صنعت-معدن-تجارت

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی

در ایام سرد زمستان، گرمای مناسب در مکان ‌های زندگی و کار جزو ضروریات به حساب می آید و بسیار مهم است. برای گرم کردن محیط از وسایل متنوعی استفاده می ‌شود، و یکی از این ابزارها کولر گازی است. کولر گازی به عنوان یک سیستم تهویه مطبوع هم می توان در فصل های گرم از سرمای آن و در فصول سرد از از گرمای آن استفاده کرد . برای تغییر از حالت سرد به گرم یا برعکس، کافی است تنظیمات را تغییر دهید.

در این بخش ما به بررسی نحوه استفاده از کولر گازی در فصل زمستان می پردازیم. مهم نیست که کولر گازی شما از کدام برند استفاده می‌کند، این راهنما برای همه مدل‌ ها قابل استفاده است.

استفاده از کولر گازی به عنوان یک سیستم تهویه مطبوع چند منظوره، نه تنها به بهبود کیفیت هوا کمک می‌ کند بلکه از نظر اقتصادی نیز مزیت دارد.

استفاده از این ویژگی کولرگازی نیاز به بررسی دارد زیرا تمام کولر ها قابلیت گرمایی ندارند و صرفا برای سرد کردن محیط از آن استفاده می شود. قبل از هر اقدامی باید هنگام خرید از فروشنده بپرسید که کولر قابلیت تولید گرما را دارد یا خیر، اگر خریداری کردید هم با سرچ مدل آن در گوگل یا مطالعه دفترچه راهنما می توانید از این ویژگی آن با خبر شوید.

چرا کنترل کولر قفل شده

چگونه بفهمیم کولر قابلیت تولید گرما دارد؟

  • مراجعه به دفترچه راهنمای کولر گازی برای اطمینان از وجود گزینه حالت گرمایش در این مدل.
  • بررسی پلاک یا برچسب کنار پنل داخلی و خارجی برای خواندن مشخصات فنی، به ویژه قدرت در حالت‌های سرمایش و گرمایش؛ اگر مشخصات گرمایش نیز ذکر شده باشد، نشان‌دهنده وجود این ویژگی است.
  • با تغییر تنظیمات روی کنترل، اطلاعات بیشتری درباره حالت‌های مختلف کولر گازی به‌دست می‌آید؛ این عمل می‌تواند نشان دهنده حالت سرمایش یا گرمایش باشد.

با همین روش ها می توانید اطمینان حاص کنید که آیا کولرگازی شما از این حالت بهره می برد یا خیر. این اطلاعات مهم به شما کمک می ‌کنند تا به بهترین نحو از این دستگاه در فصل‌ های سرد سال استفاده کنید.

چگونه کولر گازی را برای تولید گرما تنظیم کنیم؟

توجه کنید که حدود 5 الی 10 دقیقه طول میشکد تا تنظیمات گرمایش کولر گازی اعمال شده و کمپرسور در حالت گرمایشی شروع به کار کند.

برای جابجایی از حالت سرما به گرما در کولر گازی، ابتدا باید تنظیمات کنترل دستگاه را تغییر دهید. در حالت سرمایش، کولر گازی در گزینه “COOL” یا حالت سرد تنظیم شده است. ابتدا، دکمه کنترل اصلی یا “MODE” را در کنترل کولر گازی پیدا کنید.

با فشار دادن این دکمه، گزینه ‌ها به ترتیب تغییر می ‌کنند. شما باید این گزینه را به “HEAT” یا حالت گرما تنظیم کنید. در برخی از مدل‌ها، با فشار دکمه “MODE”، گزینه‌ها به شکل‌های مختلف تغییر می‌کنند، و شما برای حالت گرمایش باید به شکل خورشید تنظیم کنید.

پس از تغییر حالت، حدود ۵ دقیقه زمان می ‌برد تا تغییرات اعمال شود و کمپرسور کولر گازی در حالت گرمایش شروع به کار کند. حالا می ‌توانید دما را در محدوده ۱۶ تا ۳۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. برای استفاده نرمال در منزل، دمای ۲۴ درجه مناسب ترین و به صرفه ترین دما است.

اگر پس از تغییر تنظیمات به حالت گرما، متوجه شدید که هوای خروجی کولر گازی به نسبت زمان گذشته خیلی گرم نیست و با فشار پایین عمل می‌ کند، حتما دستگاه نیاز به سرویس دارد. در این سرویس دوره ‌ای افت فشار و کمبود گاز در صورت وجود، برطرف می ‌شود.

توصیه می کنیم در بازه های زمانی خاص حتما کولر خود را به دست افراد متخصص بسپارید و سرویس کنید تا مشکلات احتمالی برطرف شود مثل روز اولش کار کند.

3-1-800x386.jpg

حالت سرمایش و گرمایش چه تفاوتی با هم دارند؟

تفاوت بین حالت سرمایش و حالت گرمایش در کولر گازی در این است که در حالت سرمایش، پس از رسیدن دمای محیط به درجه مشخص، کمپرسور خاموش می ‌شود یا در صورت استفاده از تکنولوژی اینورتر، دور کمپرسور کاهش می ‌یابد.

اما در حالت گرمایش، پس از رسیدن دمای اتاق به مقدار تنظیم شده، فن داخلی خاموش می ‌شود و فرآیند دیفراست (برفک زدایی) روی پنل خارجی یا همان کندانسور شروع می ‌شود. سپس دستگاه به حالت گرمایش باز می ‌گردد.

اگر نیاز به استفاده از حالت گرمایش در ماه‌ های سرد سال دارید، حتماً می ‌بایست مقدار گاز داخل دستگاه را بررسی کنید. اگر حجم گاز کمتر از حد استاندارد باشد، بهتر است با یک متخصص صحبت کنید تا فرایند افزایش گاز را انجام دهد.

مزایای استفاده از سیستم گرمایش

به نظر می‌رسد که کولر گازی در مقابل گرمایش مقاومت زیادی دارد، در حالی که با استفاده صحیح از این دستگاه، می‌تواند به عنوان یک منبع مؤثر برای گرمایش فضاهای مختلف عمل کند. برخی از مزایای استفاده از گرمای کولر گازی عبارتند از:

  1. برنامه ‌ریزی زمانی: قابلیت برنامه‌ ریزی روشن و خاموش بودن کولر گازی، به شما امکان می ‌دهد زمانی که نیاز به گرمایش دارید، دستگاه را به طور اتوماتیک فعال کنید.
  2. فضای کم: نسبت به برخی دیگر از دستگاه‌ های گرمایش، کولر گازی فضای کمتری را اشغال می‌ کند.
  3. شروع سریع: پس کار کردن گرمایش کولرگازی نسبت به سایر وسیله و کالا ها محیط سریع تر گرم می شود.
  4. امنیت بالا: کولر گازی از نظر امنیتی حرفی برای گفتن ندارد خطر نشتی گاز و گاز گرفتگی از بین می رود
  5. هزینه نگهداری کم: هزینه نگهداری کولر گازی نسبت به دیگر دستگاه ‌های گرمایشی نسبتا پایین است.
  6. مناسب برای فضاهای بزرگ: برای گرم‌ کردن فضا های وسیع و بزرگ، کولر گازی یک گزینه بسیار ایده‌آل است.
  7. راندمان بالا: در مقایسه با بخاری ‌های گازی و برقی، کولر گازی دارای راندمان بالاتری است.

استفاده هوشمندانه از کولر گازی به شما این امکان را می ‌دهد که به بهترین شکل از فناوری ‌های گرمایشی مدرن استفاده کنید.

نتیجه گیری

کولر هایی که جدیدا تولید می شوند دارای ویژگی گرمایشی هستند که به راحتی خانه را گرم می کنند و از نظر اقتصادی هم مناسب هستند. شما برای خرید کولر گازی می توانید به سایت ایران کریر مراجعه کنید و بین صد ها محصول بگردید و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب و خریداری کنید.

منبع: https://irancarrier.com/why-does-the-air-conditioner-heating-not-work/

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=100286

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن