اقتصادی

نرخ پس‌انداز آمریکایی‌ها به رکورد تاریخی ۳۳ درصد رسید

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، در ماه گذشته نرخ پس‌انداز شخصی آمریکا که نشان می‌دهد پس از پرداخت مالیات و خرج و مخارج آنها چه مقدار پول در حساب باقی مانده است به رکورد تاریخی ۳۳ درصد رسید. این نشان می‌دهد که با شیوع ویروس کرونا تقاضای مصرف‌کنندگان به شدت افت کرده که این باعث افزایش فشار بر اقتصاد آمریکا شده است.

داده‌های اداره تحلیل‌های اقتصادی آمریکا نشان داد که میزان پس‌اندازها فقط در ماه اخیر ۲۰ درصد رشد کرده و میزان کل آن را به بالاترین سطح از دهه ۱۹۶۰ که ذخیره این اطلاعات آغاز شد، رسانده است.

این میزان تقریباً ۲ برابر میزان این شاخص در طول رکورد اقتصادی ۱۹۷۳-۱۹۷۵ می‌باشد که در آن با ۱۷ درصد رکورد قبلی به ثبت رسیده بود.

هرچند افزایش پس‌انداز برای خانوارها مفید است اما تأثیرات جانبی مخربی برای کلیت اقتصاد به همراه خواهد داشت. در شرایطی که مردم پول خود را نگاه داشته و کمتر خرج کنند احیای فعالیت‌های اقتصادی، که از پاندمی کرونا به شدت آسیب دیده‌اند، بسیار دشوار خواهد بود.

در ماه آوریل با خانه ماندن افراد به علت محدودیت‌های مقابله با ویروس کرونا، میزان خرج‌کرد مصرف‌کنندگان بیش از ۱۳ درصد افت کرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=27271
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن