کارآفرینی

نکات مهم مدیریت زمان برای کارآفرینان

 

مدیریت زمان از نکات بسیار مهم در زندگی کارآفرینان موفق است. شاید بهتر است بگوییم ، مدیریت زمان یکی از سخت‌ترین کارها در هر کسب ‌و‌کاری است.چون برای رسیدن  به چاده پر و پیچ خم موفقیت ،بدون مدیریت زمان و انجام دادن کارها از روی برنامه ریزی ،هرگز این امر تحقق پیدا نخواهد کرد.در واقع امروز باید از فرصت ها بدرستی استفاده کرد ،چون فردا خیلی دیر است.

باید به این نکته مهم دقت داشته باشیم  که کارآفرینان برای توسعه و پیشرفت  هر چه  بیشتر خود در کسب و کار نیازمند مدیریت زمان به معنای واقعی به منظور نظم و برنامه ریزی در زندگی شان دارند،به عبارتی واضح تر باید گفت:وقتی کسی تصمیم می گیرد ، که یک کارآفرین باشد و پا در این عرصه می گذارد ،معمولا دیدگاهی واضح از اهداف و چگونگی و نحوه انجام کارها در ذهن خود می پروراند و مدیریت زمان از فاکتورهای اصلی آن بشمار می رود.

فرصت زندگی کردن تنها چیزی است که سهم آن برای هر انسانی تنها یک بار است و فقیر و غنی، دانشمند و بی سواد نمی شناسد. به این معنی که زندگی یک فرصت ارزشمند و گرانبهاست که اگر روزهای آن درست و اصولی و با برنامه ریزی سپری نشود ،تنها چیزی جز حسرت برای واپسین روزهای زندگی مان باقی نمی ماند. یکی از اصول کارآفرین شدن و بالاخص حصول موفقیت ،دقیقا مدیریت زمان است. زمانی که مثل برق و باد در گذر است و بسیاری از افراد فقط روزهای خود را شب می‌کنند و ارزش و اعتباری برای دقایق و ساعت های زندگی خود قائل نیستند. طبق آخرین پژوهش هایی که بر روی ده ها هزار کسب و کار موفق از سرتاسر دنیا صورت پذیرفت، بسیاری از کارآفرینان موفق و صاحبان بزرگ ترین و معتبرترین برندهای دنیا با تکیه بر خلاقیت و ایده های بزرگ، تلاش شبانه روزی  و با فاکتور تعیین کننده و مهم مدیریت زمان ، به موفقیت رسیدند. چرا که آن ها به خوبی دریافته بودند که چگونه از وقت خود ،بهترین استفاده را ببرند.

مدیریت زمان
مدیریت زمان

در حالیکه بیشتر مردم تنها غبطه ی افراد موفق را می خورند، عموما در ایام تاثیرگذار و البته تعیین کننده ی جوانی بیشتر وقت خود را صرف مهمانی رفتن، سفر، خوردن غذاهای خوب و خرید های متنوع می‌کنند و بیشتر دغدغه ‌شان گذران وقت و البته خوشگذرانی است. غافل از آنکه کارآفرینان مطرح جهان ،عمده ی وقت خود را در حال  مطالعه، توسعه مهارت‌های فردی و ساخت عادت ‌های سالم در زندگی می گذرانند و این چنین بر روی خود و ایده هایشان سرمایه‌گذاری می کنند.

فضای مجازی بسیاری از جوانان ما را به شدت درگیر کرده است، تا جایی که بیشترین وقت روزانه ی خود را با وب گردی های بی هدف تلف می نمایند. بزرگان این صنعت به خوبی آگاهند که چگونه از این فرصت ها، بهترین بهره برداری را به نفع خود نمایند. اگر شما هم جز آندسته از افرادی هستید که بعد از بیدار شدن از خواب چند ساعتی درگیر فضای مجازی هستید، یعنی از همه زندگی خود استفاده بهینه نبرده اید. در واقع به بیان ساده تر، اگر در انتهای روز آنقدر خسته نیستید که راحت به خواب بروید، شما در حال هدر دادن وقت و زندگی تان هستید. افراد هدفمند با فعالیت های مثبت و برنامه ریزی شده مدام در حال غلبه بر چالش های روزمره هستند. آن ها با حجم انبوهی از فعالیت های فیزیکی و مغزی در انتهای روز، کاملا خسته و آماده استراحت و خواب هستند. در حالیکه جوانان ما در پاسی از نیمه شب یا در حال تماشای تلویزیون اند و یا بی هدف در حال گشت و گذار در فضاهای مجازی. مغز کلام اینکه ،افراد موفق درگیر شبکه های اجتماعی نمی‌شوند. چک کردن فیس بوک، جستجو در اینستاگرام، خواندن متن ها در توییتر و هر چیز دیگری تنها وقت با ارزش شما را به سرعت برق و باد می رباید و این دقیقا همان معضلی است که بسیاری از جوانان ما در ارزشمندترین دوران زندگی شان با آن درگیرند.

باید بدانید کارآفرینان عملگرا هستند نه صرفا رویا پرور. اگر شما هم جز آندسته از افرادی هستید که بیش از آنکه برای بهبود اوضاع کاری شغلی و حتی زندگی تان قدمی بردارید در حال رویا پردازی هستید، بدانید که سخت در اشتباهید. شما باید بدانید که تنها اختصاص وقت برای برنامه ریزی هرگز کافی نیست بلکه این قدم برداشتن از دل خیالات و رویا به سمت تحقق اهداف است که آینده ی بزرگان دنیای کسب و کار را بیمه کرده است.

مهندس امین رشیدی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=82146
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن