گیلان

نقش کارشناسان شهرداری رشت در توسعه شهر!!!!!!!

کمک به مدیران برای تیم سازی و تربیت کادر متخصص و شناخت مسائل کلیدی سازمان شهرداری از جمله وظایف کارشناسان شهرداری رشت برای توسعه شهر می‌باشد.

نقی هدایتی

تفاهم آنلاین_ نقی هدایتی از فعالان سیاسی اجتماعی استان گیلان طی یادداشتی نوشت: شهرداری رشت نیروی کارشناس و آماده و متخصص فراوانی دارد. نقش نیروی انسانی در موفقیت سازمان روز به روز نمایان تر شده و حالا از آن به عنوان منابع انسانی مهم یاد می شود. یا به تعبیر بهتر منابع انسانی مهمترین رکن هر سازمانی هستند و همه چشم امید سازمان به نیروهای انسانی است که در اختیار دارد.

من به بحث تحمیل عده ای توسط اعضای شورای شهر به سازمان شهرداری کاری ندارم اما نیروهای انسانی شهرداری رشت قابلیت های فراوانی دارد که به مدیران، کارشناسان و کارکنان تقسیم می شوند. در این میان بیشترین اختیار مربوط به مدیران می‌باشد.

تصمیم گیری مهم ترین وظیفه یک مدیر است و اجرای تصمیمات، وظیفه کارکنان است و کمترین اختیار نیز مربوط به کارکنان است، ولی نکته مهم این جاست که بیشترین دانش در اختیار کارشناسان است نه مدیران.

آن چه خیلی اهمیت دارد اخذ تصمیم درست توسط مدیر است. برای رسیدن به تصمیم درست، نیاز به تصمیم سازی صحیح و مشاوره است که این وظیفه کارشناسان است. در نهایت انجام درست کار درست است که تعیین کننده همه چیز است. آیا کارشناسان و متخصصان شهرداری رشت در فرایند کار کارشناسی بدرستی استفاده می شوند؟

متاسفانه خبرها حکایت از این می کند که در نظام اداری و کارشناسی شهرداری رشت نقش کارشناسان و کارکنان خیلی کمرنگ انگاشته می‌شود و همه چیز به مدیران می رسد.

متاسفانه این رویکرد موجب شده افراد زیادی برای رسیدن به صندلی مدیریت دست به اقدامات غیر متعارف بزنند و نتیجه آن ضعف شدید در عرصه مدیریت شهری است که مشکلات ناشی از آن امروزه یقه شهروندان را گرفته است.

با عنایت به نقش جدی و تخصصی مهندس احمدی شهردار جدید رشت در حمایت از سیستم کارشناس محوری در سازمان شهرداری، باید انتظار داشت که اتفافات مثبتی در توسعه منابع انسانی شهرداری رشت رقم بخورد که
در اینجا به برخی از نقش های کارشناس، مشاور در فرایند توسعه سازمانی اشاره می کنم:

کمک به سازمان در جهت رسیدن به اهداف
کمک به شناخت مسائل کلیدی سازمان شهرداری
کمک به اولویت بندی مسائل با توجه به محدودیت ها و رسالت سازمان
کمک به تدوین طرح های عملیاتی
گسترش میدان عمل و افزایش تعداد راه حل های مشکلات با سود بردن از دیدگاه های بی طرف
کمک به شناسایی منابع و ظرفیت های جدید
تجزیه و تحلیل مشکلات در هنگام بروز بحران ها و ارائه راه کار
کمک به مدیران برای تیم سازی و تربیت کادر متخصص
ارائه بازخورد تصمیمات و اقدامات به سیستم
معرفی آخرین پیشرفت های علمی مرتبط با ماموریت های سازمان

مجددا تاکید می شود عدم وجود یک فلسفه روشن و مشخص در مورد جایگاه کارشناس در سازمان، ضربات سنگینی به پیکره مدیریت در شهرداری وارد می کند. زمان زیادی وجود ندارد و باید از فرصت های ترمیم سازمان نیروی انسانی متخصص و کارشناس شهرداری رشت به نحو موثری استفاده کرد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=68850
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن