یادداشت

خودکار قرمز !

(قسمت سیصد وشصت)

روز پنج شنبه با حضور سردار وحیدی وزیر محترم کشور، معارفه دکتر اسدالله عباسی به عنوان استاندار گیلان انجام شد. آقای عباسی در اظهار نظر کوتاهی که در رسانه ها بازتاب یافت، گفت: اولویت کاری بنده مبارزه با فساد است و هر اداره یا دستگاه اجرایی که فساد در آن مشاهده شود با خودکار قرمز بنویسید و به اینجانب بدهید تا برخورد قاطعانه نمایم”.

اینجانب ضمن آرزوی موفقیت برای استاندار جدید گیلان، علاقمندم در آغاز فعالیت ایشان، به اختصار به چند نکته اشاره نمایم :

۱- مباحث اختلافی مرتبط با انتخاب استاندار گیلان، اینک محلی برای طرح ندارد و فکر می کنم همه نیروهای وفادار به امام و رهبری و نظام و انقلاب و دوستداران توسعه و پیشرفت گیلان باید به کمک اقای عباسی بیایند تا هم از فرسایش توان ها جلوگیری شود و هم عقب ماندگی های گیلان جبران گردد.

۲- استاندار جدید گیلان برای برخورداری از حمایت های فکری و علمی  شخصیت ها، دانشگاهیان، نخبگان و فعالان سیاسی و اجتماعی و رسانه ای گیلان، بایستی بسترهای تعاملی مناسب را فراهم نماید. این امر مستلزم تعریف یک سازوکار مناسب در ستاد استانداری است.

۳- گیلان در سنوات گذشته به صورت پروژه ای و روزمره مدیریت شده است و نیاز هست که در دوره جدید ، با هدف گذاری، سیاست گذاری و برنامه ریزی علمی اداره گردد ؛ بنابراین، استاندار گیلان وظیفه دارد، مسیر توسعه گیلان را در چارچوب مقدورات و امکانات و ظرفیت های موجود و ممکن، راهبری کند.

۴- توسعه به مدیران و کارگزاران متعهد و متخصص و کارآمد و برنامه محور نیاز دارد. متاسفانه دسته ای از مدیران کنونی گیلان بر اساس مناسبات رانتی، لابی و سیاسی و فامیلی منصوب شده اند و مهم ترین مانع توسعه گیلان بوده و بایستی بدون فوت وقت، تغییر یابند. بی توجهی به این مساله، هزینه های زیادی به مردم گیلان و دولت تحمیل خواهد کرد.

۵- تاکید استاندار گیلان بر ضرورت مبارزه با فساد اداری و مالی از عزم ایشان برای مقابله با این پدیده حکایت می کند. رتبه فساد اداری گیلان بسیار بالاست و این مساله خسارت زیادی به اقتصاد و فرهنگ و توسعه استان وارد کرده است و با خودکار قرمز هم حل نمی شود؛ بنابراین، ضروری است که از سوی استانداری و با همکاری سایر دستگاه های ذی ربط برنامه جامع مبارزه با فساد تهیه و اجرا گردد.

در یادداشت های بعدی به مسایل زیست محیطی، فساد اداری و مالی، رسانه ها، منابع طبیعی، زباله ها، عملکرد نمایندگان، ورزش و … خواهم پرداخت.

*نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=77922
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن