استان هاخراسان جنوبی

پرداخت۲۸۸ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان خراسان جنوبی

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۷۶۷ کشاورز استان برای دریافت تسهیلات برنامه تولید و اشتغال بند «الف» تبصره ۱۸ به مبلغ ۲۸۸ میلیارد تومان در سامانه سیتا ثبت‌نام کرده‌اند.

رضا بهنام – خراسان جنوبی- مهدی فرجامی فر با بیان مطلب فوق افزود: افرادی که برای دریافت تسهیلات در سامانه مربوطه ثبت نام کرده‌اند بایستی در اسرع وقت نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه دوره تامین مالی این تسهیلات ۸۴ ماه است اظهار داشت: دوران بازپرداخت این تسهیلات ۲ سال ساخت و مشارکت و ۶ ماه تنفس و پنج سال بازپرداخت پیش بینی شده است.
مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تاکید کرد: با توجه به اینکه شرایط لازم با تسهیل فرایند پرداخت تسهیلات در حوزه‌های مختلف به ویژه گلخانه‌ها در استان فراهم شده است متقاضیان احداث گلخانه بایستی با مراجعه به سامانه سیتا نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.
وی تصریح کرد: از مجموع افرادی که در سامانه سیتا ثبت نام کرده‌اند ۹۸ نفر متقاضی ایجاد گلخانه، ۳۱۵ نفر برای گیاهان دارویی، در بخش دام و طیور ۳۰۵ نفر، صنایع تبدیلی ۴۸ نفر و شیلات یک نفر بوده است.
فرجامی فر عنوان کرد: تمامی افرادی که ثبت نام کرده‌اند به بانک عامل معرفی شده‌اند اما برخی پرونده‌ها ناقص است که بایستی نسبت به تکمیل پرونده اقدام کنند.
مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: تاکنون ۱۲ طرح به مبلغ ۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان امسال انعقاد قرارداد شده و تسهیلات پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه هیچگونه محدودیتی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ وجود ندارد گفت: شرایط برای پرداخت تسهیلات در حوزه گلخانه‌ها به ویژه در تضامین بانک تسهیل شده است و تمامی متقاضیان می‌توانند از این شرایط برخوردار شوند.
فرجامی فر افزود: هر هفته جلسه‌ای به صورت ویدئوکنفرانس یا حضوری توسط مدیران شهرستان‌ها و مرکز استان برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران و متقاضیان برگزار می‌شود تا بتوان این تسهیلات را برای استان جذب کنیم.
وی با بیان اینکه ۹۶ طرح در بانک عامل مصوب شده است بیان کرد: جهاد کشاورزی استان امسال از ۶ ردیف مختلف به کشاورزان و بهره‌برداران تسهیلات پرداخت می‌کند.
مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی در راستای تقویت و افزایش ضریب مکانیزاسیون ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۱۵ درصد و بازپرداخت پنج ساله به استان ابلاغ شده است.
وی عنوان کرد: تسهیلات برنامه تولید و اشتغال بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه که شناور است و به هر میزان جذب کنیم تسهیلات به استان اختصاص می‎یابد.
فرجامی فر یادآور شد: این تسهیلات ترکیبی از تسهیلات صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک است که در رسته‌های مختلف از جمله گلخانه، پرورش ماهی در قفس، مکانیزاسیون و کشت گیاهان دارویی با کارمزد ۱۲ درصد و در سایر رسته‌ها مانند پرورش دام و طیور چهار درصد و تسهیلات سرمایه در گردش نیز ۱۸ درصد و تسهیلات صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی نیز ۱۵ درصد است.
وی گفت: متقاضیان استفاده از تسهیلات برنامه تولید و اشتغال بایستی در سامانه سیتا اطلاعات خود را بارگذاری کنند و تمامی فرایند به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در حوزه زراعت و عشایری نیز ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۱۸ درصد به استان ابلاغ شده است که صاحبان صنایع، واحدهای تبدیلی و تکمیلی، دام و طیور و سایر برای سرمایه در گردش می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: همچنین امسال ۲۱۶ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی بهاره و پاییزه با کارمزد ۱۸ درصد نیز به استان ابلاغ شده است.
فرجامی فر اضافه کرد: ابلاغ ۱۳ میلیارد تومان اعتبار با نرخ ۱۵ درصد و بازپرداخت ۱۲ ماهه به استان برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان تولید بذور گواهی شده نیز از دیگر تسهیلاتی است که امسال به استان اختصاص یافته است.
وی عنوان کرد: در مجموع علاوه بر تسهیلات برنامه تولید و اشتغال که به صورت شناور است بیش از ۳۰۸ میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف به استان ابلاغ شده است.
سال گذشته تمامی تسهیلات بانکی یارانه‌دار در قالب ردیف اعتباری «بند الف تبصره ۱۸» با عنوان برنامه تولید و اشتغال بخش کشاورزی تدوین و با برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی به استان‌ها ابلاغ شد.
در برنامه تولید و اشتغال ۱۰ رسته فعالیت ویژه در بخش کشاورزی از جمله گلخانه‌ها، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تولید محصولات دامی (به غیر از مرغ گوشتی، تخم‌گذار و زنبور عسل)، شرکت‌های خدمات فنی و مشاوره‌ای بخش کشاورزی، شیلات و آبزیان، دامپزشکی و گیاه‌پزشکی، ساماندهی کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان، مدرن سازی و مکانیزاسیون کشاورزی و کسب و کارهای بازرگانی بخش کشاورزی اولویت‌بندی شده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=40796

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن