بانک-بیمه-بورس

وضعیت مالی بانک صادرات اطمینان بخش سهامداران و سپرده گذاران

وضعیت مالی بانک صادرات و سایر بانک های بزرگ بورسی کشور برخلاف آنچه در تبلیغات معاندین نظام مشاهده می شود مطلوبتر و بهتر از همیشه نشان میدهد و شفافیت حداکثری این بانکها با انتشار صورتهای مالی که در دسترس عموم قرار دارد عیان است

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از رصد روز، معاندین نظام که طی سالهای گذشته همواره به دنبال سیاه نمایی و بزرگنمایی اتفاقات کشور بودند در چندماه گذشته با استفاده از همین حربه نخ نما شده و با تشویق مردم به اعمال ساختارشکنانه سعی در آسیب زدن به نظام اقتصادی کشور کردند. تبلیغات منفی علیه شبکه بانکی کشور و تفسیرهای اشتباه از واقعیت موجود در بانکها هرچند که با ساده ترین تحلیل ها فاصله نوری داشت اما فرصتی ایجاد کرد تا دروغ ها و تدوینهای دلخواه آنها با ارائه مستندات روشن از وضعیت مالی بانکهای کشور عیان شود و به قول گفتنی روسیاهی به ذغال بماند. معاندین این بار با دستاویز قرار دادن وضعیت مالی بانکهای بزرگ سناریوی مسخره ای را به سفارش اربابانشان طراحی کردند که از ابتدا انتهایش مشخص بود.

بانکهای خصوصی کشور به واسطه حضور در بازار سرمایه از شفافیت حداکثری برخوردارند و وضعیت مالی این بانکها در دسترس عموم قرار دارد تا هرکسی که خواست از آن مطلع شود. بانک صادرات که یکی از بزرگترین بانکهای بورسی کشورست با انتشار صورتهای مالی حسابرسی شده خود از حرکت رو به جلویی خبر داد که آهنگ آن از دوسال پیش در این بانک شروع به نواختن کرده بود.

وضعیت مالی بانک صادرات چگونه است؟

ترمیم ساختار مالی بانک صادرات و حرکت به سمت سودآوری در نهایت در بانک صادرات نتایجش را نشان داد و ۶ ماهه سال ۱۴۰۱ از این حیث یکی از بهترین نیمسال های این بانک  بود. این بانک با جایجایی شاخصه های مالی مهم و دستیابی به وضعیتی بهتر ساختار مالی خود را بیش از گذشته تقویت کرد.

نگاهی به ردیف درآمدهای بانک صادرات نشان میدهد که این بانک در پایان شش ماهه نخست سال جدید موفق به کسب ۲۳ هزار و ۷۴۲ میلیارد ریال درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۳.۹۳ درصدی را ثبت کرد.خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری این بانک در پایان شهریور با ۸۰.۷۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶۴ هزار و ۴۰ میلیارد ریال تکیه زد.

بانک صادرات در همین بازه زمانی موفق شد تا درآمدهای کارمزد خود را به ۲۵ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال برساند تا در مقایسه با پایان شهریور سال قبل ۴۵.۰۴ درصد رشد کرده باشد.

این بانک همچنین از محل مبادلات و معاملات ارزی در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری یک هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال سود خلق کرد. نکته قابل توجه در خصوص این ردیف از درآمدهای بانک صادرات رشد ۷۲۴۸ درصدی ان نسبت به گزارشات مالی منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۰ است.

این بانک موفق شد در پایان شهریور امسال به شود خالص یک هزار و ۴۸۵ میلیارد ریالی دست پیدا کند و سود انباشته آن نیز به ۲۹ هزار و ۹۷۹ میلیارد ریال رسید.

ضمن اینکه ارزش دارائی های ثابت بانک صادرات پس در حال حاضر بیش از ۱۶۲ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال است و این مقدار برای دارائیهای ثابت گروه بانک صادرات به بیش از ۲۱۶ هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال می رسد

با این حساب مشخص می شود که همه چیز برخلاف فضاسازی رسانه های بیگانه مطلوب است و بانک صادرات یک نمونه از بررسی هایی بود که می شد با آن دروغ پردازی سرویس های بیگانه را مشخص کرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=89663

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن