اقتصادی

ممنوعیت صادرات مرغ تا اطلاع ثانوی

ستاد تنظیم بازار به منظور کنترل بازار مرغ و جلوگیری از افزایش قیمت آن، صادرات مرغ را از اول آبان‌ماه تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار همچنین مصوب شد با توجه به روند افزایشی قیمت گوشت قرمز و درخواست انجمن صنفی گاوداران مبنی بر اختصاص فضای مناسب برای عرضه گوشت گرم (دام سبک و سنگین) با قیمت ‌مناسب، کمیته ای با مسئولیت دبیرخانه تنظیم بازار و با حضور نمایندگان سازمان های حمایت، میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، اتحادیه و انجمن ذیربط در خصوص در اختیار گذاشتن بارانداز و فضای مناسب توسط سازمان میادین میوه و تره بار جهت عرضه گوشت گرم تشکیل شود.

گفتنی است که در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم مرغ گرم طبق مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار استان تهران ۲۰ هزارو ۴۰۰ تومان تعیین شده است، اما آخرین گزارش میدانی در هفته گذشته نشان دهنده این است که قیمت هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی های سطح شهر تهران حدود ۲۵ هزار تومان می باشد.

در طول هفته های گذشته نیز افزایش قیمت گوشت قرمز خبرساز شده بود. طبق اعلام وزارت صمت گوشت قرمز نرخ مصوب ندارد، اما در روزهای اخیرا معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت اعلام کرده است که قیمت مناسب برای عرضه گوشت گوساله بر اساس نوع گوشت بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تومان است و بیش از این قیمت گران فروشی محسوب می شود. در همین زمینه نیز سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز عنوان کرده که افزایش قاچاق دام زنده به گران شدن گوشت قرمز دامن زده است.

شایان ذکر است که در حال حاضر براساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مسئولیت تنظیم بازار کلیه کالاهای اساسی و ضروری، از جمله محصولات کشاورزی و دامی در مرحله توزیع و خرده فروشی همچنان بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد، اما مسئولیت تولید، عرضه و تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ تا مرحله عمده فروشی به قیمت مصوب، با وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=53780
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن