بانک-بیمه-بورس

نقش بانک های خصوصی در انجام مسئولیت های اجتماعی

بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی به عنوان یک نهاد اقتصادی همزمان با ارایه خدمات بانکی ، در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز اقدامات قابل توجهی داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین، از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ اعضای این کانون در سه بخش مختلف شامل حوادث غیرمترقبه ، آموزشی – فرهنگی و حوزه بهداشت و درمان مجموعا سه هزارو ۹۶۳ میلیارد ریال در قالب کمک های بلاعوض پرداخت کرده اند.

طی این مدت در بخش آموزشی – فرهنگی مبلغ دوهزارو ۹۸۳ میلیارد ریال ، بهداشت و درمان مبلغ ۴۶۹ میلیارد ریال و همچنین حواث غیر مترقبه نیزمبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال اهداء شده است.

بررسی این آمار و ارقام بیانگر این واقعیت است که نظام بانکی به ویژه بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی در مقایسه با سایر مراکز و بنگاه های اقتصادی، نقش قابل توجهی در نهادینه سازی مسئولیت های اجتماعی ایفا کرده اند. لذا مشارکت درانجام مسئولیت‌های اجتماعی و ملی همواره مورد توجه اعضای این کانون قرار داشته و دارد.

شایان ذکر است اقدامات صورت گرفته در بخش حوادث غیرمترقبه شامل سیل و زلزله ، بخش آموزشی – فرهنگی شامل بازسازی ، تجهیز و احداث مدرسه ، اهداء لوازم التحریر و وسایل کمک آموزشی و در حوزه بهداشت و درمان نیز شامل بازسازی و احداث خانه های بهداشت ، اهداء آمبولانس ، دارو ، ونتیلاتور، تجهیز و بکارگیری آزمایشگاه سیار تست گیری کووید ۱۹ بصورت رایگان از مردم بوده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=82160
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن