علمی و تکنولوژی

نکاتی طلایی برای راه اندازی آکواریوم با کمک مرجان دریایی

نکاتی طلایی برای راه اندازی آکواریوم با کمک مرجان دریایی

نکات مهم در راه اندازی آکواریوم : زیبایی و حس خوبی که افراد از آکواریوم دریافت می‌کنند باعث شده تا بسیاری تصمیم به راه اندازی آکواریوم بگیرند. اما باید بدانید که راه اندازی آکواریوم بدون داشتن دانش و اطلاعات کافی ممکن است بسیار چالش برانگیز و سخت باشد. برخی به اشتباه تصور می‌کنند مهم‎ترین کار برای خلق یک بستر حیات برای جانداران آبزی در منزل، تهیه آکواریوم است! اما باید بدانید که تصمیم برای خرید آکواریوم، فقط قدم اول است، و تازه در قدم‌های بعدی فرد باید نهایت توجه خود را به کار گیرد و تجهیزات مدرن و خوبی خریداری کند تا بتواند محیطی سالم و به دور از آلودگی برای جانداران آبی فراهم کند. اگر شما هم در این مسیر قرار گرفته‌اید و در حال برنامه ریزی برای راه اندازی و خرید یک آکواریوم خوب هستید، مطالعه این مطلب می‌تواند برایتان مفید واقع شود.

نکات مهم در راه اندازی آکواریوم

هنگامی که تصمیم‌تان برای راه اندازی آکواریوم جدی شد، تازه ماجرا شروع می‌شود. در این مرحله باید یک آکواریوم خوب و مناسب خریداری کنید و با تجهیزات باکیفیت و عالی آن را تجهیز کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که هرگونه اشتباه در این مسیر ممکن است ضرر و زیان‌های بسیاری برای شما داشته باشند. بنابراین لازم است تا نهایت توجه خود را به کار گیرد و از نکاتی که در ادامه بیان خواهیم کرد، غافل نشوید.

انتخاب آکواریوم با ابعاد مناسب

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام راه اندازی آکواریوم باید به آن توجه داشته باشید، ابعاد آکواریوم است.

امروزه شاهد تنوع در اندازه و سایز آکواریوم‌های موجود در بازار هستیم. این موضوع باعث می‌شود تا افراد بتوانند با توجه به میزان بودجه و همچنین اندازه مکانی که می‌خواهند آکواریوم را در آن قرار دهند، تصمیم بگیرند که کدام ابعاد برای آن‌ها مناسب‌تر است.

شاید کمی عجیب باشد اما باید بدانید که میزان مهارت شما در نگهداری از آکواریوم و جانداران آبزی نیز بر روی ابعاد انتخابی تاثیر می‌گذارد. اگر تجربه کافی در زمینه نگهداری از جانداران آبزی ندارید، بهتر است در ابتدا با آکواریوم‌های کوچک‌تر شروع کنید.

همچنین آکواریوم هایی با شیشه خم در بازار موجود است که بعد از مدتی کار کردن دچار شکستگی میشود.

طبق گفته مختصصین آکواریوم مرجان دریایی به هیچ وجه از این مدل آکواریوم استفاده نکنید، پیشنهاد این تیم به شما استفاده از آکواریوم هایی با شیشه سوپر کلیر یا شیشه کریستال است.

انتخاب سبک آکواریوم مناسب

این موضوع می‌تواند یک سوال بسیار مهم را در ذهن ما شکل دهد که کدام یک از سبک‌های موجود برای ما مناسب‌تر است. شناخت این سبک‌ها کمک می‌کنید تا فرد بهتر تصمیم بگیرد. از مهم‌ترین سبک‌های آکواریوم می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

آکواریوم آب شور، اکواریوم آب شیرین.

آکواریوم آب شیرین خود به دو بخش گیاه خوار و گوشت خوار تقسیم بندی میشود، که یکی از زیبا ترین سبک آکواریوم های آب شیرین آکواریوم پلنت نام دارد.

آکواریوم پلنت یا گیاهی با استفاده از گیاهان زیبا و زنده دریایی تزیین میشود، که این سبک هم خود شامل دیزاین های گوناگونی است.

  • سبک ایواگومی : آکواریوم‌های ایواگومی از صخره های سنگی در کنار گیاهان متنوع استفاده می‌کنند.

  • سبک هلندی : آکواریوم‌های هلندی از گیاهان متنوع و زیبا به منظور ایجاد فضایی شاداب برای ماهی‌ها و سایر جانداران آبزی استفاده می‌کنند.

  • سبک جنگلی : ترکیب چوب و سنگ با گیاهان را سبک پلنت جنگلی میگویند.

انتخاب ماهی مناسب

اینکه تصمیم بگیرید در آکواریوم‌تان از چه ماهی‌هایی نگهداری کنید، کاملا به سلیقه شخصی‌تان بستگی دارد.

اما باید در هنگام خرید ماهی آن‌هایی را انتخاب کنید که با یکدیگر سازگاری دارند یا به عبارت دیگر ویژگی‌های رفتاری مشترکی داشته باشند. به عنوان مثال اگر قصد دارید از ماهی‌های تهاجمی نگهداری کنید، نباید فکر اضافه کردن ماهی‌های آرام و صبور به ذهنتان خطور کند. چرا که این دو نوع ماهی به هیچ عنوان در کنار یکدیگر نمی‌توانند زندگی نرمالی را تجربه کنند.

نکته دیگری که در هنگام خرید ماهی باید به آن توجه داشته باشید، تناسب ماهی و آکواریوم است. به عنوان مثال ماهی‌های آب شور نمی‌توانند در آکواریوم آب شیرین دوام بیاورند.

انتخاب سیستم فیلتراسیون مناسب

یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که هر آکواریوم به آن نیاز دارد، فیلتراسیون است. فیلتر اکواریوم کمک می‌کند تا اکسیژن در محیط آکواریوم افزایش یابد و آلودگی‌ها از بین روند. به عبارتی می‌توان گفت بدون وجود سیستم فیلتراسیون ممکن است عمر ماهی‌های شما کاهش یابد. چرا که زندگی در محیط کم اکسیژن و سرشار از آلودگی برای تمامی جانداران خطرناک است.

خوشبختانه باید بگوییم که امروزه فیلتر‌های بسیاری طراحی و ساخته شده‌اند که از کیفیت متفاوتی برخوردارند. همین موضوع باعث می‌شود تا دست شما در انتخاب یک سیستم فیلتراسیون کاملا باز باشد و بتوانید یکی از بهترین فیلترهای موجود در بازار را خریداری کنید.

اگر به دنبال یک سیستم فیلتراسیون با کارکرد عالی و عمر بالا می‌گردید، خرید فیلتر سطلی گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. این فیلتر معمولا جزء بهترین فیلتر اکواریوم در نظر گرفته می‌شود.

فیلتر های دیگر آکواریوم که میتوانید از آن استفاده کنید شامل

  1. فیلتر هنگان

  2. تاپ فیلتر

  3. فیلتر سامپ

  4. فیلتر داخلی

  5. بیوفیلتر

جمع بندی

در این مطلب در رابطه با نکات راه اندازی آکواریوم صحبت کردیم و اطلاعات لازم را برای تجربه یک خرید و راه اندازی موفق در اختیار شما قرار دادیم. با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید آکواریوم دلخواه خود را به بهترین نحو ممکن راه اندازی کنید و هر روز با تماشای زیستن جانداران آبزی احساس خستگی جسمی و روحی خود را از بین ببرید.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=95845

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن