اقتصادی

میزان درآمدهای وصولی استان مرکزی به بیش از 1695 میلیارد ریال رسید

 مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: در 10 ماهه سال جاری، میزان درآمد وصولی استان بیش از هزار و ۶۵۹ میلیارد ریال رسیده است.

اسماعیل حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص میزان صادرات و واردات گمرکات استان مرکزی در مدت ۱۰ ماهه امسال اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۴۵ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۸۴۰ میلیون دلار از مبادی گمرکی استان مرکزی صادر شده است.

وی افزود: میزان کالاهای صادرشده استان مرکزی از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی معادل ۲۳ درصد و از لحاظ ارزشی  رشد یک و نیم درصدی داشته و تاکنون تعداد ۲۰ هزار و ۶۶۴ فقره اظهارنامه برای صادرکنندگان در این حوزه صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی در مدت ۱۰ ماهه امسال میزان بیش از ۱۵۶هزار تن کالا به ارزش بیش از ۳۹۹ میلیون دلار وارد کرده است، میزان کالای وارداتی به لحاظ وزنی و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد و به لحاظ ارزشی ۲۶ درصد افزایش داشته است.

حسینی ادامه داد: پنج کشور نخستی که اصلی‌ترین بازارهای هدف صادرات استان مرکزی تلقی می‌شوند به ترتیب کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و امارات متحده عربی هستند.

وی عنوان کرد: عمده‌ترین کالاهایی که از استان مرکزی به بازارهای هدف صادر می‌شود انواع هیدروکربورها، شمش، میلگرد آجدار، پلی اتیلن سنگین، آبمیوه و رانی، پلی اتیلن سبک خطی، تینر فوری، شیشه، بلورجات و پلی پروپیلن بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: استان مرکزی محصولات خود را به ۸۰ کشور جهان صادر کرده و واردات استان نیز از ۵۵ کشور انجام شده است. بخش عمده واردات استان مرکزی به ترتیب از کشورهای چین، ترکیه، آلمان، امارات متحده عربی و هند صورت می گیرد.

حسینی بیان کرد: عمده‌ترین کالاهای وارداتی استان مرکزی انواع مواد اولیه پوشک، ماشین آلات و اجزا و قطعات، کویل آلومینیومی، پاکت آبمیوه و بستنی، درب قوطی آسان بازشو آلومینیومی، کمپرسور، پوره، مونو پروپیلن گلایکول، خودرو سواری، خط تولید ویفر سیلیکون و … بوده است.

وی افزود: در 10 ماهه 98 میزان درآمدهای وصولی ملی و استانی بیش از  هزار و ۶۵۹ میلیارد ریال و درآمد مالیات بر ارزش افزوده بیش از هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال بوده و میزان درآمدهای گمرکی استان مرکزی از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به میزان ۸۷ درصد و میزان مالیات بر ارزش افزوده در این مدت نسبت به سال گذشته ۶۹ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی اضافه کرد: طی بازه زمانی ذکر شده ۶۰۳ پرونده قاچاق انواع کالا در گمرکات استان مرکزی تشکیل شده که حجم ریالی این پرونده‌ها مجموعا بیش از هزار و ۳۶ میلیارد ریال است. در این مدت از لحاظ تعداد پرونده‌های تشکیل شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۷ درصد و از نظر مجموع حجم ریالی پرونده‌ها ۲۴۹ درصد مشاهده می شود. تعداد پرونده های با ارزش ریالی بیش از ۱۰ میلیون ریال نیز ۵۵۶ فقره بوده است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=12396
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن