اقتصادی

موبایل‌های شگفت‌انگیز آینده‌

پیشرفت صنعت موبایل به قدری سریع بود که ما هنوز گوشی‌های غیر لمسی با تکنولوژی بلوتوث را به خاطر داریم. اما تولیدکنندگان برای حفظ بازار خود به دنبال کشف امکانات و قابلیت‌های تازه هستند. طرح‌هایی که هم‌اکنون برای موبایل‌های آینده مطرح شده ایده‌های بسیار جذابی است که آینده حیرت‌انگیزی از آینده را به تصویر می‌کشد.

به گزارش تفاهم آنلاین، اینکه ما هنوز موبایل‌های غیر لمسی که اوج تکنولوژی آنها بلوتوث بود را به خاطر داریم بیانگر آن است که پیشرفت این محصول با سرعت چشمگیری در حال وقوع است. همین حالا هم در بازار موبایل گوشی‌های هوشمند با امکانات بی‌نظیری وجود دارد که اغلب کاربران به ندرت از این امکانات استفاده می‌کنند.

اما این امر مانع از رؤیاپردازی فعالان این عرصه برای محصولات آینده خود نشده است. در حالی که شاید نیاز بازار و انتظارات مشتری به دنبال امکانات تازه‌ای نباشد ولی اصول تجارت ایجاب می‌کند تولیدکنندگان موفق برای ایجاد یا حفظ مزیت رقابتی خود به دنبال یک ویژگی خاص و متفاوت برای آینده باشند.

در همین راستا ایده‌های درخشانی برای گوشی‌های هوشمند در آینده مطرح شده که مرور آنها بسیار جذاب است.

موبایل ذهن‌خوان

ذهن‌خوانی یکی از آرزوهای دیرینه بشر است که بارها در فیلم‌های تخیلی به تصویر کشیده شده است. شاید اکنون تصور اینکه روزی بتوانیم گوشی خود را تنها با افکار خود کنترل کنیم غیرممکن به نظر برسد ولی فراموش نکنید هنگام مواجهه با اولین گوشی‌های لمسی تا چه اندازه حیرت کردیم.

بنابراین کافی است بدانیم شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و سامسونگ پس از ارائه دستیار صوتی به دنبال طراحی نرم‌افزار ذهن‌خوانی برای محصولات خود هستند. یعنی روزی شما به موزیک مورد علاقه خود فکر می‌کنید و گوشی شما آن را پخش می‌کند.

شارژ بی‌نهایت

با افزایش وابستگی انسان و موبایل، یکی از مهمترین مشکلات، تمام شدن شارژ گوشی بود. در این سالها تولید انواع و اقسام شارژر و سپس پاوربانک‌ها تلاشی برای رفع این مشکل بود. آخرین پیشرفت در این زمینه، شارژ بی‌سیم گوشی بود.

حالا تولیدکنندگان گوشی در کنار تلاش برای حفظ شارژ توسط گوشی‌های جدید طرحی را ارائه کردند که دکل‌هایی مانند دکل‌های مخابرات در تمام مناطق نصب شود تا موبایل‌ها به طور خودکار و بی‌سیم شارژ شوند. در نتیجه رؤیای یک گوشی با شارژ بی‌نهایت در آینده به واقعیت تبدیل خواهد شد.

موبایل انعطاف‌پذیر در راه بازار

موبایل انعطاف‌پذیر

یکی از چالش‌های بزرگ کاربران هنگام خرید، انتخاب میان تبلت یا موبایل است. تبلت به دلیل صفحات بزرگ خود برای نمایش فیلم و اجرای بازی مناسب است.

ولی حمل و نقل و استفاده آن در موقعیت‌های مختلف دشوار است. گوشی موبایل کوچک و سبک است و کاربرد و حمل و نقل آن آسان‌تر است.

تولیدکنندگان برای این مسئله نیز ایده درخشانی مطرح کرده‌اند. باور کردنی نیست ولی شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ و هواوی در حال طراحی گوشی‌های انعطاف‌پذیر هستند. تصور کنید روزی می‌توانیم هنگام تماشای فیلم، گوشی خود را بزرگ کنیم و پس از پایان فیلم با فشرده کردن گوشی آن را به راحتی در جیب خود جای دهیم.

قاب هوشمند

در حال حاضر قاب اصلی گوشی‌ها رنگ‌های محدودی دارند. لذا برخی برندها با تولید گوشی‌هایی با رنگهای متفاوت مشتریان خاص خود را دارند. در کنار آن، تولید انواع قاب گوشی برای ارضای حس تنوع‌طلبی کاربران رونق خوبی دارد.

اما در آینده گوشی‌ها دارای قاب هوشمند خواهند بود. این قاب‌های هوشمند قابلیت این را دارند که کاربر هر زمان که مایل بود مطابق سلیقه خود رنگ گوشی را تغییر دهد. تصور کنید در آینده رنگ گوشی خود را می‌توانید حتی با لباس خود ست کنید.

موبایل کتابخوان

قاعدتاً یکی از کاربردهای گوشی، مطالعه مطالب مختلف در آن است. اما افراد کتابخوان به خوبی می‌دانند تکنولوژی استفاده شده در گوشی‌های موبایل باعث خستگی سریع چشم می‌شود.

این همان تفاوتی است که محصولاتی مانند کتابخوان آمازون با گوشی‌های موبایل دارند و در نتیجه افراد حرفه‌ای هنوز برای مطالعه دستگاه‌های کتابخوان را ترجیح می‌دهند.

لذا تولیدکنندگان گوشی طرحی برای امکان تغییر تکنولوژی گوشی به جوهر الکترونیکی ارائه کردند. در نتیجه در آینده شما می‌توانید موبایل خود را با یک کلیک به یک کتابخوان حرفه‌ای تبدیل کنید.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=64343
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن