بانک-بیمه-بورس

مدیرعامل بانک سپه خبر داد؛ پرداخت بیش از 82 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی و مساعدت طی شش ماه نخست سال 1400 به زیان‌دیدگان کرونا

مدیرعامل بانک سپه به تشریح اقدامات مؤثر این بانک در شش ماه نخست سال جاری با محوریت اعتباری حمایت از اشخاص و واحدهای آسیب‌دیده ناشی از ویروس کرونا پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه محمدکاظم چقازردی با اشاره به همراهی نخستین بانک ایرانی با سیاست‌های اقتصادی دولت و در راستای اجرای برنامه جامع عملیاتی سال 1400 و پرداخت به قریب 83 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی و جبران خسارت کرونا طی شش ماه نخست سال جاری توسط این بانک، اظهار داشت: بانک سپه بیش از 65 هزار فقره پرونده‌ حمایت از آسیب‌دیدگان ناشی از ویروس کرونا و حوادث قهری را در بسته حمایتی خود گنجانیده و با إتکا بر منابع داخلی برای بهبود فضای کسب‌وکار و تقویت بخش‌های پیشران اقتصادی و زنجیره تولید تمام تلاش و امکانات خود را معطوف کرده است.

* پرداخت 44 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج
محمدکاظم چقازردی با اشاره به اینکه بیش از 38 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در شش ماه نخست سال 1400 توسط بانک سپه پرداخت شده است، اظهار داشت: به منظور حمایت از ازدواج جوانان و همراهی با سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی دولت محترم این تسهیلات در قالب بیش از 44 هزار فقره پرونده تسهیلات تکلیفی ابلاغی بانک مرکزی می‌باشد که به واجدین شرایط پرداخت شده است.

* اختصاص بیش از 1200 میلیارد ریال منابع به حوادث قهری
مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه ردیفی از اعتبارات به خسارت‌های ناشی از حوادث قهری ازجمله سیل و زلزله اختصاص داده شده، گفت: پرداخت بیش از 1200 میلیارد ریال طی شش ماه گذشته به بیش از پنج هزار فقره پرونده تسهیلات در این حوزه برای کمک به سیل و زلزله‌زدگان و بازسازی واحدهای آسیب‌دیده استان‌های؛ خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، نشان از هم‌راستایی برنامه‌های این بانک با سیاست‌های دولت دارد. این منابع با هماهنگی استانداری برای هر واحد مسکونی تا سقف یکصد میلیون ریال با بازپرداخت 5 ساله و تنها با یک ضامن بوده است.

* اختصاص 1700 میلیارد ریال اعتبار به مسکن روستایی
چقازردی همچنین در خصوص اقدامات بانک سپه در زمینه تسهیلات مسکن روستایی اظهار داشت: بهسازی و نوسازی مسکن روستایی یکی دیگر از تکالیف ابلاغی بانک مرکزی است که بانک سپه آن را با اعتباری 2هزار میلیاردی در قالب سه‌هزار و پانصد فقره پرونده تسهیلاتی به‌عنوان یکی از اولویت‌های سیاست اعتباری پرداخت کرده است. این تسهیلات به افراد واجد شرایط معرفی شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نیز اخذ تضامین معتبر برابر ضوابط و مقررات جاری پرداخت می‌شود.

* پرداخت 2هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی به خانواده‌های کمیته امداد
رئیس هیأت مدیره بانک سپه تصریح کرد: تسهیلات خوداشتغالی باهدف خوداتکائی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی(ره) وسازمان بهزیستی وضرورت حمایت بانک‌های کشور از اقشار آسیب‌پذیر جامعه به‌ویژه در شرایط اقتصادی فعلی، پرداخت می‌شود و بانک سپه توانست طی شش ماه نخست سال به بیش از 4400 فقره پرونده تسهیلاتی واجد شرایط این بخش، دو‌هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص دهد.

* اختصاص اعتبار به تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی بنیاد برکت
مدیرعامل بانک سپه با تأکید بر تحقق اهداف ابلاغی بانک مرکزی ج.ا.ا، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی به افراد تحت پوشش بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) را از جمله اقدامات مؤثر این بانک عنوان کرد و افزود: بانک سپه در راستای اقدامات مؤثر و تسهیل‌کننده‌ پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی بیش از 560 میلیارد ریال اعتبار در قالب نزدیک به 1300 پرونده به این بنیاد اختصاص داده است.

* پرداخت 207 میلیارد ریال تسهیلات به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده ناشی از کرونا
چقازردی تأمین مالی واحدهای تولیدی و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده ناشی از ویروس کرونا را در چارچوب مقررات ابلاغی بانک مرکزی یکی از برنامه‌های اصلی بانک عنوان کرد وگفت: طی شش ماه نخست سال جاری بیش از 207 میلیارد ریال در قالب 786 پرونده تسهیلاتی مشروط به معرفی از طریق سامانه کارا (سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)،پس از احراز شرایط پرداخت شده‌است واین روندتاپایان سال ادامه دارد.

* اختصاص بیش از 11هزار میلیارد به تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط
مدیرعامل بانک سپه با اشاره به پرداخت تسهیلات به‌منظور تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط با هدف کارآفرینی، حفظ و افزایش سطح تولید و میزان اشتغال، گفت: این بخش از تسهیلات که با اهداف حمایتی پرداخت شده است، شامل بیش از 300 فقره پرونده تسهیلاتی است که در قالب بیش از 11 هزار میلیارد ریال به واجدین شرایط طی شش ماهه نخست سال پرداخت شده است.

* پرداخت 25هزارمیلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم
چقازردی با بیان اینکه فرایند خرید تضمینی گندم از ابتدای سال جاری تا کنون در حال انجام است اظهار داشت: این بانک برای چندمین سال پیاپی با مشارکت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اقدام به خرید تضمینی گندم کرده است و شش ماه گذشته 25 هزار میلیارد ریال بابت آن به کشاورزان پرداخت کرده است.

* اختصاص بیش از 1هزارمیلیارد ریال به تسهیلات ودیعه مسکن مستأجران آسیب‌دیده
مدیرعامل بانک سپه در پایان رقم تسهیلات تکلیفی پرداختی بانک سپه به مستأجران آسیب‌دیده ناشی از کرونا را بابت ودیعه مسکن بیش از 1 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این رقم در قالب بیش از 2900 پرونده تسهیلات حمایتی ودیعه اجاره مسکن و در قالب عقد مرابحه به مستأجران کم درآمد پرداخت شده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=77816
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن