کارآفرینی

موفقیت در کسب و کار اتفاقی نیست

امروزه افراد زیادی به دنبال راه‌اندازی کسب و کار خود هستند. اما نباید فراموش کرد راه‌اندازی کسب و کار تنها شروع کار است. حتی اگر کار شما با فروش و سودآوری خوبی همراه باشد ضمانتی برای ماندگاری آن وجود ندارد. تنها راه تضمین موفقیت کسب و کار شناخت و ارزیابی مداوم شاخص‌های مؤثر در این عرصه است.

به گزارش تفاهم آنلاین، در دنیای امروز راه‌اندازی کسب و کار شروع مسیری پرپیچ و خم است که گذر از آن کار هرکسی نیست. پیشرفت مداوم فناوری و رقابت شدید بازار ایجاب می‌کند مدیران از دانش روز دنیا با خبر بوده و به طور مداوم شرایط کسب و کار خود را ارزیابی کنند.

زیرا سودآوری کسب و کار در گرو حضور پایدار در بازار است. ماندگاری در بازار نیز مستلزم شناخت و ارزیابی مداوم شاخص‌های مؤثر در این حوزه است که ما در این مطلب مهمترین آنها را معرفی می‌کنیم.

شرایط بازار

پایش مداوم بازار و به خصوص فعالیت رقبا برای موفقیت در کسب وکار لازم است. این امر حتی در مورد محصولات ابداعی که برای اولین بار وارد بازار می‌شوند نیز صدق می‌کند. زیرا اگر محصولی با استقبال مشتریان روبرو شود خیلی زود نمونه‌های مشابه آن وارد بازار می‌شود.

اینجاست که اهمیت مزیت رقابتی محصول نمایان می‌شود. از این رو کسب و کاری موفقیت پایدار خواهد داشت که همواره مزیت رقابتی خود را حفظ کند.

نیازسنجی مشتریان

راه‌اندازی کسب و کار به معنای عرضه موفق محصول یا خدمات است ولی این امر به معنای پایان کار نیست. هیچ ضمانتی وجود ندارد که فروش خوب یک محصول دائمی باشد. به همین خاطر ارتباط مداوم و مؤثر با مشتریان در موفقیت کسب و کار تأثیرگذار است.

در واقع کاری موفق است که نیاز مشتریان خود را شناخته و برای رفع آنها تلاش کند. لذا شما برای حفظ و گسترش مشتریان خود باید بخشی از کار خود را به نیازسنجی بازار اختصاص دهید تا همواره از رقبای خود جلوتر باشید.

خلاقیت در کسب و کار

تعریف مشهوری برای مدیر موفق وجود دارد که می‌گوید مدیر موفق کسی است که از یک سو بتواند کارمندانی خلاق، متعهد و پویا را مدیریت کند و آنها را برای ارائه طرح‌های جدید و خلاقانه تشویق نماید.

از سوی دیگر با ارائه خدمات و محصولات مورد نیاز و مورد پسند مشتری، همواره مشتریان خود را حفظ نماید. به عبارت دیگر ایده‌های خلاقانه اگر مطابق نیاز مشتری باشد سودآوری کسب و کار را تضمین می‌کند.

اهداف کوتاه مدت و بلند مدت

نکته مهم این است که فروش بالای یک محصول نباید سبب شود شما تحقیق و توسعه کار را فراموش کنید. مطابق اصل پارتو یا قانون 20/80 باید بدانید که 80 درصد فروش یا سود کسب و کار نتیجه 20 درصد از فعالیت‌های شما است.

به عبارت دیگر 20 درصد فعالیت‌های شما ارزش ویژه‌ای دارد که باید آنها را شناسایی کنید. پس از شناسایی باید تلاش کنید با تمرکز بر این فعالیت‌ها اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را تعیین کنید.

بدون برنامه‌ریزی و تعیین چشم‌انداز نمی‌توان به آینده کار امیدوار بود. موفقیت مجموعه‌ای دوام خواهد داشت که مدیریت و کارکنان آن تصور و رؤیایی از آینده کاری خود داشته باشند.

سخن آخر

در دنیای امروز که عصر سرعت و اطلاعات است تصمیم‌گیری در کسب و کار بر اساس حدسیات و یا سلایق شخصی سرانجامی نخواهد داشت. حفظ مشتری و بقا در بازار نیاز به بازاریابی اصولی دارد و بازاریابی بدون جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل آنها امکان‌پذیر نخواهد بود.

ارزیابی مداوم تعداد، سوابق خرید، سلایق و نظرات مشتریان به شما کمک می‌کند تا زودتر و بهتر از دیگران نیازهای مشتری را برآورده کرده و کسب و کاری ماندگار و موفق داشته باشید.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=57659
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن