اقتصادیصنعت-معدن-تجارت

موافقت مدیرعامل سایپا با پیشنهاد تغییر نام “رهام” به “شاهین”

به گزارش تفاهم آنلاین، چندی پیش یک پژوهشگر محیط‌زیست و حامی گونه‌های در معرض خطر انقراض شاهین ایرانی، به مدیرعامل سایپا پیشنهاد کرد در راستای حفظ و حراست از این پرنده باشکوه، نام محصول جدید این گروه خودروسازی را به “شاهین” تغییر دهند، در ادامه چند انجمن دیگر نیز این پیشنهاد را به مدیران سایپا ارائه دادند.

سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل سایپا نیز پس از ارجاع موضوع به کمیته نامگذاری محصولات و بررسی‌های کارشناسی کمیته مذکور با این پیشنهاد موافقت کرد و به دلیل اینکه گروه خودروسازی سایپا در طراحی محصول جدید خود از شاهین ایرانی الهام گرفته است، دستور داد در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی این گروه خودروسازی، محصول جدید سایپا “شاهین” نامگذاری شود.

شاهین سایپا نخستین محصول از مگاپلت‌فرم ملی این گروه خودروسازی، موسوم به SP100 به شمار می آید و قرار است توليد انبوه آن از سال آينده آغاز شود.

سايپا توليد ۱۲ هزار دستگاه از اين محصول را براي سال ۹۹ برنامه‌ريزی كرده و می خواهد تيراژ توليد آن را در سال ۱۴۰۱ به صد هزار دستگاه برساند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=15799
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن