کارآفرینی

ورو به عرصه‌های بین‌المللی، مهم ترین چالش استارتاپ‌ها

رئیس سازمان فناوری اطلاعات، مهم‌ترین چالش استارتاپ‌ها را نحوه حضور در عرصه‌های بین المللی دانست و گفت: اگر این کسب‌وکارها به خارج از مرزها ورود نکنند، از گردونه رقابت حذف خواهند شد.

به گزارش تفاهم آنلاین، امیر ناظمی در مراسم رونمایی از اولین پلتفرم شتاب‌دهنده مجازی با بیان اینکه طرح تجاری و بیزنس مدل کسب‌وکارهای استارتاپی باید دارای مدل نوآورانه و مقیاس‌پذیری باشد تا این قابلیت رشد در هر بازاری را داشته باشد، اظهار داشت: ویژگی مقیاس‌پذیری این امکان را در اختیار استارتاپ‌ها قرار می‌دهد تا در صورتی که در جامعه هدف خود به نقطه سودآوری نرسید به سرعت به خارج از مرزها برود. در غیر این صورت با شکست مواجه شده و از گردونه رقابت حذف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به مرور زمان نیاز است که استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا، بازارهای بین‌الملل را نیز امتحان کنند و خارج از مرزها را نیز در مدل تجاری خود مدنظر قرار دهند، بیان کرد: در طرف مقابل نیز سرمایه‌ای که سرمایه‌گذار خارجی برای حضور در بازار ایران و حمایت از یک استارتاپ به کشور می‌آورد با هوشمندی کامل است و سرمایه‌گذاران خارجی همراه با خود دانش و تجربه جهانی را می‌آورند. به همین دلیل سرمایه‌ای که وارد فضای استارتاپی کشور می‌شود، اگرچه چشمگیر نیست، اما یک تجربه جهانی و هوشمند همراه آن است و دلیل موفقیت آن کسب‌وکار نیز همین است.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اهمیت روابط بین‌الملل برای دسترسی به تکنولوژی‌های جدید و نیز توان مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به فضای استارتاپی گفت: نهادهای متولی روابط خارجی می‌توانند این فضا را تسهیل کنند و این موضوع در حیطه و توان وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات نیست. خواسته ما از سیاست‌گذاران این است که به این نکته توجه کنند.

شایان ذکر است که در این مراسم با هدف ایجاد زیرساخت آموزشی و توانمندسازی کارآفرینان و رفع شکاف میان ایده و کسب‌وکار، پلتفرم شتاب‌دهنده مجازی رونمایی شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=65995
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن