اقتصادی

نکاتی که راجع به خرید تتر باید بدانید!

سومین رمز ارز برتر بازار ارز دیجیتال، تتر می باشد که ارزشی معادل 60 میلیون دلار را از کل بازار به خود اختصاص داده است. پس با توجه به ارزش بالای تتر خوب است بدانیم که این ارز چیست؟ چرا رتبه بالایی در بازار ارزها به خود اختصاص داده؟ و نحوه خرید تتر چگونه است؟

در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه خرید ارز تتر با روش های گوناگون آشنا کنیم و در مجموع اطلاعات لازم و کافی را از آن به شما بدهیم.

تتر چیست؟

تتر (tether) ارز دیجیتالیست که از ابتدای پیدایش، ارزشی معادل یک دلار آمریکا داشت و دارد. یعنی تحت هر شرایطی یک تتر را به قیمت یک دلار می توانید به خرید و فروش برسانید. اما دلیل این ارزش گذاری چیست؟ دلیل این موضوع آن است که در دنیای واقعی هم به ازای هر تتر یک دلار ذخیره شده است که نوعی پشتیبانی از تتر به حساب می آید. دارایی های ذخیره شده که برای تتر در بانک ها ذخیره می شود را با نام اختصاری USDT می شناسیم.

به همین دلیل آن را در دسته Stablecoins قرار می دهند. استیبل کوین ها در واقع ارزهای دیجیتالی هستند که به دلیل پشتیبانی واقعی، همیشه ارزش ثابتی دارند.

شرکتی که تتر را ارائه می کند، تتر لیمیتد (Tether Limited) است که توانسته استیبل کوین های دیگری را هم وارد بازار ارز دیجیتال کند. با این تفاوت که پشتیبانی آن ها با دلار نیست. به طور مثال تتر هایی هم داریم که با یوآن چین یا یورو پشتیبانی می شوند. اما به دلیل کاربرد گسترده USDT ها، وقتی صحبت از تتر می کنیم منظورمان تتر دلاری است.

چرا تتر؟

سازندگان تتر این ارز را با این هدف روانه بازار کردند که افراد بتوانند دارایی خود را به یک ارز دیجیتال کنند اما با همان ارزش پول واقعیشان. حال این سوال به وجود می آید که چه سودی می توان از این تبدیل به دست آورد؟ اولین و مهم ترین کاربرد تتر را می توان در پرداخت های آسان بین المللی مشاهده کرد. همان طور که می دانید نقل و انتقال پول بین کشورهای مختلف دردسرهای زیادی دارد ضمن آن که کارمزد بالایی را هم در بر می گیرد. به روش های مختلفی میتوان این نقل و انتقالات را همچون خرید پرفکت مانی ، انتقال به وسیله صرافی و یا ارز های دیجیتال انجام داد. انتقال تتر سریع تر و کم هزینه تر است و ارزش آن نیز تغییر نمی کند و همیشه 1 دلار ثابت است. این مورد برای کاربران ایرانی که به دلیل تحریم های بانکی امکان انجام تراکنش های بانکی برایشان فراهم نیست، بهترین گزینه است.

دومین کاربرد تتر در زمان خرید رمز ارز هاست. خرید ارز با پول واقعی مراحل پیچیده تری دارد و ممکن است زمان بسیار بیشتری را از شما بگیرد. اما اگر پول خود را تبدیل به تتر کنید و در کیف پول خود نگه دارید، هر زمان که قصد خرید ارز دیجیتال دیگری را داشته باشید می توانید آن را با تتر معامله کنید.

با خرید تتر می توانید در صرافی های معروف جهانی مانند بایننس به ترید بپردازید و هر زمان قصد نقد کردن دارایی خود را داشتید، آن را به تتر تبدیل کرده و در صرافی های ایرانی تبدیل به ریال کنید.

نحوه خرید تتر

به طور کلی سه راه برای خرید تتر وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

  1. خرید تتر از صرافی ها :

در این روش با کمک صرافی های آنلاین می توانید به راحتی تتر بخرید. برای این کار در ابتدا نیاز به یک کیف پول دیجیتال دارید که از آدرس آن برای دریافت تتر استفاده کنید.

یکی از صرافی های معتبر را انتخاب کرده و مراحل اهراز هویت و ثبت نام را تکمیل نمایید.

در بخش خرید تتر، مبلغ مورد نظر و آدرس کیف پول خود را وارد کرده و هزینه ریالی آن را پرداخت نمایید. در نهایت تتر به کیف پول شما وارد می شود.

  1. خرید تتر از اشخاص به طور مستقیم :

در این روش هم نیاز دارید که کیف پول دیجیتال را نصب کنید. اشخاصی که قصد فروش تتر دارند پیدا کرده و با توجه به تعداد تتری که لازم دارید، مبلغ آن را برای شخص واریز کنید. فروشنده بعد از دریافت پول تترهای موردنیاز شما را به وسیله آدرس کیف پولتان به شما انتقال می دهد. در این مورد باید دقت کنید که هیچ تضمینی وجود ندارد که بعد از واریز مبلغ، فروشنده تتر را برای شما انتقال دهد. سعی کنید این اشخاص را با دقت بالاتری انتخاب کنید.

  1. خرید تتر از صرافی های پیشرفته :

در یکی از صرافی های پیشرفته عضو شوید و حساب خود را به صورت ریالی شارژ کنید. در بازار خرید تتر وارد شده و به میزان مورد نیاز تتر خریداری کنید. بعد از خرید، تتر به کیف پول داخلی صرافی منتقل می شود.

نکات مهم در هنگام خرید تتر

چه نکاتی را راجع به خرید تتر باید بدانید؟ خرید تتر برای تریدرها کاری آسان و بدون دردسر است. اما با این حال باز هم نکات مهمی وجود دارد که باید به آن ها دقت کنید. در غیر این صورت احتمال متضرر شدن شما وجود دارد.

نکته اول : انتخاب بهترین صرافی

با توجه به تحریم ها، کاربران ایرانی برای خرید تتر باید به صرافی های داخلی مراجعه کنند. این کار نیاز به اهراز هویت اجباری دارد. یعنی برای ثبت نام باید مراحل اهراز هویت را بگذرانید. اما اگر نخواهید که اطلاعات شخصی و هویتی خود را در اختیار صرافی های معتبر قرار دهید، باید به صرافی های نامعتبر مراجعه کرده و مشکلاتی مانند قیمت بالاتر تتر برای خرید و کلاهبرداری را نیز در نظر داشته باشید.

نکته دوم : شبکه های متفاوت بلاک چین

تتر روی شبکه های مختلفی از بلاک چین وجود دارد. مثلا برای خرید NFT از تتر روی شبکه بلاک چین اتریوم استفاده می کنند. اما هر کدام از این شبکه ها کارمزد های متفاوتی را نسبت به دیگری دریافت می کنند. پس با توجه به هدفتان از خرید تتر به این نکته نیز دقت داشته باشید و شبکه ای را انتخاب کنید که کارمزد کمتری می گیرد.

نکته سوم : دقت به آدرس ولت

در نکته دوم اشاره کردیم که بلاک چین های مختلفی برای تتر وجود دارد. در کیف پول های مختلف نیز ممکن است برای خرید تتر از هر شبکه، بخش های مجزایی وجود داشته باشد مثل تراست ولت. پس دقت کنید که شبکه تتر در صرافی و کیف پول با هم منطبق باشند. همچنین در هنگام وارد کردن آدرس ولت خود بسیار دقت کنید.

جمع بندی نکاتی که راجع به خرید تتر باید بدانید!

تتر به دلیل مزایایی که دارد گزینه محبوبی برای خرید ارز دیجیتال است. قیمت ثابت، امنیت بالا و کاربرد تتر در خرید و فروش های بین المللی باعث شده تا همه افرادی که در بازار ارز دیجیتال فعالیت دارند، با آن تا حدودی آشنا شوند.

اما کار کردن اصولی و خرید و فروش تتر نیاز به آموزش دیدن و رعایت کردن نکات مختلفی دارد که در این مقاله سعی کردیم با زبانی ساده به آن بپردازیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا