کارآفرینی

مهارت آموزی؛ اقتصادی‌ترین نوع آموزش‌

به گزارش تفاهم آنلاین، ابراهیم صالحی‌عمران در دومین نشست شورای مهارت در سال جاری و آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با استانداری البرز با تبریک هفته ملی مهارت اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین چالش‌ها در سیستم‌های آموزشی عرضه‌محور بودن است که باید تلاش شود به سمت تقاضا محور بودن حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: باید آموزش‌هایی را ارائه دهیم که رشد اقتصادی و توسعه کشور را به درستی به پیش برد. وی ادامه داد: دانشگاه فنی‌وحرفه ای دانشگاهی ماموریت‌گرا و هدف اصلی آن تربیت تکنسین (کاردان) است.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: باید تلاش شود تا از تجربه کشورهای پیشرو در آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه ای به بهترین نحو استفاده کنیم.

صالحی‌عمران خاطرنشان کرد: مبنای اصلی تفاهم نامه با استانداری البرز این است که هم زمینه رشد کمی دانشکده ها و رشته های متعدد و جمعیت دانشجویی را فراهم کنیم و هم از لحاظ کیفی بتوانیم زمینه‌های خوبی را برای فعالیت بیشتر دانشکده ها در استان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: استان البرز با توجه به توانمندی زیاد صنعتی می تواند الگوی بسیار خوبی برای ارتباط مستقیم بین صنعت و دانشگاه باشد.

عزیزاله شهبازی-استاندار البرز نیز در ادامه این نشست، با تبیین ظرفیت‌های صنعتی موجود در این استان گفت که از رشته های مهارتی که باعث رشد و توسعه صنایع استان شوند، مورد حمایت کامل قرار می‌گیرند.

وی با یادآوری رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و تاثیر این مراکز در رشد صنعت اظهار امیدواری کرد تا جامعه به جای مدرک‌گرایی به سمت مهارت‌آموزی و تخصص حرکت کند. در این نشست همچنین جهانگیر شاهمرادی-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز نیز بزرگ‌ترین چالش امروز کشور در حوزه بازار کار را نداشتن مهارت شغلی عنوان کرد. وی اظهار داشت: با توجه به تغییر کارکرد و نگرش های امروز به حوزه کسب‌وکار که شاید بتوان عمده علت آن را متاثر شدن دنیا از ویروس کووید ۱۹ عنوان کرد؛ باید نگاهمان را نسبت به بازار کار و شرایط حاکم بر آن تغییر دهیم.

وی افزود: در این راستا ابتدا باید نگاه آموزش‌محور داشته باشیم تا بتوانیم خود را برای تحولات جدید در این حوزه آماده کنیم. وی از راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای حمایت از کسب‌وکار نوپا، ریسک‌پذیر و شرکت‌های دانش‌بنیانی که ایده‌های تجاری‌سازی دارند، خبر داد و گفت: با نگاه ویژه استاندار محترم البرز به عنوان شخصیتی علمی و دانشگاهی فرصت مغتنمی برای دانشگاه‌ها فراهم شده است تا آموزش‌های خود را به سمت آموزش های نتیجه‌گرا سوق دهند. در این نشست، تفاهم‌نامه همکاری اشتغال مهادت‌محور بین دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و استانداری استان البرز منعقد شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=35904
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن