اقتصادی

نحوه ساخت پسورد قوی برای سایت

ساختن یک پسورد قوی برای سایت بسیار ساده‌تر از آنچه که به نظر می رسد، می‌باشد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، پسوردها می توانند بسیار دردسرساز شوند، به خصوص اگر اکانتهای مختلف متعددی داشته باشید.

شکستن یک پسورد قوی برای هکرها دشوار است و در کل هر چه یک پسورد پیچیده و طولانی‌تر باشد، قوی‌تر خواهد بود. یک پسورد ضعیف، پسورد ساده‌ای است که به راحتی در کتاب لغت پیدا می‌شود یا یک عبارت ساده مانند “پسورد ۱۲۳” است.

هکرها فهرست طولانی از پسوردهای متداول دارند و استفاده از پسوردهای ساده مثل این است که اصلا پسوردی نداشته باشید. هکرها برای شکستن پسوردها چندین روش متداول دارند و شکستن پسوردها ساده و کوتاه برای آنها موفقیت بیشتری دارد.

اگر پسورد شما پیچیده‌تر باشد و به جای یک کلمه ساده شامل چندین عدد و سمبل باشد، شکستن آن برای هکرها به راحتی یک پسورد ساده نخواهد بود. در حملات هکرها هر ترکیب احتمالی امتحان می‌شود. هر چه رایانه‌ها سریع‌تر می‌شوند، شکستن پسوردهای کوتاه و ضعیف برای هکرها راحت‌تر می‌شود. ابزارهای آنلاینی وجود دارند که به کاربران نشان می‌دهند، پسوردشان تا چه حد قوی است.

خوشبختانه ایجاد یک پسورد قوی پیچیده نیست. می توانید این دستورالعمل را دنبال کنید:

  1. پسوردتان را طولانی کند. هر چه طولانی‌تر باشد بهتر است. بسیاری از وب‌سایت‌ها پسوردی را می خواهند که حداقل هشت کاراکتر باشد و در برخی از سایت‌ها پسورد شش کاراکتری هم پذیرفته می شود، اما تا زمانی که سایت اجازه دهد، هر چه پسوردتان را طولانی‌تر کنید بهتر است. یک پسورد ۱۲ کاراکتری مطلوب است.
  2. از ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و سمبلها استفاده کنید. اگر از یک برنامه پسورد منیجر استفاده می کنید می توانید اجازه دهید به طور اتوماتیک یک پسورد قوی و طولانی برای شما بسازد.

همچنین کارهایی است که نباید انجام دهید:

  1. هرگز از پسوردتان برای سایت دیگری استفاده نکنید. پسورد باید منحصر باشد.
  2. از سمبلهای جایگزین استفاده نکنید مثلا به جای حرف A از @ استفاده نکنید چوش هوشمندانه نیست و به راحتی توسط ابزارهای هک حدس زده می شود.
  3. از کلمه ها و عبارتهای متداولی مانند qwerty یا کلماتی که برای شما اهمیت دارند مانند نام اعضای خانواده تان استفاده نکنید.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، مهم نیست پسوردتان چقدر پیچیده باشد. هرگز نباید آن را دوباره برای دسترسی به اکانت خود در سایت دیگری استفاده کنید زیرا ممکن است همه اکانتهای شما با هک شدن پسوردتان به خطر بیافتند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=43260
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن