اقتصادی

نرخ بیکاری ژاپن کماکان بالا می رود

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، برای سومین بار در طول سال جاری نرخ بیکاری در سومین اقتصاد بزرگ جهان افزایشی شده است؛ به گونه ای که طبق اعلام وزارت ارتباطات و امور داخلی، نرخ بیکاری در ژاپن تا پایان ماه مارس با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۲.۵ درصد رسیده است. با در نظر گرفتن فاکتورهای فصلی شمار بیکاران ژاپنی در حال حاضز حدود یک میلیون و ۷۲۰ هزار نفر برآورد می شود که ۱۱۰ هزار نفر بیشتر از شمار بیکاران ثبت شده در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بوده است.
طبق اعلام مرکز آمار ژاپن، در ماه مارس ۶۱۰ هزار نفر از شاغلین کار قبلی خود را ترک کرده اند و ۲۵۰ هزار نفر نیز اخراج شده اند. شمار کسانی که برای نخستین بار در جستجوی کار بوده اند نیز با ۲۰ هزار نفر افزایش نسبت به ماه قبل به ۳۷۰ هزار نفر رسیده است.

هم‌چنین طبق اعلام این وزارت خانه ژاپنی، شمار شاغلین تا پایان ماه مارس با ۱۱ هزار نفر کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶۷.۳۲ میلیون نفر رسیده است تا روند مثبت اشتغال زایی پس از هشتاد و هشت ماه متوالی در این کشور متوقف شود. هم چنین طبق آمار جداگانه منتشر شده توسط وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن، نرخ موجودیت شغلی به ۱.۴۵ رسیده است که نشان می دهد به ازای ۱۰۰ فرد جویای شغل، ۱۴۵ فرصت شغلی وجود دارد.
متوسط نرخ بیکاری ژاپن در بازه زمانی ۱۹۵۳ تا۲۰۱۹ معادل ۲.۷۲ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۲۰۰۲ با ۵.۵ درصد  و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به نوامبر ۱۹۶۸ با یک درصد بوده است.

با افزایش شمار بیکاران ژاپنی بانک مرکزی برای حمایت از کسب و کارها و جلوگیری از بیکار شدن افراد بیشتر اعلام کرده است اوراق بدهی شرکت های خصوصی را خریداری خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=23119
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن