گزارش

پارتیشن بندی اتاق کار چیست و چه مزایایی برای ادارات دارد؟

این روزها بیشتر ساختمان ها به صورت یکپارچه ساخته می شوند تا هر اداره ای بنابر اهداف و نیاز خود پارتیشن بندی انجام دهد. خرید پارتیشن و پارتیشن بندی اتاق کار به فضا نظم می بخشد و هر بخش را با توجه به نوع کاربرد خود در ابعاد و اندازه مورد نیاز تقسیم بندی می کند. تفکیک فضا در محیط اداری سبب راحتی دسترسی به کارمندان نیز می گردد تا مراجعین به آسانی بخش مورد نظر خود را پیدا کنند. از آنجایی که طراحی دکوراسیون ادارات و استفاده از پارتیشن در آن بسیار حائز اهمیت است پس در این مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم. با ما همراه باشید.

پارتیشن بندی اداری

پارتیشن اداری چیست؟

همانطور که از اسم آن مشخص است پارتیشن اداری ابزاری برای تقسیم بندی و تفکیک فضای یکپارچه ادارات به منظور بهینه سازی محیط می باشد. این پارتیشن ها محیط یک اداره را در ابعاد مورد نظر و به صورت کاملا منظم تفکیک می کنند. از این طریق ارتباط بین کارمندان و ارباب رجوع به سهولت انجام شده و میزان بهره وری سازمانی افزایش می یابد.

پارتیشن اداری از جنس های مختلفی ساخته می شود و در هر اداره ای باید با توجه به میزان ارتباطات و نیاز به تمرکز کارمندان از جنس مناسبی استفاده گردد. این پارتیشن ها از نظر طراحی بسیار انعطاف پذیر هستند و می توان انواع پارتیشن های اداری را در سبک کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن پیاده سازی کرد.

مزایای پارتیشن بندی برای ادارات

پارتیشن بندی اتاق کار مزایای بسیاری دارد و به همین دلیل در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. تفکیک فضا با استفاده از  پارتیشن جزء جدا نشدنی دکوراسیون های امروزی می باشد. در این بخش تعدادی از مزایای پارتیشن بندی برای ادارات را ارائه می دهیم.

۱- طراحی دکوراسیون چشمگیر

طراحی دکوراسیون به وسیله پارتیشن ها به بهترین نحو انجام می شود. استفاده از پارتیشن باعث زیبایی دکوراسیون می گردد و بر جذابیت محیط کار می افزاید. هر اندازه که سبک و طرح پارتیشن ها با زمینه کاری اداره هماهنگ تر باشد، بهتر است. به طور مثال پارتیشن هایی که در بخشی از خود لوگو یا نام اداره را دارند، بیش از پارتیشن های ساده و معمولی به چشم می آیند.

هماهنگی رنگ پارتیشن ها با دیگر رنگ های به کار رفته در دکوراسیون، بر زیبایی آن می افزاید. هر اندازه که رنگ پارتیشن ها روشن تر باشد، میزان نور فضا از طریق آن افزایش یافته و فضا منسجم تر و زیباتر دیده خواهد شد.

۲- بهبود عملکرد کارمندان

کارمندهای هر اداره ای وظایف و مسئولیت های مختلفی دارند. زمانی که یک کارمند با استفاده از پارتیشن بندی اتاق کار دارای محدوده خاصی باشد، می تواند بیش از پیش به انجام فعالیت بپردازد. از این طریق بخش هایی که نیاز به تمرکز دارند در محدوده های مشخص قرار گرفته تا تمرکز کارمندان حفظ شود. از سوی دیگر بخش های مرتبط با هم که ارتباط زیادی در طول روز دارند، در کنار هم قرار می گیرند. با پارتیشن بندی اداره، راندمان کارمندان افزایش می یابد زیرا به صورت منسجم و سازمان یافته ای به انجام امور می پردازند.

۳- تقسیم بندی دلخواه محیط

استفاده از پارتیشن ها در محیط اداری می تواند بر اساس نیازها و اهداف یک اداره انجام شود. به طور مثال یک فضای یکپارچه اداری را می توان برای یک بانک با پارتیشن ها تقسیم بندی کرد تا کارمندان در جایگاه مخصوص قرار گیرند. همین محیط را می توان با پارتیشن هایی بلند و دوجداره به یک مرکز مشاوره با چندین اتاق تبدیل نمود.

پس تقسیم بندی محیط با پارتیشن ها کاملا دلخواه است و می توان یک محیط را بنابر نیاز افراد به شکل های گوناگونی تقسیم بندی کرد. معمولا مدیریت مجموعه و طراح دکوراسیون با در نظر داشتن نیاز، دسترسی و میزان ارتباطات به پارتیشن بندی اتاق کار در یک اداره می پردازند. پارتیشن بندی بدون توجه به نیاز و ارتباطات کارمندان یک اداره، اجرای عملکرد اصلی و رسیدن به اهداف آن مجموعه را به تاخیر می اندازد.

۴- قیمت مناسب و ماندگاری بالا

اگر شما بخواهید یک فضای اداری را با دیوار تقسیم بندی کنید باید برای مواد و مصالح هزینه نموده و سپس از یک کارگر و بنا بخواهید که دیوارها را در ابعاد مورد نظر شما اجرا کنند. پس از آن نوبت به پوشش روی دیوار می رسد و در انتها باید نورپردازی محیط را چند برابر کنید زیرا دیوارهای واقعی میزان نور محیط را تا حد زیادی کاهش می دهند. این هزینه ها مقرون به صرفه نیستند و اگر روزی بخواهید دکوراسیون را تغییر دهید، متضرر خواهید شد.

پارتیشن ها این قبیل از مشکلات را ندارند و با قیمت مناسب قابل اجرا هستند. قیمت یک پارتیشن با توجه به جنس، ابعاد، طرح و تعداد جداره ها تعیین می گردد. پارتیشن ها فضا را تفکیک کرده و در صورت لزوم می توان چینش آن ها را با در نظر داشتن نوع پارتیشن تغییر داد. دوام پارتیشن ها بالا بوده و یک اداره با یکبار هزینه کردن تا مدت ها از پارتیشن ها استفاده خواهد کرد.

پارتیشن اداری

بهترین جنس برای پارتیشن بندی ادارات

جنس های مختلفی برای پارتیشن بندی ادارات وجود دارد که هر کدام دارای مزایای خاصی هستند. در سال های اخیر پارتیشن های ام دی اف و پارتیشن های ترکیبی ام دی اف و شیشه از جمله بهترین جنس ها برای پارتیشن ادارات شناخته می شوند. این پارتیشن ها از نظر زیبایی بسیار چشمگیر بوده و قابلیت طراحی در ابعاد دلخواه را دارند. بر روی این پارتیشن ها می توان لوگو و یا نام اداره را حک نمود تا این ابزارها کاملا منحصر به فرد باشند.

پارتیشن بندی اتاق کار به وسیله این متریال از انتقال سر و صدا به دیگر بخش ها جلوگیری کرده و تسلط بر محیط را افزایش می دهد. این پارتیشن ها در برابر عوامل محیطی مقاوم بوده و دوام بسیار بالایی دارند. انتخاب ام دی اف برای پارتیشن ها گزینه مناسب و مقرون به صرفه ای است و به همین دلیل به عنوان پرطرفدارترین جنس در این زمینه شناخته می شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=88076
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن