خراسان جنوبی

هزار میلیارد تومان اعتبار به روستاییان و عشایر خراسان جنوبی پرداخت می شود

تفاهم آنلاین – خراسان جنوبی-رضا بهنام : مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: در تبصره 18 قانون بودجه جزء سه امسال؛ یک هزار و 36 میلیارد تومان اعتبار داریم که بخش عمده آن به روستاییان و عشایر تعلق خواهد گرفت.
شریعتی فر با بیان اقدامات دولت در رونق اقتصادی روستاها و مناطق عشایری اظهار کرد: روستاییان همواره محور تولید در استان بوده و هستند و در سال های گذشته اقدامات خوبی در خصوص اشتغال پایدار روستایی صورت گرفته است.
به گفته وی؛ خراسان جنوبی جزو استان های پیشتاز در بحث اشتغال است.
مدیرکل سرمایه گذاری استانداری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر بخواهیم به طور نسبی به خودکفایی و بی نیازی از دیگران برسیم باید در روستا ها سرمایه گذاری کنیم مسئولان باید این سیاست را دنبال کنند و خود روستاییان هم باید به این قضیه اهتمام بورزند، گفت: مشخص است که مسئولان باید بر اساس این فرمایشات روستا را به صورت ویژه در اقتصاد ببینند، چرا که اقتصاد روستا جزو لاینفک اقتصاد هر استان و هر کشوری است.
به گفته وی؛ اگر اقتصاد روستا توسعه یافته و بالنده باشد اقتصاد منطقه، استان و کشور توسعه یافته خواهد بود در همین راستا دغدغه های ریاست جمهور اقتصاد روستاست و در سیاست گذاری ها به آن توجه شده است.
شریعتی فر با ذکر این نکته که تسهیلات ارائه شده در روستاها آنطور که باید بازدهی نداشته و ما توسعه اقتصاد روستا را منوط به تسهیلات کم بهره دانسته ایم، تصریح کرد: یک روستایی باید دانش کافی را از دریافت تسهیلات داشته باشد تا تنها بدهکار بانکی نشود، مسئولان هم باید طرح های کسب و کار را به درست بررسی و ارزیابی کنند.
وی با بیان اینکه در حوزه گلخانه و یا پرورش قرقاول نمونه های خوبی از تسهیلات به نتیجه رسیده ، گفت: در اشتغال پایدار در حوزه مشاغل خانگی و روستاییان توجه ویژه ای در این دولت شده است.
مدیرکل سرمایه گذاری استانداری از روستاییان خواهش کرد تا برای دریافت تسهیلات مشاغل پایدار با تسهیلگرانی همچون بنیاد برکت، بنیاد علوی، جهاد سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) مشورت لازم را داشته باشند.
شریعتی فر با تأکید بر اینکه طرح ها باید ماندگار بوده و ظرفیت های مغفول و بر زمین مانده روستاییان را برای بهبود معیشت آنها احیا کند، گفت: از محل طرح پرداخت اعتبارات روستایی و عشایری طی دو سال گذشته تاکنون سه هزار و 161 طرح به مبلغ 4 هزار و 702 میلیارد ریال با ایجاد هفت هزار و 470 فرصت شغلی پرداخت کرده ایم.
وی افزود: سال گذشته از محل تسهیلات تبصره 16 ، یک جزء یک و جزء دو قانون بودجه داشتیم که در جزء یک این تسهیلات، تعداد هفت هزار و 822 طرح به مبلغ 6 هزار و 211 میلیارد ریال از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت شده که زمینه اشتغال 9 هزار و 386 نفر را ایجاد کرده است.
به گفته وی؛ ازاین تعداد 41 درصد در حوزه روستاییان و عشایر بوده و از محل بند ب تبصره 16؛ از ابتدای دولت سیزدهم هزار و 587 طرح به مبلغ هزار و 633 میلیارد ریال توسط اداره کل بهزیستی پرداخت شد و یک هزار و 587 شغل ایجاد کرد که 52 درصد این تسهیلات باز هم در حوزه روستاییان و عشایر پرداخت شده است.
مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گفت: از محل جزء دو تبصره 16 که 14 دستگاه اجرایی متولی پرداخت آن هستند، در سال 1401، تعداد هفت هزار و 94 طرح به مبلغ 6 هزار و 767 میلیارد ریال پرداخت شد که از این مبلغ حدود 70 درصد در حوزه روستاییان و عشایر بوده است.
شریعتی فر خاطرنشان کرد: بنیاد برکت، بنیاد علوی و بسیج سازندگی نهادهای عاملی بودند که سهم عمده ای از تسهیلات را بر عهده داشتند که با استفاده از شبکه تسهیلگری که دارند، توانسته اند در حوزه روستاییان و عشایر تسهیلاتی را پرداخت کنند.
وی گفت: در سال 1402 در تبصره 18 قانون بودجه جزء سه؛ یک هزار و 36 میلیارد تومان اعتبار داریم که بخش عمده آن به روستاییان و عشایر تعلق خواهد گرفت.
مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گفت: در جزء دو قانون بودجه تبصره 18 سال 1402 روستاییان و عشایر را ویژه دیده ایم و شرکت های دانش بنیان، دانش آموختگان و نخبگانی که در حوزه روستایی و عشایری اقدامی انجام دهند که جامعه هدف آنها جامعه روستاییان باشند، حمایت ویژه خواهند شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=98587
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن