بانک-بیمه-بورس

رشد چشمگیر منابع بانک کارآفرین در شش ماهه اول امسال

بررسی آمار و گزارش‌های بانک کارآفرین نشان می‌دهد که این بانک در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر رشد منابع رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش تفاهم آنلاین، بانک کارآفرین در انتهای شهریور سال 1399، در حدود 271 هزار میلیارد ریال منابع جذب نموده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 79 درصدی داشته است.

همچنین عملکرد بانک نسبت به اسفندماه 1398 بسیار مطلوب‌تر بوده و رشد تجهیز منابع نسبت به اسفندماه 1398 بالغ بر 40 درصد بوده است.

در مرداد ماه 1399 سهم سپرده‌های بدون هزینه (شامل سپرده‌های قرض‌الحسنه و سپرده‌های جاری) در ترکیب تجهیز منابع بانکی بانک کارآفرین، معادل 20.3 درصد بوده که این میزان در شهریورماه به 24.9 درصد رسیده است.

میانگین این سپرده برای شبکه بانک های خصوصی 12 درصد بوده است که نسبت به مرداد ماه کاهش یافته است.

این امر نشان می‌دهد که عملکرد بانک کارآفرین نسبت به شبکه بانک های کاملا خصوصی در جذب سپرده‌های بدون هزینه بهتر بوده است.

بر اساس این گزارش، سهم این سپرده‌های پرهزینه برای بانک کارآفرین در مردادماه 44.6 درصد بوده است که در شهریور ماه به 41.8 درصد کاهش یافته است.

مقایسه این رقم با میانگین 48 درصدی شبکه بانک های خصوصی، حاکی از عملکرد مثبت بانک کارآفرین در تجهیز منابع با ترکیب بدون هزینه و کم‌هزینه است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=53952
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن