گیلان

نسخه‌نویسی الکترونیک ۷۵۰ مطب طرف قرارداد با بیمه سلامت گیلان

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارها تاکنون ۸۵ درصد از مطب های طرف قرارداد با بیمه سلامت استان در اجرای طرح ملی نسخه نویسی الکترونیک فعال شدند، گفت: هم اکنون اجرای طرح ملی نسخه‌نویسی الکترونیک در بیش از ۷۵۰ مطب طرف قرارداد با بیمه سلامت استان گیلان اجرایی شده است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر جمشید محمدی اظهار داشت: علاوه‌ بر این ۷۵۰ مطب که در اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک فعال هستند، ۴۹۲ مرکز درمانی شامل داروخانه ها، مراکز تصویربرداری، آزمایشگاه ها و غیره به صورت الکترونیک به بیمه شدگان سلامت خدمات لازم و مورد نیاز را ارائه می دهند.

وی در تشریح اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک اظهار داشت: در نسخه‌نویسی الکترونیکی بیمار با مراجعه به پزشک نیازی به دفترچه ندارد و فقط با ارایه کد ملی خود هویت و پوشش بیمه‌ای او تایید شده و همپوشانی بیمه‌ای بیمار کنترل می شود و با تایید این موارد شناسه رهگیری تولید و جایگزین دفترچه شود.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک از طرح‌های مهم بیمه سلامت است، خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت کاهش مراجعات مردمی اجرای طرح ملی نسخه نویسی الکترونیک با حذف دفترچه‌های کاغذی در این ارتباط نقش مهمی داشته که اقداماتی خوبی در استان گیلان انجام شده است.

بر اساس آخرین آمار افزون بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار در استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=54012
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن