زد سوله

پروفیل زد (Z) چیست؟

پروفیل زد یک نوع پروفیل فولادی است که به دلیل شباهت به حرف انگلیسی z به این نام شهرت دارد. عمده کاربرد این نوع پروفیل ها در ساختمان های فلزی به ویژه سقف سازه است. استفاده در سوله ها دیگر حوزه استفاده و کاربرد پروفیل زد است. از این رو به آن پروفیل سوله هم می گویند.

مزایای پروفيل زد (Z)

  • استحکام بسیار خوب به دلیل استفاده از فولاد مقاوم و شکل هندسی مقطع
  • سرعت مونتاژ بالا و قابلیت نصب و اجرای آسان
  • طراحی خاص و منحصر به فرد با قابلیت همپوشانی و قرارگیری روی هم
  • وجود انواع پروفیل زد با زوایای مختلف برای کاربردهای سازه ای گوناگون
  • امکان بازیافت پروفیل ها و سازگاری بالا با محیط زیست
  • گزینه ای ایده آل برای سازه های سریع اجرا نظیر پروفیل سوله یا مناطق زلزله خیز
  • صرفه جویی در هزینه نسبت به سایر پروفیل های فولادی

کاربرد پروفيل زد (Z)

امروزه استفاده از پروفیل های زد شکل برای مصارف مختلف رایج است. علت آن نیز مزایا و قابلیت های ارزشمند این پروفیل فولادی نسبت به سایر پروفیل هاست. از مهمترین کاربردهای پروفیل z عبارتند از:

  • استفاده به عنوان پروفیل سوله در ساخت انواع سقف سوله و کارگاه ها
  • مناسب برای ساخت انواع فریم فلزی و سازه های پشتیبان
  • کاربرد پروفیل زد برای افزایش استحکام سالن های چند طبقه
  • قابلیت استفاده در ساخت ریل ها، پایه ها، پل ها، بزرگراه ها و…
  • امکان استفاده از پروفیل z در سازه های چوبی به عنوان جایگزین تیرها
  • گزینه ای کاربردی برای صنایع کشتی سازی و خودروسازی

شما مخاطبان عزیز برای دریافت مشاوره رایگان خرید و دریافت قیمت پروفیل زد سوله با تلفن ۸۸۶۵۴۲۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید یا به سایت شرکت فولاد جهان مهر به آدرس jamsteelco.com مراجعه نمایید.

انواع پروفيل زد (Z)

به دلیل دامنه وسیع کاربرد و نیاز بالای مهندسان، پروفیل زد در انواع مختلفی تولید می شود. بر اساس فاکتورهایی نظیر جنس، ویژگی های ظاهری و مشخصات فنی می توان این پروفیل را طبقه بندی کرد. به عنوان مثال پروفیل زد گالوانیزه، فولادی و آلومینیومی از انواع پروفیل زد بر اساس جنس هستند.یکی از معیارهای مورد توجه مهندسان برای انواع پروفیل z، شکل ظاهری آن هاست. در این راستا پروفیل زد ساده یا بدون لبه، پروفیل زد لبه دار و پروفیل زد پانچ دار از نمونه های پرکاربرد هستند. در پروفیل لبه دار، در قسمت انتهایی بال شاهد خمیدگی هستیم. در زد پانچ دار نیز جان مقطع دارای حفره های پانچ شده می باشد.

وزن پروفیل زد

بدون شک، وزن پروفیل یکی از اصلی ترین و مهمترین پارامترها در مشخصات فنی مقطع محسوب می شود. برای محاسبه وزن می توان از فرمول زیر یا به جدول وزن پروفیل زد، وزن را به دست آورد.1000 / (عرض ( cm ) * طول ( cm ) *ضخامت ( mm ) * چگالی فولاد) = وزن پروفیل زد ( kg )توجه داشته باشید چگالی فولاد براساس ترکیبات آلیاژی موجود در آن متفاوت است، اما معمولاً بین 7750 تا 8050 kg/m3 یا 7/75 تا 8.05 g/cm3 است. برای مثال چگالی پروفیل زد ساخته شده با ورق ST37معادل 7.85 g/cm3 می باشد.

قیمت پروفیل زد Z

عوامل مختلفی بر قیمت پروفیل z نقش دارد. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت جهانی فلزات به ویژه آهن اثر مستقیمی بر تولیدات داخلی و خارجی از جمله قیمت پروفیل زد دارد.
  • محصولات فولادی از جمله تولیدات دلاری بوده و نوسانات نرخ ارز بر قیمت نهایی محصول اثرگذار است. در نتیجه تنش ها و شرایط اجتماعی و سیاسی می تواند آن را دستخوش تغییر کند.
  • میزان عرضه و تقاضا در بازار عامل مهم دیگر بر قیمت خرید پروفیل زد است. افزایش عرضه و کاهش تقاضا، کاهش قیمت را به همراه دارد و بالعکس.
  • مشخصات فنی پروفیل زد نظیر ابعاد، ضخامت و وزن پروفیل z نیز در قیمت مقطع مؤثر است. چراکه میزان فولاد مصرفی را تغییر می دهد.
  • برند تولید کننده و داخلی یا وارداتی بودن پروفیل از دیگر معیارهای مهم بر قیمت پرلین زد است. برای مثال پروفیل زد اصفهان به دلیل استفاده از ورق فولاد مبارکه اصفهان معمولا گرانتر از سایر پروفیل های زد داخلی است.
  • هزینه های جانبی نظیر هزینه بارگیری، ارسال و تخلیه بار نیز می‌تواند قیمت خرید پروفیل زد را تحت الشعاع قرار دهد.
  • مرکز خرید پروفیل نیز عامل مهم دیگری برای تهیه پروفیل زد قیمت مناسب است. چرا که علاوه بر اطمینان از کیفیت، کاهش واسطه و درنظرگیری تخفیف می‌تواند بر کاهش قیمت مؤثر باشد.

خرید پروفیل زد با بهترین کیفیت و قیمت

فولاد جهان مهر از مجموعه ها و شرکت های تجاری تخصصی در زمینه تهیه و فروش انواع پروفیل فولادی مانند پروفیل زد، سی و سیگما است. علاوه بر انواع پروفیل زد (z)، انواع قوطی، نبشی، ناودانی، میلگرد، لوله مانیسمان، لوله سیاه درزدار، لوله گالوانیزه و… در این مجموعه عرضه می شود. سابقه بیش از دو دهه فعالیت، همکاری با برندهای معتبر ایرانی و خارجی در کنار مشاوره تخصصی رایگان از مزایای فولاد جهان مهر است.شما در این مجموعه می توانید از آخرین قیمت پروفیل زد نظیر قیمت زد سوله و … مطلع شوید. همچنین امکان ارسال به سراسر کشور و خرید با تضمین کیفیت، اصالت کالا و قیمت مناسب  فراهم شده است.

برای آگاهی از قیمت و شرایط ثبت سفارش پروفیل زد سوله می توانید همین حالا با کارشناسان فولاد جهان مهر با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

قیمت پروفیل زد سوله

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا