بانک-بیمه-بورس

پرداخت ۹۰۰هزار فقره تسهیلات در دوران کرونا

به گزارش تفاهم آنلاین، اکبری خبر داد: تنها از ابتدای اسفند سال ۱۳۹۸ تا نيمه تير ماه سال جاري که کشور با شيوع بيماري كرونا مواجه بود، اين بانك بيش از ۹۰۰هزار فقره تسهيلات به ارزش ۹۵هزار ميليارد ريال پرداخت كرده است. بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته تسهيلات پرداختي بانك در سال جاري نيز به سه ميليون فقره مي‌رسد.
وی همچنین گفت: بانک مهر ایران از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ به‌ترتیب ۷۵۱هزار، يک ميليون و ۲۳۰هزار و دو ميليون و ۲۷۹هزار فقره تسهيلات به ارزش ۸۲هزار، ۱۳۰هزار و ۲۲۰هزار ميليارد ريال پرداخت کرده است. تعداد تسهيلات پرداختي از سوي بانک مهر ايران، در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به‌ترتيب ۶۳ و ۸۳ درصد نسبت به سال قبل از خود افزايش يافته است. مبلغ تسهيلات پرداختي نيز در اين دو سال به‌ترتيب ۵۹ و ۷۲ درصد نسبت به سال پيش از خود با افزايش روبرو بوده است.
اکبری یادآوری کرد: این بانک تمام منابع خود را بر اساس عقد قرض‌الحسنه جذب کرده و بر اساس همين عقد نيز تسهيلات خود را پرداخت كند. اين بانك تنها ۵ درصد منابع قرض‌الحسنه كشور را در اختيار دارد، اما ۲۵ درصد تسهيلات قرض‌الحسنه را پرداخت مي‌كند.
مدیرعامل بانک مهر ایران خبر داد: این بانک اکنون نزدیک به ۹ ميليون نفر مشتري دارد كه نزديك به يك ميليون و ۸۰۰هزار نفر از اين تعداد در سال ۱۳۹۸ به جمع مشتريان بانك اضافه شده‌اند. تنها در سه ماه ابتدايي سال جاري نزديك به ۴۰۰هزار نفر، مشتري بانك مهر ايران شده‌اند. تعداد مشتريان بانك مهر ايران در سه سال گذشته به‌طور متوسط حدود ۴۰ درصد در هر سال افزايش داشته است.
وی در رابطه با اقدامات انجام شده از سوی بانک مهر ایران برای تسهيل فرآيند پرداخت تسهيلات، گفت: امکان درخواست تسهيلات به‌صورت آنلاين را فراهم شده است. مشتريان بانک مهر ايران براي دريافت تسهيلات، تنها يک بار نياز به مراجعه به شعبه دارند و آن هم هنگام معرفي ضامن و ارائه مدارك است. همچنين حذف ضامن براي پرداخت تسهيلات و ارائه تسهيلات بر اساس اعتبارسنجي مشتريان نيز به‌طور آزمايشي در حال انجام است.
مدیرعامل بانک مهر ایران در انتها یادآوری کرد: اين بانک همچنين فراتر از وظايف خود و در قالب مسئوليت اجتماعي، اخيراً با تخصيص بخشي از بودجه تبليغاتي خود، ۵۰۰هزار خانه روستايي در سطح سه استان سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي و ايلام را تحت پوشش بيمه حوادث درآورد که اين كار نيز تقدير مسئولان مختلف كشوري و استاني از جمله معاون پارلماني رئيس جمهور، رئيس سازمان مديريت بحران كشور، استاندار سيستان و بلوچستان و… را در پي داشت.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=32070
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن