کارآفرینی

موانع بزرگ تولید کدامند؟

رئیس اتاق تعاون ایران در مورد موانع تولید در کشور اظهار داشت: در حال حاضر سه مانع عمده در مسیر تولید کشور وجود دارد؛ مورد نخست غیرقابل پیش‌بینی بودن قیمت مواد اولیه و محصولات است، مورد دوم بی‌ثباتی مقررات، دستورات و آئین‌نامه‌های دستگاه‌های اجرایی و مورد سوم عدم تأمین مالی کافی است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از مهر، بهمن عبدالهی افزود: بخشی از علت بی‌ثباتی قیمت مواد اولیه برای تولید ناشی از تحریم است و نمی‌توان تحریم را نادیده گرفت اما بخشی هم به تصمیمات داخلی برمی‌گردد که اثرات تحریم‌ها را دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: در موضوع دوم یعنی بی‌ثباتی مقررات باید بگویم که این مساله دیگر به تحریم مربوط نیست، بلکه مستقیم به تصمیمات داخلی مربوط می‌شود. در واقع هر روز تصمیمات خلق‌الساعه و بعضاً بدون مطالعه و غیرکارشناسی گرفته و ابلاغ می‌شود که آثار سو آن را مدتی بعد به صورت مستقیم در تولید می‌بینیم.

عبدالهی بیان کرد: مورد سوم یعنی عدم تأمین مالی هم به تحریم مربوط نمی‌شود. وقتی هر روز در کشور فریاد می‌زنیم که رشد نقدینگی غیرقابل کنترل شده و به تعبیری روزی دو هزار میلیارد تومان به آن اضافه می‌شود، یعنی باید با سیاست‌هایی این نقدینگی را به بخش‌های تولیدی و مولد کشور هدایت کرد که این امر با تصمیمات داخلی امکان‌پذیر است.

رئیس اتاق تعاون ایران تصریح کرد: بنابراین ما می‌توانیم فشار تحریم را در بخشی از بی‌ثباتی قیمت مواد اولیه و محصولات ببینیم ولی در مشکلات دیگر بحث داخلی مطرح بوده و متولیان باید امور را تسهیل کنند.

وی تاکید کرد: اگر این ۳ مشکل به نحوی حل شود، حتماً شاهد جهش تولید خواهیم بود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=54384
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن