اقتصادی

نحوه خرید دلار نیمایی از صرافی علیرضا اکسچینج

شرکت تضامنی علی حاجی ابول لو وشرکاء با برند صرافی علیرضا اکسچینج معرفی گردیده است. فعالیت این مجموعه در سال 1396 ثبت و آغاز شده که با شماره ثبت 509276 تحت نظارت بانک مرکزی ج.ا.ا فعالیت خود را ثبت نموده است. تا به امروز این شرکت همواره در تلاش بوده تا در جهت خدمت رسانی دقیق و سریع و مطمئن برای انجام کارهای مشتریان فعالیت نماید و به این شکل بتواند رضایت آنان را بیش از پیش تضمین بخشد. این مجموعه با هدف ارائه خدمات خرید وفروش ارز و انجام حواله ها در سامانه سنا و نیما به وسیله بانک ها و دیگر کارگزاران در خارج از کشور در چهارچوب قوانین و مقررات ارزی بانک مرکزی ج . ا .ا فعالیت کند و به ارائه قیمت دلار نیمایی نیز بپردازد .

قیمت دلار نیمایی

ترمیم و توسعه و سازماندهی واردات و صادرات را می توان به عنوان مهم ترین هدف از ایجاد ارز نیمایی معرفی نمود. در واقع دلار نیمایی جهت ایجاد تعادل در قیمت ها ارائه می گردد. قیمت دلار نیمایی در مقایسه با ارزهای دیگر، همچون نرخ سنا یا نرخ ارز آزاد کم تر می باشد و از این حیث استفاده از دلار نیمایی کمک زیادی به وارد کنندگان خواهد کرد. با توجه به این که قیمت دلار نیمایی در مقایسه با دیگر ارزها مناسب تر خواهد بود، برای درآمد زایی بیش تر وارد کنندگان مواد اولیه و ماشین آلات از ارز نیما استفاده می نمایند.

قیمت ارز نیمایی، به وسیله بانک مرکزی و با هماهنگی وزارت صمت تعیین می گردد. مقدار عرضه و تقاضا در‌ بازار و در کنار، نرخ تورم، از عوامل موثری در تعیین قیمت ارز نیمایی به شمار می روند. می توان گفت، در سامانه نیما در صورتی که ارز صادر کنندگان تقاضای واردکنندگان را پوشش بخشد نرخ ارز کاهش می یابد و برخلاف آن در صورتی که تقاضا بیش تر باشد و ارز صادراتی پاسخگو نباشد، نرخ ارز افزایش می‌ یابد.

با توجه به میزان عرضه و تقاضا و میزان پوشش دهی ارز و با توجه به نرخ تورم، بانک مرکزی میزان قیمت ارز نیمایی  را مشخص می کند. در تعیین قیمت ارز نیمایی  وزارت صمت نیز دخالت دارد و بانک مرکزی با هماهنگی وزارت صمت، در جهت اعلام قیمت ارز نیمایی اقدام به عمل می آورد ولی به طور کلی می توان گفت کنترل قیمت ارز انحصارا در دست بانک مرکزی نمی باشد و صادر کنندگان و وارد کنندگان با توجه به میزان عرضه ها و تقاضاها در تعیین قیمت دلار نیمایی دخالت و تاثیر دارند.

سامانه ارز نیمایی

دلار نیمایی  برای خرید و فروش و انجام معامله نیاز دارد تا به سامانه ارز نیمایی مراجعه نمود. سامانه نیما  با هدف تعیین واقعی نرخ ارز کشور و ایجاد ثبات در بازار ارز ایجاد شده که یک مکانیسم شفاف و محلی امن در جهت انجام معامله ها خواهد بود. با انجام معامله ها از طریق سامانه نیما بدون نیاز به دریافت کد بورسی و با دلار نیمایی، فساد کاهش می یابد و امکان بروز خطا کم تر خواهد بود. سامانه نیما  به تاجران امکان دسترسی به طیف گسترده ای از صرافی ها را می دهند و به راحتی می توانند تجارت برون مرزی را ایجاد کنند. سامانه نیما، به عنوان زیر مجموعه های سامانه تجارت ایران می باشد که در حال حاضر، همه ی صرافی های معتبر می توانند وارد آن شوند و خدمات ارزی ارائه کنند.

به طور کلی به غیر از صرافی ها که برای ارائه خدمات ارزی وارد این سامانه می شوند، صادر کنندگان و وارد کنندگان هم از سامانه نیما برای انجام معاملات خود استفاده می کنند. افراد در جهت خرید ارز از بانک می توانند در این سایت ثبت نام نمایند و به شکل کاملا آنلاین و غیر حضوری اقدام به خرید دلار نیمایی  کنند. لازم به ذکر است چون سامانه نیما زیر مجموعه سامانه جامع تجارت ایران است، کاربران در ابتدا وارد سایت تجارت ایران می شوند. پس از ثبت نام و ورود به حساب کاربری، افراد با انتخاب بخش عملیات ارزی می توانند برای خرید ارز و واردات اقدام کنند.

 

در سال 1396 شرکت تضامنی علی حاجی ابول لو وشرکاء با برند صرافی علیرضا تاسیس گردید این مجموعه تحت نظارت بانک مرکزی ج.ا.ا با شماره ثبت 509276 فالیت خود را آغاز کرده است. تاکنون این شرکت تمامی تلاش خود را بر آن دارد تا خدمت رسانی دقیق وسریع و مطمئن جهت انجام کارهای مشتریان داشته باشد و به این صورت رضایت آنان را بیش از پیش تضمین کند. در حال حاضر مجموعه با نشانی alirezaxchange.com در حال فعالیت می باشد. هدف اصلی مجموعه ارائه خدمات خرید وفروش ارز و انجام انواع حواله ها در سامانه سنا و نیما توسط بانک ها و دیگر کارگزاران در خارج از کشور به صورت استاندارد و در چهارچوب قوانین و مقررات ارزی بانک مرکزی ج . ا .ا است .امید بر آن داریم تا با به کارگیری همکارانی توانمند و رعایت قوانین مربوطه خدمات خود را توسعه دهیم تا به این صورت رضایت مشتریان ارجمند خود را جلب کنیم.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=91122
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن