اجتماعی

نگهداری حدود ۷۰ هزار خودرو و موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌های تهران

به گزارش  باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار محمدحسین حمیدی صبح امروز در نخستین نشست خبری در سمت ریاست پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در شهر تهران از گذشته، بخش ترافیک، آلودگی هوا و تصادفات از مهمترین معضلات بوده، اظهار کرد: همچنان شاهد وجود چالشها همچون آلودگی هوا مخصوصاً در نیمه دوم سال هستیم.

طرح ترافیک باید اجرا شود اما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم

رئیس پلیس راهور فاتب درباره اجرای طرح ترافیک در تهران با وجود شیوع ویروس کرونا، افزود: حفظ جان و سلامت مردم خط قرمز پلیس است و تایع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، طرح ترافیک درمان مقطعی دو معضل آلودگی هوا و ترافیک کمتر است و باید طرح ترافیک به صورت جدی اجرا شود اما در شرایط کرونایی تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه اکنون مشکلی به لحاظ تردد و سفرها وجود ندارد، گفت: باید بسنجیم در صورت ادامه طرح ترافیک آیا آسیبهای مربوط به کرونا افزایش پیدا می‌کند یا خیر و دوستان در ستاد ملی مقابله با کرونا در حال بررسی تأثیر اجرای این طرح بر شیوع بیماری کرونا هستند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: امروز برای پاسخگویی به بخش مراجعات مردمی و اعلام عملکرد مأموران دفتر ارتباطات مردمی را در پلیس راهور تهران بزرگ افتتاح می‌کنیم، تلفن این دفتر 63951222 است.

حمیدی با بیان اینکه مشکل ترافیک شهر تهران در کوتاه مدت قابل حل نخواهد بود، بیان کرد: پارکینگها نیز برای این حجم از تقاضا کفایت می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: حدود 25 درصد خودرو و وسیله‌ نقلیه کشور در تهران تردد دارند، تصادفات در تهران، علی‌رغم کاهش در سالهای گذشته، اما همچنان 600 نفر در شهر تهران سالیانه جان خود را از دست داده و 21 هزار نفر نیز مجروح می‌شوند، برای ما یک نفر تلفات نیز زیاد است.

وی با بیان اینکه 48 درصد از حوادث در شهر تهران، مربوط به موتورسیکلت‌سواران است، عنوان کرد: البته در برخی ساعات این رقم به 60 درصد می‌رسد همچنین 36 درصد از تصادفات مربوط به عابران‌پیاده است، قانون در برخی موارد برای عابرپیاده در صورت انجام خلاف مقررات، سهم تقصیر درنظر گرفته است.

حمیدی با بیان اینکه حدود 30 درصد تصادفات در ساعات 16 تا 20 روی می‌دهد، گفت: نگاه مسئولان در گذشته به سمت خودرومحوری بوده است، اگر بخواهیم محیط زندگی را بهتر کنیم باید انسان‌محوری را مبنا قرار دهیم، باید به مست حمل و نقل اک و هوشمند برویم، اکنون انصافاً در حمل و نقل عمومی ضعیف هستیم.

رئیس پلیس راهور فاتب تصریح کرد: شبکه ریلی برون‌شهری با شبکه مترو، تاکسی و اتوبوسها باید به صورت ترکیبی باشد یعنی یک مسافر نیاز نباشد پس از ورود به تهران، مسافتی را طی کند تا به مترو یا اتوبوس برسد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با گسترش پیاده‌راه، مشکلات ترافیکی ایجاد می‌شود، اظهار کرد: البته پیاده‌راه‌سازی برای شهر مفید است و علیرغم وجود سختی برای پلیس از آن حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 60 تا 70 هزار خودرو و موتورسیکلت متخلف در پارکینگهای شهر تهران توقیف هستند، بیان کرد: اقدامات چندجانبه برای ساماندهی موتورسیکلتها در حال انجام است.

حمیدی خاطرنشان کرد: به صورت روزمره تابلوهای فرسوده در شهر تهران با گشت شبکه معابر شناسایی و اصلاح می‌شوند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=36137
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن