بانک-بیمه-بورس

از سوی رئیس کل بیمه مرکزی صادر شد: پروانه فعالیت شركت بیمه اتكایی ایران معین

بنابر تصمیم مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت بیمه ایران معین مبنی بر تغییر موضوع فعالیت از عملیات بیمه مستقیم به عملیات بیمه اتکایی، پروانه فعالیت اتکایی این شرکت از سوی رئیس کل بیمه مرکزی صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین بر اساس قانون “اصلاح چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری_صنعتی جمهوری اسلامی ایران” مصوب مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام و “مقررات تاسیس و فعالیت موسسات بیمه در مناطق آزاد تجاری_ صنعتی جمهوری اسلامی ایران” مصوب هیات وزیران، به شرکت بیمه اتکایی ایران معین اجازه داده شد از تاریخ 1401/01/01 در زمینه انجام عملیات اتکایی در تمام رشته های بیمه ای با رعایت قوانین، مقررات و ضوابط مربوطه فعالیت نماید.
مهندس مجید بهزادپور، رئیس کل بیمه مرکزی ضمن ابراز تبريك افزود: انتظار می رود مدیران آن شرکت تلاش و دقت خود را در رعايت قوانين و مقررات مربوطه به كار گيرند و در این راستا بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران نیز حسب وظایف قانوني خود بر عملكرد آن شركت در چارچوب قوانین و مقررات مربوط نظارت خواهد نمود.
وی همچنین بر اجرای موارد زیر از سوی آن شرکت تاکید کرد:
1-کلیه کارکنان آن شرکت به ویژه کارکنان کلیدی تأييد صلاحيت شده براي تصدي سمت‌های مختلف بايد در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط فعاليت نمايند و در صورتي كه به هر علت، تغيير هر یک از کارکنان کلیدی آن شرکت مدّ نظر باشد لازم است قبلاً فرد واجد شرايط ديگري براي احراز صلاحيت حرفه‌ای به بيمه مركزي معرفي شود.
2-ضروری است ترتیبی اتخاذ نمایند تا در اسرع وقت اعضای هیئت مدیره شرکت تکمیل شده و براساس نمودار تشکیلاتی شرکت، نسبت به جذب نیروهای متخصص از جمله انتخاب اکچوئر رسمی اقدام شود.
3-رعایت کلیه موارد مندرج در اساسنامه آن شرکت که به تأیید بیمه مرکزی رسیده است و نیز رعایت کلیه الزامات مقرر در قانون مبارزه با پولشویی و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی آن الزامی است.
شایان ذکر است، پروانه فعالیت عملیات بیمه‌ای مستقیم شرکت ایران معین (به شماره 26679 مورخ 1384/10/26) از تاریخ 1401/01/01 لغو می‌شود و از تاریخ مذکور آن شرکت اجازه صدور بیمه‌نامه‌های مستقیم را نخواهد داشت.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=82917
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن