گزارش

نحوه خرید اتریوم در ایران

اتریوم دومین ارز قدرتمند جهان است که به همین دلیل لقب ملکه ارزهای دیجیتال را به آن داده‌اند. از نظر ارزش بازار در رده دوم ارزهای دیجیتال قرار گرفته است که نشان‌دهنده اعتبار و قدرت این ارز است. اتریوم باهدف ایجاد بستری مناسب برنامه‌های غیرمتمرکز طراحی و به روی کار آمده است.

شبکه اتریوم مانند یک کامپیوتر خیلی بزرگ است که برنامه‌های غیرمتمرکز قابلیت اجرا و ایجاد شدن روی آن را دارند. باتوجه‌به شبکه بلاک‌چین و فناوری بلاک‌چین اتریوم می‌توان انتظار داشت که این ارز آینده خیلی خوبی دارد. هرچند که در حال حاضر جایگاه خوبی دارد اما در بازار ارزهای دیجیتال حفظ جایگاه هم نیازمند تلاش است.

خیلی هم عجیب نیست که تعداد زیادی از معامله‌گران مقداری از سرمایه خود را به خرید اتریوم اختصاص داده‌اند. اگر شما هم می‌خواهید ارز دیجیتال اتریوم را در کیف پول داشته باشید تا انتها با ما همراه باشید تا نحوه خرید اتریوم در ایران را به شما بگوییم.

از اتریوم بیشتر بدانیم!

در اصل اتریوم یک شبکه و سیستم بلاک‌چین غیرمتمرکز و منبع‌باز است. این شبکه رمزارز بومی خود را با نام اتر و کلمه اختصار ETH به بازار معرفی کرده است. اتریوم در سال ۲۰۱۵ و توسط فردی به نام ویتالیک بوترین به جهان عرضه شده است. در تمامی این سال‌ها اتریوم رشد باورنکردنی کرده است و نظر همه جهان را به خود جلب کرده است. در اصل این ارز آمده است تا اهداف بیت‌کوین را تکمیل کند. اتریوم با ایجاد قراردادهای هوشمند توانست واسطه‌ها را حذف کند. شما می‌توانید به‌راحتی در این شبکه به‌صورت کاملاً امن ارز انتقال دهید. برای انتقال ارز شما باید با از استاندارد ERC-20 استفاده کنید. در حال حاضر کارمزد انتقال ارز در شبکه اتریوم کمی بالا است و یکی از معایب این شبکه به‌حساب می‌آید.

تحلیل قیمت اتریوم

در صفحه خرید اتریوم تبدیل آمده‌است:

«اتریوم از سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرده و از سال ۲۰۱۵ که قیمتی حدود ۷۵ سنت داشته تا امروز (زمستان ۱۴۰۰) که قیمتش سقف ۴٬۸۰۰ دلار را دیده، جایگاه خود را به عنوان ملکه ارز‌های دیجیتال با داشتن حدود ۲۰ درصد از سهم بازار ارز‌های دیجیتال، تثبیت کرده. شبکه اتریوم با توجه به کاربرد‌های فراوانی که دارد، پایه اصلی ارزش این ارز است و با گسترش کاربردها و بروزرسانی‌های این شبکه، بیشتر متخصصان حوزه رمزارزها انتظار دارند که اتریوم قیمت ۱۰٬۰۰۰ دلار را نیز در آینده نه چندان دور به خود ببیند. با این حال شبکه‌های دیگر مانند کاردانو در حال رشد سریع هستند و کاربرد‌های شبکه‌ی اتریوم را به شبکه‌ی خود می‌افزایند تا رقبایی جدی برای اتریوم محسوب شوند».

نحوه خرید اتریوم در ایران

قدم اول- انتخاب یک صرافی برای خرید اتریوم

برای خرید اتریوم شما باید به یک صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید. پلتفرم‌های زیادی در داخل و خارج کشور وجود دارند که امکان خریدوفروش ارز را برای شما فراهم کرده‌اند. به‌عنوان یک ایرانی شما به دو طریق می‌توانید اقدام به خرید اتریوم کنید.

  1. خرید اتریوم از صرافی ایرانی ارز دیجیتال مانند تبدیل، والکس و نوبیتکس

ارز دیجیتال اتریوم باتوجه‌به ارزش بازار و طرف‌دارانی که در ایران دارد، در اغلب صرافی‌های ایرانی می‌توانید معامله کنید. با یک سرچ ساده در محیط وب می‌توانید لیست زیادی از صرافی های ارز دیجیتال مورد تایید پلیس فتا را ببینید. توجه داشته باشید که انتخاب صرافی مناسب خیلی مهم است. برخی از این صرافی‌ها خدمات خوبی ارائه نمی‌دهند و شما مجبور می‌شوید پس از مدتی استفاده به صرافی دیگری بروید. ما در اینجا به طور مثال نحوه خرید اتریوم در صرافی تبدیل را به شما آموزش می‌دهیم.

مرحله اول: ثبت‌نام و تکمیل کردن مراحل احراز هویت در صرافی تبدیل

برای استفاده از امکانات این صرافی شما در ابتدا باید ثبت‌نام کنید. پس از اتمام مراحل احراز هویت می‌توانید نسبت به خرید اتریوم و ارزهای دیگر اقدام کنید. مراحل احراز هویت ممکن است کمی طولانی شود اما انجام این کارها به‌منظور حفظ امنیت دارایی و تأمین سلامت معاملات انجام می‌شود.

مرحله دوم: خرید ارز دیجیتال اتریوم

با استفاده از کلمه کاربری و پسوردی که انتخاب کردید وارد حساب خود شوید. این پلتفرم کیف پول اختصاصی خود را دارد و شما می‌توانید سرمایه خود را به این کیف پول انتقال دهید. انتقال پول به صرافی تبدیل کار مشکلی نیست و مانند کارت به کارت کردن معمولی است که روزی چند بار انجام می‌دهیم. وقتی پول به کیف پول واریز شود می‌توانید وارد صفحه مخصوص خرید اتریوم شوید و سفارش خود را ثبت کنید.

در این صفحه شما می‌توانید اطلاعاتی مانند وضعیت بازار جهانی، معاملات خرید، کارت‌های خریدوفروش اتریوم، آخرین فروشندگان و خریداران اتریوم و نمودار اندیکاتور را ببینید.

مرحله سوم-  ثبت سفارش خرید و یا فروش اتریوم

در قسمت‌های تعیین شده شما می‌توانید سفارش‌های خود را ثبت کنید. در کادر اول قیمت واحد رمزارز بر اساس تتر محاسبه و ثبت می‌شود. در کادر دوم مقدار حجم رمز ارزی که قصد خرید آن را دارید باید بنویسید. مبلغ کل سفارش و میزان کارمزد محاسبه می‌شود و مقدار ارز اتریومی که به شما تعلق می‌گیرد نشان داده می‌شود. در انتها گزینه خرید را بزنید تا سفارش شما ثبت شود. زمانی که قیمت بازار به قیمت پیشنهادی شما برسد، معامله شما انجام می‌شود. ارز موردنظر خریداری شده است و شما می‌توانید در کیف پول اتریوم خریداری شده را بینید.

  1. خرید اتریوم از صرافی‌های خارجی مانند بایننس، کوکوین و کوینکس

برای خرید از صرافی خارجی شما نیاز به احراز هویت ندارید. در ابتدا یک ثبت‌نام مختصری انجام می‌دهید و می‌توانید معاملات خود را انجام دهید. درصورتی‌که قصد داشته باشید با حجم خیلی بالا معامله کنید باید احراز هویت کنید. برای اینکه بتوانید سرمایه خود را به صرافی خارجی مانند بایننس انتقال دهید در ابتدا باید در یک صرافی ایرانی ارز دیجیتال ثبت‌نام کنید. سرمایه خود را در این سایت به تتر تبدیل کنید سپس به صرافی خارجی انتقال دهید. برای سرمایه‌گذاری در صرافی خارجی ما نمی‌توانیم با ریال خریدوفروش کنیم و حتماً باید پول خود را تبدیل کنیم.

بهترین کیف پول‌ها که از رمزارز اتریوم پشتیبانی می‌کنند

  1. کیف پول تراست والت

تراست والت توسط صرافی بزرگ بایننس خریداری شده است و از ارزهای زیادی پشتیبانی می‌کند. این کیف پول قابل نصب بر روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS است. محیط این کیف پول بسیار ساده و کاربرپسند است. شما می‌توانید با دیدن چند کلیپ در اینترنت کار با این کیف پول را یاد بگیرید. در حال حاضر نسخه تحت ویندوز این کیف پول عرضه نشده است و فقط می‌توانید روی گوشی از آن استفاده کنید. برای نصب کیف پول تراست والت روی کامپیوتر شخصی شما می‌توانید از برنامه شبیه‌ساز اندروید مانند بلو استکس استفاده کنید. سپس کیف پول تراست والت را روی آن نصب کنید.

  1. کیف پول سخت‌افزاری لجر

کیف پول لجر از دارایی‌های شما به‌صورت خیلی امن و آفلاین نگهداری می‌کند. این کیف پول تقریباً تمامی ارزها و هزاران توکن را پشتیبانی می‌کند. این شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده کیف پول سخت‌افزاری است و برای هولد کردن طولانی‌مدت اکثر ارزها قابل‌استفاده است. مدل لجر نانو اس و لجر نانو ایکس از بهترین مدل‌های این شرکت فرانسوی هستند.

سخن آخر

انتخاب صرافی مناسب در سرنوشت سرمایه‌گذاری شما خیلی مؤثر است، اگر در انتخاب صرافی همه جوانب را در نظر نگیرید ممکن است صرافی بر اثر یک اشتباه حساب شما را بلوکه کند. قبل از واردشدن به دنیای زیبای ارزهای دیجیتال خوب آموزش ببینید و تجربه کسب کنید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=81886
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن