گیلان

نقش تاثیرگذار صنایع کوچک در اقتصاد جهانی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان، اهمیت خوشه‌های صنعتی را در توسعه پایدار كشور حائز اهمیت دانست و بر نقش تاثیرگذار صنایع کوچک در اقتصاد جهانی تاکید کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، فریبرز سعیدی کیا اظهار داشت: صنایع کوچک و متوسط از طریق چهار کانالِ کارآفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعت و در نهایت ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد بر اقتصاد جهانی تاثیرگذارند و کارشناسان به نوعی برتری صنایع کوچک را در راه توسعه اقتصادی کشورها بیان نموده‌اند.

وی همچنین به اهمیت خوشه‌های صنعتی در صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: خوشه صنعتی عبارت است از مجموعه ای از صنایع كوچك و متوسط ، تشكل‌ها و بنگاه‌های خدماتی كه در یك رشته صنعتی باتكیه بر مزیت‌های خاص و سرمایه‌های قوام یافته مناطق جغرافیایی با اهداف اقتصادی سازماندهی شده‌اند.

وی، اهمیت خوشه‌های صنعتی را در توسعه پایدار كشور حائز اهمیت دانست و گفت: استقرار كارگاه‌های كوچك در شهرك‌های صنعتی و اختصاص محل و زون مشخص در درون شهرك‌ها یكی از هدف‌های سازنده شركت شهرك‌های صنعتی می‌باشد كه به منظور تكمیل زنجیرهای تولید و ارتقاع كیفیت محصولات و با استفاده از فناوری‌های جدید و دانش روز و نیز كارآفرینی با توجه به زمینه خوب و كارگاه‌های كوچك در جذب و بكارگیری جویندگان كار، دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان بیان داشت: امروز شاهد تولید محصولی با کیفیت هستیم که دارای استانداردهای لازم می‌باشد و اینک نیاز به حمایت همه جانبه مردم و مسئولین است تا شعار ایرانی کالای ایرانی بخر به مرحله عمل و اجرا برسد که تحقق آن از شعار به عمل، مساویست با ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوان ایرانی.

سعیدی کیا گفت: صنعت شالیکوبی بزرگترین صنعت بومی استان گیلان است و این صنعت جزء صنایع کوچک بشمار می‌رود و نیاز به حمایت ویژه از سوی برنامه ریزان کشور دارد.

وی در پایان بیان داشت: شالیکوبی داران به مثابه صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ای هستند که مستقیما در خدمت تولید و در صنایع کوچک فعالیت می‌نمایند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=71099
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن