ورزشی

پایان خوش برای پرسپولیس

تیم پرسپولیس علیرغم مشکلات و حواشی فراوان توانست نیم فصل اول لیگ بیستم را با قهرمانی به پایان برساند. این پایان خوش برای تیمی که لیگ را با چندین بحران داخلی آغاز کرد نتیجه شگفت‌انگیزی است. در روزهای اول به نظر می‌رسید با ضعف خط حمله پرسپولیس، یحیی گل محمدی نمی‌تواند نتیجه دلخواه خود را کسب کند. اما در ادامه، مهره‌های کارآمدی از میان دیگر اعضای تیم پدیدار شدند.

به گزارش تفاهم آنلاین، علیرغم فراز و نشیب‌ها و حاشیه‌های فراوان، پایان نیم فصل اول لیگ بیستم، پایانی خوش برای تیم پرسپولیس و یحیی گل محمدی بود. این تیم که با بدشانسی از دست دادن مهاجمان اصلی خود، لیگ را آغاز کرد به تیمی بحران زده شبیه بود که حتی طرفداران پرسپولیس هم امید چندانی به نتیجه کار نداشتند.

آنها که در نقل و انتقالات فصل تابستان مهاجم اصلی خود، علیپور را از دست دادند آل کثیر را جایگزین کردند. پس از آن بی‌تجربگی و بدشانسی آل کثیر او را گرفتار محرومیتی شش ماهه کرد. در نتیجه این اتفاقات، یحیی گل محمدی با تیمی وارد لیگ بیستم شد که مهاجمان اصلی خود را از دست داده بود و مهاجمان جایگزین یعنی عبدی و رمضانی آنقدر که باید و شاید حرفه‌ای نبودند.

با این وجود این تیم در مجموع توانست از آبرو و اعتبار نام بزرگ پرسپولیس دفاع کند و با کسب عنوان دومین خط حمله برتر لیگ موجب شگفتی شود. گرچه این موفقیت حاصل عملکرد تمام اعضای تیم و کادر فنی است ولی در این میان برخی از اعضای تیم بیش از دیگران درخشیدند که در ادامه به بررسی عملکرد آنها می‌پردازیم.

عوامل قهرمانی پرسپولیس

احمد نورالهی

نورالهی با به ثمر رساندن شش گل برای پرسپولیس به ستاره این تیم در نیم فصل اول لیگ بیستم تبدیل شد. او تا پیش از فینال آسیا و اشتباهی که در آن بازی مرتکب شد شروع خوبی در لیگ نداشت. اما به ناگاه ورق برگشت و او با شش گل به آقای گل تیم تبدیل شد.

سید جلال حسینی

بیراه نیست اگر بگوییم کاپیتان باتجربه تیم خودش هم نمی‌توانست چنین درخششی را پیش‌بینی کند. او در عین این که جای خالی شجاع خلیل زاده در تیم را پر کرد توانست سه گل برای پرسپولیس به ثمر برساند. نقش پررنگ سید جلال حسینی در پیروزی‌های تیم بار دیگر اثبات کرد که دود از کنده بلند می‌شود.

امید عالیشاه

امید عالیشاه نیز بازیکنی بود که لیگ بیستم را با نیمکت نشینی آغاز کرد. این شروع در کنار شایعاتی که در مورد جدایی او از تیم مطرح می‌شد می‌توانست پایان بدی برای او رقم بزند. اما او با جلب اعتماد گل محمدی وارد زمین شد و با تکنیک فوق‌العاده خود دو گل برای پرسپولیس به ثمر رساند. او که پیش از این توانایی حفظ توپ خود را اثبات کرده بود در این فصل با ایجاد موقعیت گل به کادر فنی پرسپولیس اثبات کرد که می‌تواند مهره کارآمدی در خط حمله تیم باشد.

درخشش تیم پرسپولیس در لیگ بیستموحید امیری

وحید امیری نیز از بازیکنان خوب تیم پرسپولیس است که اغلب اوقات عملکرد بسیار خوبی دارد. شاید از لحاظ تعداد گل به پای دیگر مهاجمان تیم نرسد ولی در مجموع بازیکن ارزشمندی است. به سختی می‌توان بازی را مثال زد که امیری در آن عملکرد خوبی نداشته باشد. به هر حال وحید امیری نیز با دو گل، نقش مؤثری در موفقیت پرسپولیس داشت.

مهدی عبدی

این بازیکن جایگزین آل کثیر در تیم پرسپولیس بود. او شروع بسیار خوبی داشت و همه او را به عنوان مهاجم اول تیم می‌دانستند. او در ابتدای لیگ با به ثمر رساندن دو گل در دو بازی متوالی شروع امیدوارکننده‌ای در لیگ برتر داشت. ولی در ادامه کم کم از فرم ایده‌ال خود خارج شد به طوری که در روزهای آخر نیم فصل، نیمکت‌نشین شد.

سیامک نعمتی

این بازیکن که در پست دفاع و هافبک راست برای پرسپولیس بازی می‌کرد عملکرد بسیار خوبی در این فصل داشت. گرچه نتیجه کار او تنها به ثمر رسیدن دو گل به نام سیامک نعمتی بود ولی او موقعیت‌های دیگری هم برای گلزنی داشت. اگر او دیگر فرصت‌های خود برای گلزنی را از دست نمی‌داد شاید در صدر این فهرست قرار می‌گرفت. نکته جالب در مورد سیامک نعمتی این است که اولین و آخرین گل پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ بیستم توسط او وارد دروازه شده است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=64598
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن