بانک-بیمه-بورس

نهاد ناظر صنعت بیمه در حوزه ارایه خدمات الكترونیك اول شد

با پایان ارزیابی کارشناسان خبره دولت الکترونیک محور، از بین 154 سازمان و وزارتخانه مختلف، بیمه مرکزی رقبای قدرتمند خود را پشت سر گذاشت و عنوان نخست را به خود اختصاص داد.

 
به گزارش تفاهم آنلاین، سامانه سنهاب و مرکز انفورماتیک نهاد ناظر صنعت بیمه در حالی این رتبه را کسب کرد که وزارتخانه ها و سازمان های بسیاری از مدت ها پیش تلاش خود را برای شفافیت اطلاعات، پیگیری های دیجیتال و خدمات غیرحضوری آغاز کرده بودند.

بر اساس این گزارش، بیمه مرکزی علاوه بر کسب رتبه اصلی در بخش عملکرد کلی در هر چهار محور دولت کاربرمحور، دولت یکپارچه، دولت شفاف و دولت مشارکتی با اقتدار مقام نخست را به خود اختصاص داد.
گفتنی است شفافیت اطلاعات و ایجاد دسترسی آسان برای بیمه گران و بیمه گذاران، مشارکت با نهادهای مرتبط و پیشگیری از تقلبات و تخلفات از راهبردهای جدی نهاد ناظر صنعت بیمه، محسوب می شود  و کسب این رتبه می تواند نمادی از به بار نشستن تلاش های خستگی ناپذیر فعالان این حوزه به شمار رود.
شایان ذکر است مولفه هایی نظیر عرضه خدمات الکترونیک، دسترسی آسان خدمات، امنیت شبکه، قابلیت پشتیبانی و سرعت بارگذاری اطلاعات از مهمترین شاخص های این رتبه بندی به حساب می آیند.
گفتنی است بر اساس مواد 67 و 68 برنامه ششم توسعه، تکالیف زیر در حوزه توسعه و استقرار دولت الکترونیکی برای کلیه دستگاههای اجرایی به شرح زیر تعیین شده است:
–    الکترونیکی کردن کلیه فرایندها و خدمات با قابلیت الکترونیکی و تکمیل بانک های اطلاعاتی
–    کاهش سالانه12.5 درصد از مراجعات حضوری مردم به دستگاههای اجرایی
–    انجام تبادلات الکترونیکی صرفا از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات
–    ارتقاء 30رتبه ای شاخص توسعه دولت الکترونیکی کشور در ارزیابی های بین المللی(EGDI)

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=65849

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن